جراحی پلاستیک برای جای زخم آکنه

هنگامی که به جای زخم آکنه فکر می‌کنیم اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند چگونگی حذف آن‌ها است. بسیاری از نوجوانان و حتی بزرگسالان در سراسر جهان از آکنه رنج می‌برند

جراحی پلاستیک برای جای زخم آکنه

هنگامی که به جای زخم آکنه فکر می‌کنیم اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند چگونگی حذف آن‌ها است. بسیاری از نوجوانان و حتی بزرگسالان در سراسر جهان از آکنه رنج می‌برند. مهم نیست که شما برای درمان آن کار خاصی انجام داده باشید، آن‌ها همیشه جای زخم زشتی در پوست شما باقی خواهند گذاشت. چه کار می‌توانید بکنید؟ به نظر می‌رسد که جراحی پلاستیک آخرین چاره در چنین شرایطی باشد.
قبل از اینکه عمیق‌تر در مورد جراحی پلاستیک و کاربرد آن در حذف جای زخم آکنه بپردازیم باید بدانیک که اصلا آکنه چیست. آکنه جوشی است که معمولا روی صورت ایجاد می‌شود. آکنه زمانی ایجاد می‌شود که غدد در پوست مسدود و ملتهب می‌شوند. این بیماری می‌تواند باعث زشتی صورت شود و در برخی افراد در نتیجه افسردگی ایجاد شود. از این رو، کنترل آکنه ضروری است. جای زخم‌های جدی و دائمی می‌توانند در نتیجه آکنه شدید باشند. در مورد نوجوانان، آکنه تا زمان 20 سالگی آن‌ها کاهش می‌یابد. اما در زنان آکنه می‌تواند تا سن چهل یا پنجاه سالگی نیز ادامه یابد.
علل آکنه
در حال حاضر، ممکن است بخواهید بدانید که چه چیزی منجر به آکنه می‌شود. سبوم یک ماده روغنی است که توسط غدد چربی پوست ترشح می‌شود. کارکرد بیش از حد سبوم منجر به آکنه می‌شود. به طور معمول، پوست توسط سبوم که داخل فولیکول مو تخلیه می‌شود و سپس روی پوست صورت جریان می‌یابد، لغزنده و انعطاف‌پذیر نگه داشته می‌شود. اما، زمانی که غدد بیش از حد سبوم تولید کنند فولیکول مسدود می‌شود. اگر سبوم (چربی پوست) در دهانه فولیکول انباشته شود، سخت و تیره می‌شود. که در نتیجه آن دانه‌های سرسیاه تشکیل می‌شود. دوباره در برخی موارد، یک پروتئین فیبری سخت تولید شده توسط سلول‌های پوست که کراتین نامیده می‌شود فولیکول را که بیش از حد است مسدود می‌کند. سبومی که به دام افتاده تبدیل به توده سفید می‌شود، سرسفید نامیده می‌شود. در هر دو مورد، تکثیر باکتری وجود دارد که منجر به التهاب بافت اطراف می‌شود.
در طول بلوغ، تصور می‌شود که آکنه به دلیل حساسیت به آندورژن که هورمون جنسی مردانه است افزایش می‌یابد. این مشکل هم در دخترها و هم پسرها ایجاد می‌شود و در دوران بلوغ سطح آن افزایش می‌یابد. علاوه بر عوامل ژنتیکی، اختلالات هورمونی مانند سندروم کوشینگ و نوسانات هورمونی که در طول چرخه قاعدگی رخ می‌دهد ممکن است از علل آکنه باشد.
جراحی پلاستیک برای رهایی از جای زخم آکنه
هنگامی که سایر گزینه‌های درمانی برای جای زخم آکنه بی تاثیر باشند، جراحی پلاستیک آخرین تلاش برای این هدف است. بدون شک، جراحی یک گام جدی در ارتباط با از بین بردن جای زخم است اما در برخی موارد تنها راه ممکن برای حذف آنهاست. بنابراین بهتر است زمانی که همه درمان‌های خانگی آکنه و محصولات بهداشتی در برابر آکنه موثر واقع نشدند آن‌را انتخاب کرد.
قبل از مراجعه به جراحی پلاستیک برای جای زخم، چند نکته را به یاد داشته باشید. این روش ممکن است همیشه موفقیت‌آمیز نباشد و جای زخم‌ها ممکن است حتی بعد از انجام این کار وجود داشته باشند، علاوه بر اینکه این روش بسیار پرهزینه است. قبل از انتخاب این روش مطمئن شوید که از بیماری دیگری رنج نمی‌برید. در برخی موارد درمان طبیعی آکنه می‌تواند موثر باشد. اما زمان بسیاری طول می‌کشد تا هرگونه نتیجه قابل توجهی مشاهده کنید بخصوص اینکه اگر جای زخم آکنه عمیق باشد. در چنین مواقعی، جراحی پلاستیک می‌تواند برای از بین بردن این جای زخم مفید و حتی باعث بهبود کیفیت پوست شود. اکثر اوقات اغلب عمل جراحی به دنبال درمان‌های خانگی همراه با مواد شیمیایی انجام می‌گیرد. این امر کمک می‌کند که در زمان کوتاهی بهترین نتیجه حاصل شود. اما همیشه نمی‌توانید در مورد این روش مطمئن باشید، چون محدود است و حتی پس از چنین اقدامی نمی‌توانید مطمئن شوید که پوست عالی خواهید داشت.
بنابراین توجه داشته باشید، عمل جراحی پلاستیک برای جای زخم آکنه همیشه نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. بنابراین روش‌های دیگر مانند لایه‌برداری شیمیایی، لیزر پوست، برداشتن پوست مرده از طریق ساییدن، پلینگ مکانیکی صورت، تقویت بافت نرم و ... را امتحان کنید. اگر پس از انجام روش‌های دیگر برای جای زخم آکنه، نتایج دلخواه خود را به دست نیاوردید، در این صورت مجبور هستید که جراحی را انتخاب کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان