زارع در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

وجود نگاه سیستمی، همه مشکلات مسکن را به گردن آخوندی انداخت

نماینده مردم آباده در مجلس گفت: تا زمانی که نگاه سیستمی به حوزه مسکن وجود نداشته باشد، همه مشکلات این حوزه به گردن وزیر راه و شهرسازی است می‌افتد.

وجود نگاه سیستمی، همه مشکلات مسکن را به گردن آخوندی انداخت

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز پنجشنبه مجلس شورای اسلامی رحیم زارع نماینده آباده در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: نقش وزارت راه و شهرسازی در سیاستگذاری حوزه مسکن 70 تا 80 درصد است، اما در اجرای سیاست‌ها نقش 5 درصدی دارد؛ باید مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم بدهند تا مشکل مسکن حل شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که نگاه سیستمی به مسئله مسکن نداشته باشیم، همه مشکلات را بر گردن وزارت راه و شهرسازی می‌اندازیم؛ این در حالی است که بانک‌ها، وزارت کار و وزارت صنایع در این زمینه نقش مهمی دارند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی افزود: در دوران آقای آخوندی 7500 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های مسکن مهر در اختیار ایشان قرار گرفت؛ در حالی که در دولت قبل بیش از 48 هزار میلیارد تومان به مسکن مهر اختصاص یافته بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورهای توسعه یافته 80 درصد هزینه مسکن از طریق تسهیلات تأمین می‌شود.

وی کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی را توسعه صنعت حمل و نقل خواند و گفت: حلقه واسط برای انتقال تولیدات کشاورزی و صنعتی، راه‌های کشور است.

زارع تصریح کرد: آقای آخوندی طی چهار سال اخیر 30 هزار میلیارد تومان به کارهای زیربنایی و راهداری اختصاص داده است. علاوه بر این 10 هزار میلیارد تومان نیز پروژه اجرا شده است که باید دولت مطالبات آن را پرداخت کند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای طرح‌های نیمه تمام عمرانی موجود در کشور نیازمند اعتبار 163 هزار میلیارد تومانی است؛ این در حالی است که در سال 95 بودجه وزارت راه و شهرسازی 8000 میلیارد تومان بوده است.

وی واردات 200 فروند هواپیما با کلاس جهانی را از دستاوردهای دوران تصدی وزارت راه و شهرسازی توسط آخوندی خواند و گفت: بر این اساس 100 فروند هواپیمای ایرباس، 80 فروند بوئینگ و 20 فروند ATR در دوران وزارت آقای آخوندی وارد کشور شد.

زارع خاطرنشان کرد: 5850 کیلومتر راه روستایی در دوران تصدی ایشان در وزارت راه ساخته شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر