با همسایه پر سروصدا چگونه رفتار کنیم؟

همسایه هایی که سروصدای زیادی دارند، واقعاً موجب مزاحمت خواب و فعالیت های روزانه ی شما هستند. این در حالی است که شاید آنها حتی ندانند که مزاحم شما می شوند! در این جا، روش های برخورد مؤثر با آنها آورده شده است که مطالعه ی آن می تواند به شما کمک کند

با همسایه پر سروصدا چگونه رفتار کنیم؟
همسایه هایی که سروصدای زیادی دارند، واقعاً موجب مزاحمت خواب و فعالیت های روزانه ی شما هستند. این در حالی است که شاید آنها حتی ندانند که مزاحم شما می شوند! در این جا، روش های برخورد مؤثر با آنها آورده شده است که مطالعه ی آن می تواند به شما کمک کند.

موقعیت را ارزیابی کنید
 

قبل از انجام هر کاری، چند دقیقه برای جمع و جور کردن افکار خود وقت بگذارید و در صورت امکان یاداشت بردارید. مثلاً:
سروصدا چیست و چقدر ناجور است؟
آیا یک بار اتفاق افتاده یا پیوسته است؟
این سروصدا چه تأثیری بر شما می گذارد؟
دوست دارید مشکل چگونه حل شود؟

با همسایه خود صحبت کنید
 

شاید او از مشکل به وجود آمده یا این که تا چه اندازه مزاحم شماست خبر ندارد. به یاد داشته باشید در این باره:
متواضع و مؤدب باشید و حقیقت را بگویید. یکی از روش هایی که می توان به آرامی وارد بحث شد این است که بپرسید چرا آنها آن قدر سروصدا می کنند. مخصوصاً ذکر کنید که دوست دارید به چه نتیجه یی برسید.
هم چنین پیشنهاد مثبتی بدهید و راه سازشی پیدا کنید. مثلاً آیا می تواند از هدفون استفاده کنند؟ یا قبل و بعد از ساعت خاصی از روز، سروصدا را کمتر کنند؟
امنیت خود را نیز مدنظر داشته باشید. اگر نگران امنیت خود هستید و همسایه ی خود را می شناسید. یک دوست یا همسایه را به همراه خود ببرید و اگر احساس خطر می کنید، دور شوید.

یادداشت برداری کنید
 

نتایج گفت و گو را به همراه بسیاری از واقعیت ها و جزییاتی که می توانید بخاطر آورید، ثبت کنید و این کار را فوراً انجام دهید. یادداشت های با دقت از اعمال شما می تواند در صورت ادامه ی مشکل یا برای شکایت رسمی در آینده به شما کمک کند. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود ثابت کنید که خودتان سعی در حل مشکل داشته اید.

نامه بنویسید
 

اگر مشکل ادامه پیدا کرد، نامه نوشتن به همسایه تان را امتحان کنید. شاید به نظر رسمی برسد، اما می تواند روشی شفاف و مؤثر برای مخابره ی شکایت شما باشد. برای نوشتن نامه وقت بگذارید. در همان تماس اولیه، مؤدب و منطقی باشید و صراحتاً نتیجه یی را که خواهان آن هستید عنوان کنید. حتماً یک نسخه از آن قسمت نامه که در آن کارهایی به منظور حل مشکل انجام داده اید را نگه دارید.

یک دفتر یادداشت داشته باشید
 

هر بارکه تحت تأثیر سروصدای همسایه تان قرار می گیرید. یادداشت برداری کنید که چه زمانی این اتفاق افتاده، چقدر طول کشیده و چه تأثیری بر شما داشته است. این کار به شما کمک می کند به هنگام رویارویی با همسایه تان خاص باشید و در صورت نیاز به شکایت رسمی، به عنوان مدرک عمل می کند.

از یک واسطه کمک بگیرید
 

یک میانجی گفت وگوی شما دو نفر را آسان ترمی کند و می تواند به شما و همسایه تان کمک کند تا به توافق برسید.

با مقامات مسوول محلی تماس بگیرید
 

اگر روش های دیگر شکست خوردند با یک مقام مسوول مناسب، بنگاه محل زندگی تان یا پلیس تماس بگیرید.

چند نکته مهم
 

خونسرد ومنطقی باشید. این کار کمک بزرگی به تفصیل موقعیت و جلوگیری از مشاجره می کند.
اگر شما و همسایه تان هر دو مستأجر هستید، نسخه یی از مکاتبه و شکایت خود را برای صاحبخانه یا مدیر مالک ساختمان برسانید. سروصدا، مخصوصاً به مدت چندین ساعت ممکن است برخلاف قوانین مالک ومستأجر و قوانین ساختمان باشد.
قهرمان بازی درنیاورید. ساعت سه صبح به سراغ همسایه رفتن نمی تواند ایده ی خوبی باشد! معمولاً روز بعد هم کسی این کار را نمی کند.
خودتان قضاوت کنیدکه باید چه اقدامی را صورت دهید. اگر تنها سوال کردن نتیجه بخش است، یک یادآوری می تواند تمام آن چیزی باشد که شما لازم دارید. اگر می ترسید یا همسایه ی شما با شما سر جنگ داشت، بهترین راه این است که مستقیماً با مقامات مسوول تماس بگیرید.
سایر همسایه ها را طرفدار خود کنید. شاید شما تنها کسی نباشیدکه از این سروصدا اذیت می شود. اگر به جایی رسیدید که باید رسماً شکایت کنید نیز از حمایت آنها برخوردار شوید. این کار کفه ی ترازو را به نفع شما سنگین تر می کند.
هنگام شکایت رسمی از مقامات بخواهید که نام شما ناشناس باقی بماند. حتی آدم های منطقی هم ممکن است به هنگام رؤیارویی با مقامات ذیصلاح درصدد تلافی برآیند.
منبع: 7 روز زندگی شماره 123
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان