کنگره ملی الماس‌های درخشان برگزار شد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:شهید حججی نمونه‌ای از ولایت‌پذیری محسوب می‌شود

کنگره ملی الماس های درخشان به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:شهید حججی نمونه‌ای از ولایت‌پذیری محسوب می‌شود

به گزارش ایسنا،در این کنگره که جمعی از آزادگان از سراسر کشور در آن حضور داشتند،حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در سخنانی بیان کرد:‌ مقام معظم رهبری هر سال در چهاردهم خردادماه در آن مراسم باشکوه که برای سالروز درگذشت امام (ره) مراسمی برگزار می‌شود سخنانی بیان می‌کنند. در یکی از سخنرانی‌هایی که ایشان ایراد کرده‌اند به این مسئله اشاره دارند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخواسته از رأی مردم و حمایت آن‌ها و یک نظام دینی و مردمی است و نظامی سلطنتی نیست.

وی افزود:با توجه به اینکه نظام ما به مردم اتکا دارد و برخواسته از مردم است، کسی نمی‌تواند در مقابل این نظام مشروع سرکشی کند. یکی از صفات جمهوری اسلامی ایران وفای به عهد  آن است و در این 40 سال ثابت کرده است که هرگاه با کسی دست دوستی داده است، دست‌اش را پس نکشیده. فلسطین به حزب‌الله لبنان نمونه‌ای از این دوستی است.اکنون شاهد اثربخشی فعالیت‌های مبارزان فلسطینی هستیم. علاوه بر این شاهدیم که در لبنان سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله چه میزان بر مقامات رژیم صهیونیستی اثرگذار و هراس انگیز است.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی خطاب به آزادگان کشور گفت: اکنون هم جنگ صلیبی پایان نیافته است . هنوز هم آمریکا،جنایت گران و استعمارگران وجود دارند و برای آن‌ها مسئله هسته‌ای ایران فقط یک بهانه است چرا که آن‌ها می‌دانند ایران هیچگاه به دنبال سلاح اتمی نبوده است . همچنین فتوای مقام معظم رهبری تولید هرگونه وسیله کشتار جمعی را ممنوع و حرام اعلام کرده است. مشکل آن‌ها اساسا با این نظام است. بنابراین روحیه آزادگی خود را حفظ و باید به آیندگان منتقل کنید. چرا که اکنون حرکت‌های اسلامی که به آن‌ها اشاره کردم از ایران الگو می‌گیرند.

وی یادآور شد:توحید بدون ولایت معنا ندارد و ولایت شرط توحید است.علمای وهابی اکنون فتوای کافر بودن شیعیان و رافضیان را می‌دهند ولی آن‌ها خودشان در گمراهی هستند.

حجت‌الاسلا محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخناشن گفت: نمونه‌ای از ولایت‌پذیری ما را باید در قاموس شهید حججی دید. بخش‌هایی از سخنان این شهید 25 ساله را از زبان مادر و همسرش می‌خواندم که گفته بودند شهیدشان سر داد که روسری روی سرشان بماند. آزادگان عزیز ما نیز اسیر نبودند بلکه آن‌ها برای شهادت در میدان نبرد حاضر شده بودند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز 23 ذی القعده و با بیان خاطراتی از حاج مرتضی حائری به اهمیت زیارت مزار مطهر امام رضا (ع) اشاره کرد.

در ادامه این کنگره،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنانی با ارائه آماری گفت:‌در طول دفاع مقدس 42 هزار و 879 آزاده داشته‌ایم که 36 هزار نفر آن‌ها رزمنده و مابقی نیروهای غیرنظامی بودند. 450 نفر از این آزادگان در زندان‌های عراق بر اثر شکنجه به شهادت رسیده‌اند و از این تعداد آزاده 90 درصد شان جانباز نیز هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین حدود 1000 نفر از آزادگان اسم شان توسط صلیب سرخ ثبت نشده بود و حدودا 10 سال بی‌اطلاع از آن‌ها بودیم که نمونه قابل افتخار آن شهید حسین لشگری است که 18 سال اسیر بود. صبر این آزادگان برای ما یک الگو است . آن‌ها عامل بقا و آبروی جمهوری اسلامی ایران هستند. ما در این مراسم همچنین باید از نقش بزرگی که مرحوم ابوترابی فرد در دوران اسارت داشتند یاد کنیم.

در پایان مراسم از همسران و خانواده‌های برخی از شهدای آزاده تقدیر شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر