حجت الاسلام و المسلمین شهیدی؛

۹۰ درصد از آزادگان جانباز هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۹۰ درصد از آزادگان جانباز بوده و این موضوع دلالت بر ایستادگی و مقاومت آن ها دارد.

90 درصد از آزادگان جانباز هستندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنگره ملی الماس‌های درخشان که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در دیدارهایی که با آزادگان داشتم، آن ها را شهیدان زنده دیدم،  آزادگان با فشارها، شکنجه‌ها و رنج هایی که دیده‌اند کار بزرگی در اسارت کردند.

وی افزود: 42 هزار و 789 آزاده داشتیم که 36 هزار رزمنده و باقی غیر نظامی بودند؛ یعنی حدود 80 درصد از رزمنده ها به اسارت درآمدند و مابقی افراد عادی بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی عنوان کرد: 450 نفر از اسرا در زندان‌های عراق بر اثر شکنجه‌ها و اذیت و آزار به شهادت رسیدند. 90 درصد از آزادگان جانباز هستند و این موضوع دلالت بر این دارد که آنها هیچ‌گاه تسلیم نشدند و تا آخرین گلوله مقاومت کردند.

وی با بیان اینکه در بین هزار نفر از آزادگان تعدادی خلبان وجود داشت، بیان کرد: حدود 10 سال و یا بیشتر هیچ خبری از این خلبان ها نبود و عراقی ها به صلیب سرخ اجازه بازدید ندادند. شهید لشکری 18 سال اسیر بود و شکنجه‌های بسیاری دید تا اینکه سال 77  آزاد شد و در سال 88 به شهادت رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ویژگی‌های آزادگان را صبر آنان دانست و گفت: مقام معظم رهبری زمانی که کتاب من زنده‌ام را به دست گرفتند، در مدت کوتاهی خواندند. مهمترین ویژگی این آزادگان صبر بود و این افراد بودند که صدام را وادار کردند نامه آزادی آن‌ها را بنویسد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان اینکه تعدادی از آزاده‌ها در شرایط اسارت زبان‌های خارجی، قرآن و غیره یاد گرفتند، عنوان کرد: امروز نیز کم‌ توقع‌ترین ایثارگران ما و فعال‌ترین قشر در بین تشکل‌ها، آزادگان هستند که سبک زندگی را از اسارت آموختند و همه باید قدردان آن ها باشیم، همچنین ایثارگران عامل بقا و آبروی ما در دنیا هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر