ماهان شبکه ایرانیان

رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

برنامه ربیعی با برنامه توسعه مطابقت ندارد

نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی کار با اشاره به اینکه برنامه ربیعی با برنامه توسعه مطابقت ندارد گفت: ما نمی خواهیم ۷۰ کار نابسامان انجام دهید یک کار را کامل کنید.

برنامه ربیعی با برنامه توسعه مطابقت ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله رجبی در جریان جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: وزارتخانه کار از لحاظ تشکیلات، منابع و امکانات یک وزرتخانه کم نظیر است اما به جهت نمایندگی باید وظیفه خود را در مخالفت انجام دهیم.

وی افزود: برخی چالش های وزارتخانه شما فرا حوزه ای است و باید مجموعه دولت برای حل آن ورود پیدا کنند. باید دولت کمک کند تا برخی مشکلات حل شود.

این نماینده مخالف مجلس ادامه داد: مسئله اول بیکاری است، رفع بیکاری را نمی توان از وزارت کار توقع داشت اما وزارت کار منابع تامین مشاغل را چه می کند.

رجبی ادامه داد: با مسئله تعاونی ها بیست و چند سال از نزدیک در ارتباط بودم این بخش باید به طور اساسی مورد توجه قرار گرفته و مشکلات آن از طریق اعمال حاکمیت حل شود. این همه تعاونی نابسامان خود آویزان دولت شده اند برخی باید ادغام شده و به توانمندی برخی اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آسیب های اجتماعی به شما مربوط است گفت: سازمان بهزیستی باید به یک معاونت تبدیل شود تا با این تغییر ساختار از حالت زیر دست به فرادستی تبدیل شود.

رجبی ادامه داد: درباره صندوق های بازنشستگی باید گفت در سال گذشته چرا دولت دعوای وزارت بهداشت و تعاون را رها کرد و تصمیم نگرفت راجع به این دعوا به عنوان یک مرجع ورود پیدا کند، این بخش برای کارگران ما حیاتی است اما هنوز اطمینان نداریم که بخش ادغام صندوق ها مطرح نشود.

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی گفت: منابع پرداختی‌ها در بخش پزشک خانواده از کجا تامین می شود. سازمان تامین اجتماعی و شستا ظرفیت‌های بالفعل کشور هستند که باید وضع آنها اصلاح شود. امروز در جریان لابی گری قطره ای از  منابع مالی این مراکز به استانها کشیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه چرا برنامه ای می نویسید که 28 درصد آن با برنامه توسعه مطابق نیست گفت: ما نمی خواهیم 70 کار نابسامان انجام دهیم یک کار را کامل کنید؛ باید قانون بازنشستگی پیش از موعد را بازنگری کنید.

رجبی تصریح کرد: این شجاعت را داشته باشید که از رئیس جمهور و معاون اول طلب کنید تا بار مسئله اشتغال و آسیب های اجتماعی از دوش مردم برداشته شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برنامه پیشنهادی باید مدت داشته باشد اما برنامه های وزیر پیشنهادی هیچ مدت مشخصی ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان