دادستان شهرستان بوئین زهرا:

توجه به عدالت اجتماعی نباید مورد غفلت واقع شود

محبی گفت: عدالت قضایی مهم است ولی نباید از عدالت اجتماعی که موضوع مهمی در زندگی انسان است، غافل شویم.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، ابوالفضل محبی دادستان شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: اصلی‌ترین ماموریت ما در جایگاه قانونی خویش، ایجاد قسط و عدل است و در این میان گسترش عدالت در اصول مختلف قانون اساسی علی الخصوص اصل 156 قانون اساسی مورد تاکید است.

وی ادامه داد: در این بین بند اول و چهارم اصل 156 که ماهیت قضایی دارد یک کفه ترازو و بند دوم و پنجم این اصل که ماهیت غیر قضایی دارند کفه دیگر ترازو را تشکیل می‌دهند، از این رو لازم است هم ماهیت قضایی عدالت و هم ماهیت غیر قضایی آن مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا خاطرنشان کرد: عدالت تنها به مفهوم عدالت قضایی نیست بلکه عدالت سیاسی، عدالت اقتصادی، عدالت فرهنگی، عدالت اجتماعی و حتی عدالت ساختاری از دیگر شاخصه های عدالت است که باید به مانند عدالت قضایی مورد تاکید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای این منظور پیشگیری از جرم اجتماعی باید محور باشد، البته وجود آسیب ها در جامعه میدان کار و مسئولیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم را بیشتر می‌کند.

محبی عنوان کرد: مقام معظم رهبری به مقوله پیشگیری و همینطور سلامت اجتماعی تأکید داشتند که  لازم است این دغدغه رهبری در دستگاه های مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی توضیح داد: اگرچه ایجاد امنیت، بسط عدالت و گسترش رفاه اجتماعی از جمله اهداف تشکیل دولتهاست ولی نباید فراموش کرد که میان رفاه اجتماعی با ایجاد امنیت و بسط عدالت ارتباط مستقیمی وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد: عدالت اجتماعی باید در ویژگی ها و شاخصه های خود مورد توجه قرار گیرد و در این میان بکارگیری دانش مدیریت در جهت بهره وری سازمانی دستگاه های اجرایی می تواند رضایت عمومی را ایجاد نماید.

وی توضیح داد: احساس امنیت مقوله ای است که برخی موارد با ضریب امنیت شناخته می شود چراکه گاهی اوقات در عین حالی که امنیت اجتماعی وجود دارد به دلیل تبلیغات منفی مغرضان و یا خرده فرهنگ های ناکارآمد عدم احساس امنیت موجب تشویش افکار عمومی می شود.

محبی عنوان کرد: تأمین امنیت اجتماعی به ارتقای سطح امنیت و افزایش احساس امنیت در جامعه کمک می کند از این رو باید در حوزه تأمین امنیت اجتماعی دستگاه های متولی تلاش کنند و برای ارتقای عدالت اجتماعی بکوشند.

وی تأکید کرد: البته کارکنان دستگاه های مختلف در نظام اعم از مدیر یا کارشناس و یا هر هر فرد دیگر باید خود را برای خدمت به مردم بدهکار بدانند تا بتوانند روحیه خدمت را در میان مردم شاهد باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا یادآورشد: وجود نظارت دستگاه های متولی در این امر به ارتقای عدالت اجتماعی و سلامت نظام اداری کمک می کند که این مهم همواره مورد تأکید مسئولان قضایی بوده است.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر