ماهان شبکه ایرانیان

۸ راه حل ۵ دقیقه‌ای برای نظافت

مدیریت بهتر زمان نسبت به شیوه‌ای که تا کنون انجام می‌دادید.

تمیزیمدیریت بهتر زمان نسبت به شیوه‌ای که تا کنون انجام می‌دادید.

با این مقاله می‌خواهیم به راحتی شما و صرفه‌جویی در وقت کمک کنیم. تغییراتی ساده و کوچک تفاوت‌هایی تاثیرگذار ایجاد می‌کنند.

تنها کافی است به تعدادی رفتار روزانه ساده عادت کنید.

اگر خواهان یک نظافت درخشان هستید، این هدف ارزشمند شما را مجبور به پاک کردن همه گوشه و کنار خانه خواهد کرد. اما نه به این معنی که تمیزکاری، جارو کردن و شست و شو تمام برنامه‌های آخر هفته شما را لغو کند! این راه حل‌ها میان بری برای رسیدگی به مشغله‌های مهم‌تر به شما نشان می‌دهد – و همچنین فرایند تمیزکاری‌ها را لذت بخش‌تر خواهد کرد.

1- به محض اینکه لباس را از تن‌تان در می‌آورید آن‌ها را سر جای خود قرار دهید

بار اضافه‌ای به این کار خسته کننده نیفزایید. از دو سبد جداگانه برای لباس‌های سفید و رنگی در کمد لباس‌های‌تان بگذارید و همان موقع آن‌ها را در سبد مخصوصشان بیاندازید، در این صورت شستشو در زمان مقرر، تمام کاری است که لازم است انجام دهید.

2- در هنگام آشپزی از هود آشپزخانه استفاده کنید

هود بالای اجاق کمک خواهد کرد از رسوب چربی بر روی سطوح جلوگیری شود. به ویژه در مواقع سرخ کردن و کباب کردن حتماً آن را روشن کنید. این کار باعث خروج ذرات چربی می‌شود و از ته نشین شدن بر روی سطوح ممانعت می‌کند.

تمیزی3- ماهی‌تابه‌ها و قابلمه‌ها را به موازات پخت و پز بشویید.

از دقایقی که سس گوجه فرنگی شما در حال گرم شدن است برای شستشوی قابلمه ماکارونی استفاده کنید. بدین صورت در زمان بعد از صرف شام که سنگین و بی حال هستید، مجبور به انجام این کار نمی‌شوید.

4- از شستشوی بشقاب‌های‌تان دست بکشید.

فقط باقی مانده غذا را از روی بشقاب‌ها بتراشید و آن‌ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید. واقعاً لازم نیست یک بار تمام آن‌ها را آبکش کرده و بعد در ماشین ظرفشویی بگذارید. این کار تنها توان و زمان شما را تلف می‌کند. اجازه دهید ماشین ظرفشویی این کار را برای شما انجام دهد.

5- شست و شوی دیوار حمام بعد از استحمام.

قطعا این کار زمان بیشتری از شما خواهد گرفت، اما بهترین راه برای کاهش میزان کپک‌ها است – بدین معنی که در بلند مدت با جلوگیری از انباشته شدن چربی و آلودگی، زمان زیادی را جهت شستشو ذخیره کرده‌اید. در آخر با اتمام حمام و شست و شوی آن با ضربه وارد کردن به سطوح آب گرفته دوش مانع از رسوب گرفتن آن شوید.

6- اجازه دهید کاشی‌ها توسط شوینده خیس بخورند.

فرایند نظافت سریع‌تر خواهد شد اگر اجازه دهیم شوینده مدتی روی کاشی بماند و خیس بخورد و لکه‌ها و جرم‌ها نرم شوند، در نتیجه نیاز کمتری به سابیدن خواهد بود. دقایق گران بهای خود را به انتظار این فرایند هدر ندهید، در این زمان می‌توانید کارهای دیگر حمام را انجام دهید.

تمیزی7- به یاد داشته باشید که وسایل نظافت خود را تمیز کنید.

بله، همین طور است. با تمیز نکردن وسایل نظافت، عمر و کارایی آن‌ها کاهش خواهد یافت. پارچه‌ها، دستمال‌ها و پاکت پر شده جارو برقی آلودگی را از بین نمی‌برند. شما بیشتر و سخت‌تر کار می‌کنید در حالی که پاسخ دلخواه خود را به دست نمی‌آورید. وسایل نظافت خود را بشویید یا در صورت لزوم آن‌ها را تعویض کنید.

8- قانون "ورود کفش به خانه ممنوع" وضع کنید.

در آوردن کفش‌های کثیف و خاکی در بیرون از خانه ساده‌ترین کار برای تمیز نگاه داشتن آن است، تا مجبور به تمیز کردن پیاپی کف خانه نشوید. به علاوه، به پا داشتن جوراب‌ها واقعاً راحت‌تر از تحمل کفش است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان