ماهان شبکه ایرانیان

خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه:

مستمری پرداختی به بازنشستگان تناسبی با نرخ تورم ندارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بازنشستگان در شرایطی بسیار بد قرار دارند و مستمری پرداختی به بازنشستگان هیچ تناسبی با نرخ تورم ندارد.

مستمری پرداختی به بازنشستگان تناسبی با نرخ تورم ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: انتظار مردم از دولت و وزرا انتخاب مدیرانی است که تفکر جهادی داشته باشند، نه انتخاب افرادی که وضعیت سکون و رکود را ایجاد کنند.

وی افزود: اشتغال موضوع اول کشور است و همه به دنبال ایجاد شغل هستند. شغل زمانی ایجاد می شود که مبارزه با مفاسد اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا سرلوحه کار قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه امروز مستمری پرداختی به بازنشستگان هیچ تناسبی با نرخ تورم ندارد، خاطرنشان کرد: اقشار آسیب پذیر نیازمند برنامه ای اثرگذار و منظم هستند. بازنشستگان که امروز در شرایطی بسیار بد قرار دارند برنامه مدونی برای آنها ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور با مشکلات زیادی مانند تولید، سرمایه گذاری و بیکاری روبروست، گفت: یکی از موانع بر سر راه اقتصاد کشور، وجود قوانین بازدارنده و دست و پا گیر این حوزه است. آقای ربیعی باید بطور دقیق مشخص کنند که چه برنامه ای برای بهبود بسترهای حقوقی فضای کسب و کار چه کاری انجام داده اند و چه برنامه ای برای آینده دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین ادامه داد: چرا قانون کار توسط وزیر محترم به مجلس فرستاده می شود اما هنوز در دستور کار قرار نگرفته، عودت می شود.

خجسته با اشاره به شرایط نامطلوب صندوق بازنشستگی کشور، یادآور شد: 14 میلیون حقوق بگیر و 40 میلیون نفر اعضای خانواده های حقوق بگیر در این صندوق سهام دارند، در حالی که به گفته مشاور رئیس جمهور یکی از 8 ابر چالش پیش رو صندوق های بازنشستگی خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به لزوم ساماندهی به نیروهای کار خارجی در کشور، گفت: در حالی که بیش از 6 میلیون جوان بیکار در کشور داریم، حدود 3 میلیون نفر نیروی کار از اتباع خارجی در کشور مشغول به کار هستند که وزیر کار باید در این خصوص پاسخگو باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان