مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با میزان:

۳۴ درصد از عابران پیاده در تاریکی شب فوت می‌کنند

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در چهار ماه نخست امسال، تعداد ۲۱ نفر (۳۴ درصد) از عابرین پیاده که در تصادفات رانندگی کشته شدند در شب اتفاق افتاد که پس از آن ۶۱ درصد در روز و ۵ درصد هنگام طلوع یا غروب آفتاب بود.

علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهارکرد: در چهار ماه نخست امسال، تعداد 21 نفر (34 درصد) از عابرین پیاده که در تصادفات رانندگی کشته شدند در شب اتفاق افتاد که پس از آن 61 درصد در روز و 5 درصد هنگام طلوع یا غروب آفتاب بود.

وی با اشاره به اینکه 28 درصد (61 نفر) کل تلفات حوادث رانندگی چهار ماه امسال عابرین پیاده هستند، افزود: از این تعداد 43 نفر مرد و مابقی زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابرین ناشی از تصادفات رانندگی در استان گفت: شهرستان‌های بابل با 10، ساری، قائمشهر و بابلسر هر کدام با 6 مورد بیشترین تعداد کشته شدگان را درچهار ماه امسال به خود اختصاص داده اند. نکا و گلوگاه شهرستان‌هایی هستند که در چهار ماه امسال گزارش فوتی عابرین در آن به ثبت نرسید.

عباسی با اشاره به محل فوت تعداد 61 نفر از کشته شدگان عابرین پیاده گفت: 32 نفر در مسیر‌های درون شهری، 29 نفر در محور درون شهری جان خود را از دست داده اند.

شکستگی‌های متعدد بیشترین علت فوت عابرین

عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه 57 درصد از علت فوت عابرین را شکستگی‌های متعدد و بعد از آن ضربه به سر با 41 درصد و خونریزی با 2 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای 61 سال با 37 درصد و کمترین سنین 10 به پایین با 5 درصد قرار دارند.

عباسی با ابراز خرسندی از کاهش 10 درصدی کشته شدگان عابرین پیاده در حوادث رانندگی گفت:سیر نزولی فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی این نوید را می‌دهد که استفاده عابرین پیاده از پل‌های هوایی، رعایت قانون توسط رانندگان و تلاش بیشتر ادارات مرتبط از جمله راه و شهرسازی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و ... شاهد کاهش هر چه بیشتر حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان