اولادقباد در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

کرباسیان دارای قدرت تعامل و همکاری چند جانبه است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی دارای قدرت تعامل و همکاری چند جانبه است و ۲۸ سال سابقه معاونت وزارت دارد.

کرباسیان دارای قدرت تعامل و همکاری چند جانبه است

به گزارش خبرنگار مهر، فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز و در موافقت با مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اقتصاد ایران در سال های اخیر با شرایط ویژه ای رو به رو بوده است، اظهار داشت: دولت دوازدهم باید از ثمرات تعامل بین المللی و منافع برجام و نیز اصلاحات اقتصادی دولت یازدهم استفاده کند که نتیجه این اصلاحات تورم تک رقمی و ثبات اقتصادی بوده است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در سال 91 منفی 7 درصد بوده است، ادامه داد: این نرخ در سال 95 به 12 درصد رسیده و تورمی هم که زمانی 40 درصد بود، الان تک رقمی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: با توجه به وزارت اقتصاد در کشور، وزیر اقتصاد باید علاوه بر دانش، تجربه کافی نیز داشته باشد تا اصلاحات ساختاری را از جمله در حوزه بانک، مالیات و مخارج و هزینه های دولت اعمال کند.

اولادقباد اظهار داشت: آقای کرباسیان سابقه تالیف و ترجمه 16 جلد کتاب را دارد که نشانه آشنایی ایشان با معادلات اقتصادی جهان است علاوه بر این وی 28 سال سابقه معاونت وزارت در اقتصاد، نفت، صنعت و بازرگانی را داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: نقطه عطف تجربیات وی اصلاحات چهار سال اخیر در گمرک کشور بوده که با ایجاد سامانه گمرک نوین و اقدامات بعدی منجر به کاهش آمار قاچاق شد است.

اولادقباد ادامه داد: کربسیان دارای قدرت تعامل و همکاری چند جانبه است، به نحوی که بیش از 20 وزارتخانه و سازمان با گمرک کشور که حوزه مسئولیت وی بوده مرتبط هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی های برنامه های آقای کرباسیان تاکید بر سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و نیز سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است و در نظر کارشناسی معاونت نظارت مجلس نیز 48 درصد برنامه های وی منطبق بر اسناد بالادستی و 43 درصد همسو با اسناد بالادستی شناخته شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان