۷ نشانه یک پیراهن کامل

آیا تا حالا شده جلوی یک آینه بایستید و حس کنید چیزی در مورد ظاهرتان مشکل دارد؟

آیا تا حالا شده جلوی یک آینه بایستید و حس کنید چیزی در مورد ظاهرتان مشکل دارد؟

اما شما نمی‌توانید متوجه این مشکل بشوید؟

شما تنها نیستید.

تعداد زیادی از آقایان به همین قیافه‌های ناقص خود راضی شده‌اند.

این موضوع زمانی قابل قبول است که شما نتوانید خودتان را در مورد خیاطی درست آموزش بدهید. 

پیدا کردن یک لباس کامل هم سخت و زمان‌بر و البته گران است.

خوب چه فرقی می‌کند؟

پیراهن با توجه به نزدیکی به صورت شما مهم‌ترین تکه از لباس‌های شماست. این تکه لباس تقریباً نصف بدن شما را می‌پوشاند. یک لباس خوش فرم بخش‌هایی از بدن‌تان که خوب هستند را نمایان و بخش‌هایی که زیاد به آنها افتخار نمی‌کنید را می‌پوشاند. 

وقتی روی پیراهن لباس دیگری می‌پوشید یقه، قسمت پایین لباس و دکمه سردست شما نقش مهمی را در ظاهر کلی شما بازی می‌کنند.

یک آقا چگونه پیراهنی را پیدا کند که با ظاهر او هماهنگ باشد؟

1.پیراهن کامل و اندازه

این جمله را هزاران بار در اینجا خواهید شنید که: تناسب همه چیز است.

این جمله را با خود تکرار کنید: اگر اندازه نیست، آن را نخرید.

پیراهن مردانه

چه چیزی به منزله متناسب برای یک پیراهن قلمداد می‌شود؟

راحتی یکی از معیارهای مهم در هنگام خرید پیراهن مردانه است. یک پیراهن مناسب عموماً نقش آزادی حرکت و راحتی را در عین نشان دادن عالی بدن شما را بازی می‌کند. 

  • آستین‌ها باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا باعث ایجاد محدودیت حرکت نشوند. 
  • وقتی دکمه یقه پیراهن را می‌بندید شما باید بتوانید 2 انگشت خود را به راحتی درون یقه قرار دهید. 
  • انتهای آستین شما باید در جایی تمام شود که محل برخورد کف دست و مچ دست است.
  • آستین نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد تا اجازه حرکت طبیعی دست را بدهد. 
  • سرشانه پیراهن باید در جایی به اتمام برسد که سرشانه با قسمت بالایی بازوی شما برخورد می‌کند. 
  • بیشتر از 7-10 سانتی‌متر نباید از پیراهن شما وقتی آن را بیرون از شلوار آویزان می‌کنید، قرار داشته باشد.
  • دنبال قسمت خاصی از پیراهن‌تان که زیر کمربند درون شلوارتان قرار می‌گیرد، بگردید و سعی کنید پیراهن را با شرایط بدنی خود وفق بدهید.
  • اگر می‌خواهید پیراهن را از شلوار بیرون یا حتی داخل قرار دهید، مطمئن شوید که انتهای پیراهن از جیب عقب شلوار شما پایین‌تر نمی‌آید.

پیراهن مردانه

با توجه به نوع تیپ بالاتنه شما یکی از این موارد را باید انتخاب کنید:

پیراهن تنگ: مناسب برای ورزشکارانی است که کمر باریکی دارند. برای ایجاد یک لباس سفارشی بهتر است 12 سانتی‌متر به قسمت باسن، کمر و سینه اضافه کنید تا فضا برای حرکت داشته باشید.

پیراهن معمولی: برای مردان عضلانی مناسب است. 16 سانتی‌متر را به سمت باسن، کمر و سینه اضافه کنید تا فضای اضافی برای حفظ ظاهر خود داشته باشید.

پیراهن شل: این برای مردانی با بدن‌های بزرگ و پر مناسب است. 20 سانتی‌متر را به قسمت باسن، کمر و سینه اضافه کنید.

بزرگ‌ترین سختی خرید یک پیراهن پیدا کردن اندازه مناسب است. اگر توانایی مالی لازم را دارید بهتر است سراغ پیراهن‌های سفارشی بروید.

پیدا کردن یک لباس خشک‌شویی شده و تمیز که برای شما سفارشی ساخته شده است یکی از زیباترین لذت‌های زندگی است.

پیراهن مردانه

2.جنس پارچه تمام و کمال

برای خیلی از آقایان انتخاب یک پیراهن مناسب به جنس پارچه آن برمی‌گردد.

اولین نکته‌ای که باید در اینجا در نظر بگیرید باید این باشد که آیا بدنبال یک لباس ورزشی هستید یا پلوخوری؟! با دانستن این موضوع راحت‌تر می‌توانید جنس پیراهن خود را تعیین کنید.

یک پیراهن مجلسی معمولاً از یک پنبه خوب و سبک درست شده است. بافت آن یا ماهوت، جناغی یا اکسفورد است.

پنبه یکی از بدیهی‌ترین انتخاب خیاطان در طی قرن‌ها بوده است. یک لباس پنبه‌ای با بافت خوب به شما اجازه می‌دهد تا بدن گرمای خوبی را رد و بدل کند و رطوبت به راحتی منتقل شود، در تماس با پوست، نرم باشد. باداوم باشد و به راحتی بتوان آن را اتو کرد. پنبه‌ی مصری و جزایر دریایی جز بهترین پنبه‌ها در نظر گرفته می‌شوند. هر چقدر طول رشته پنبه بلند‌تر باشد نخ بهتری تولید خواهد شد. 

یک پیراهن ورزشی می‌تواند دارای بافت پنبه‌ی زخیم‌تری باشد. بافت‌هایی عمومی مثل: پنبه‌ی راه‌راه، اکسفورد استاندارد یا پارچه فلانل.

اگرچه مرغوبیت این نوع لباس‌ها به اندازه پنبه‌ی معمولی نیست. پیراهن‌هایی که برای آقایان درست می‌شود عموماً ضد لک، چروک و ارزان هستند.

3.شخصیت یک لباس یقه آن است

با وجود انواع و اقسام یقه‌هایی که برای پیراهن متصور است شما باید یقه مناسب برای خودتان را انتخاب کنید.

یقه صورت شما را قالب‌بندی می‌کند و نقش حیاتی در برجسته کردن صورت شما بازی می‌کند.

پیراهن مردانه

انواع یقه‌های موجود برای آقایان:

یقه‌های کلاسیک: به نام یقه‌های صاف نیز شناخته می‌شود و یک یقه همه کاره است که برای موقعیت‌های حرفه‌ای و معمولی بدرد می‌خورد. مشخصه این یقه‌ها فاصله کوتاه (حدود 8 سانتی‌متری) بین دو طرف یقه است که آن را برای مردان چاق‌تر مناسب می‌کند و در امتداد صورت به زیبایی کشیده می‌شود.

یقه دکمه‌دار: مثل یقه کلاسیک با این تفاوت که در لبه‌های یقه دکمه دارد. این دکمه ها یقه را به پیراهن متصل می‌کنند. این مدل غیر‌رسمی‌ترین مدل یقه است که برای استایل‌های عمومی استفاده می‌شود.

یقه‌های باز: نوک لبه‌های این یقه به سمت بیرون تمایل دارند (حدود 10 سانتی‌متر). یقه‌های باز با هر رنگ، الگو و پارچه‌ای  مناسب هستند. برای مردانی با صورت‌های اندازه متوسط هم مناسب است. 

یقه‌های پهن و باز: لبه‌های این نوع یقه خیلی از هم فاصله دارد (حدود 14 سانتی‌متر). برای کراوات‌هایی با گره کلفت‌تر بسیار مناسب است و ظاهر کلاسیکی به شما می‌دهند حتی زمانی که دکمه یقه را نمی‌بندید. 

یقه‌های گرد: این نوع یقه‌ها دور گردن شما قرار می‌گیرند. هیچ وقت آنها را با کراوات نپوشید این نوع یقه‌ها خودشان بدون داشتن لبه‌های یقه‌های معمولی صاف می‌ایستند. این یقه‌ها برای یک ظاهر معمولی و همراه با پارچه کتان فوق‌العاده هستند.

یقه پاپیونی: این نوع یقه‌ها مناسب برای پوشیدن کراوات همراه با تاکسیدو هستند. رسمی‌ترین نوع یقه است. این نوع یقه به صورت دو لبه که در پشت پاپیون تا می‌شود شناخته می‌شود.

پیراهن مردانه

4.شخصیت یک پیراهن دکمه سردست آن است

دکمه سردست یک پیراهن قطعه کوچک ولی مهمی از یک پیراهن است. وقتی شما یک ژاکت می‌پوشید آنها و یقه تنها قسمت‌هایی از لباس هستند که قابل رویت‌اند. 

دکمه سردست فرانسوی دو برابر سردست‌های معمولی است و به سمت داخل تا شده است و بوسیله یک دکمه بسته می‌شوند. آنها ظاهر متفاوتی دارند و معمولاً با یقه‌های پاپیونی و پیراهن‌های رسمی بسته می‌شوند. شما باید آنها را همراه با دکمه به روی پیراهن بپوشید.

سردست بشکه‌ای نیز در مواقع رسمی به کار می‌رود و 2 یا 3 دکمه عمودی دارد. به طور کلی مدل 2 دکمه برای مردان بلند‌تر توصیه می شود. در حالی که مدل تک دکمه برای آقایان کوتاه قد سبب بلند به نظر آمدن بازوهای آنها می‌شود. مدل 2 دکمه طول بیشتری هم دارد و باعث خواهد تا مچ دست شما را به خوبی بپوشاند و یک ظاهر حرفه‌ای و رسمی را برای شما ایجاد کند.

مدل تک دکمه عمومی‌ترین نوع سردست است و به صورت مربعی، گرد و در گوشه‌ها زاویه‌دار موجود است. این سردست‌ها به دور مچ دست می‌پیچیند و در یک جا مهار می‌شوند. یک دکمه گرد کمی معمولی به نظر می‌رسد و باعث می‌شود در اطراف مچ دست خود حس راحتی داشته باشید.

بعضی از سردست‌ها یک دکمه کوچک نیز روی آستین دارند. این دکمه کوچک جلوی باز شدن درز آستین را می‌گیرد.

وجود این دکمه در لباس‌ها نشان از باکیفیت بودن آن دارد. 

مطمئن شوید که آستین شما به اندازه 2-3 سانتی‌متر از آستین‌های کت شما درازتر باشد.

پیراهن مردانه

5.ردیف دکمه‌ها

ردیف دکمه‌ها جایی است در پیراهن، که سوراخ دکمه‌ها درون آن قرار می‌گیرد. این قسمت از پیراهن کمک می‌کند تا شکل جلوی پیراهن تقویت شود.

یک ردیف دکمه استاندارد عمومی‌ترین مدل در پیراهن‌هاست. 2-3 سانتی‌متر از پارچه که به داخل تاشده یا اینکه به پیراهن اصلی متصل شده است. این قطعه به جلوی پیراهن استحکام می‌دهد و باعث خواهد شد تا از نظر زیبایی‌شناسی متقارن باشد.

ردیف دکمه‌های پنهان یک لبه دارد که دکمه‌ها در زیر آن مخفی می‌شوند. این مدل بیشتر برای موقعیت‌های رسمی کاربرد دارد که باید از یک تاکسیدو استفاده کنید چرا که سبب می‌شود تا توجه از روی پیراهن به پاپیون جلب بشود.

آیا بدنبال یک مدل ساده‌تر می‌گردید؟ یک پیراهن بدون ردیف دکمه می‌تواند انتخاب شما باشد. لبه این مدل به روی هم تا شده است تا یک لبه چروک‌دار را ایجاد کند و این لبه بوسیله دکمه‌ها مهار خواهد شد. این مدل ظاهر ساده‌ای را به پیراهن می‌دهد. این ساد‌گی به سمت رسمی بودن تمایل دارد اما نسبت به مدل استاندارد کمی تجملی‌تر به نظر می‌رسد.

پیراهن مردانه

6.دکمه‌ها

دکمه‌های پلاستیکی بسیار پرمصرف، ارزان و به اندازه کافی مستحکم هستند. اما اگر از ماده رزین بی‌کیفیت در ساخت آنها استفاده شود به راحتی شکسته خواهند شد.

دکمه‌های مروایدی نیز جایگزین‌های خوبی هستند. این دکمه‌ها از مروارید درست نشده‌اند اما از پوسته صدف درست شده‌اند و در مقابل شکسته‌شدن مقاوم هستند. این نوع دکمه‌ها کمی گران‌تر هستند و در پیراهن‌های باکیفیت استفاده می‌شوند.

استفاده از دکمه‌های چوبی و استخوانی نیز گزینه‌های جایگزین دیگری هستند.

در حالی که تمایل به استفاده از دکمه‌های صاف بیشتر است اما این دکمه‌ها تمایل بیشتری به شکسته‌شدن دارند. دکمه‌های ضخیم‌تر دوام بیشتری دارند اما بستن این دکمه‌ها می‌تواند سخت باشد. خودتان باید تشخیص بدهید که کدام دکمه مناسب شماست.

پیراهن مردانه

7.اصالت و ظاهر پیراهن

تصور کنید که پیراهن شما یک شخصیت دارد. آیا این پیراهن پیامی را که شما قصد انتقال دادنش را دارید منتقل می‌کند؟

یک مرد امروزی انتخاب‌های زیادی را دارد تا شخصیت خود را از طریق پیراهنش به رخ بکشد. از یک پیراهن سفید یا آبی ساده برای موقعیت‌های کاری گرفته تا پیراهن‌های راه‌راه یا گل‌دار و طرح‌دار رنگی برای شرکت در مهمانی‌ها.

آیا شما بدنبال یک پیراهن ساده برای موقعیت‌های رسمی هستید یا یک پیراهن با طرح اداری؟ آیا می‌خواهید با پیراهن خود در یک عروسی یا مهمانی چیزی را ثابت کنید؟

توجه به جزییات باعث خواهد شد تا پیراهن مناسب را پیدا کنید. توجه به این جزییات از یقه تا آستین را در برمی‌گیرد. 

این راهنما تهیه شد تا به شما کمک کند در مورد جزییات متفاوت پیراهن‌ها اطلاعات بیشتری داشته باشید و بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

فرقی نمی‌کند سراغ پیراهن آماده می‌روید یا پیراهن‌های سفارشی،‌ نکته مهم این است که با ساختار بدن خود و نیازهای سبک زندگی‌تان آشنا باشید. راز پیدا کردن یک پیراهن تمام و کمال را بگشایید و این را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر