تحمل ناسازگاری

یکی از مسائل مهم در خانواده آن است که اگر هر یک از زن و شوهر، ضعف ها و بد اخلاقی هایی را در طرف مقابل خود دید، باید بداند که چه کند

تحمل ناسازگاری
یکی از مسائل مهم در خانواده آن است که اگر هر یک از زن و شوهر، ضعف ها و بد اخلاقی هایی را در طرف مقابل خود دید، باید بداند که چه کند. اگر تصمیم به مقابله به مثل بگیرد و بدی را با بدی و تندی را با تندی جواب دهد، مشکلات بالا می گیرند. گاهی باید چشم را بست و بعضی رفتارهای آزار دهنده و ناراحت کننده دیگران را نادیده گرفت یا درگذشت و بخشود تا ریشه ی بحران در روابط بخشد ولی اگر این تداوم پیدا کند منجر به بروز اختلافات و حتی در مواردی تشدید آن خواهد شد. بنابراین سوء در انتظار طرفین خواهد بود. اما اگر تصمیم به مقابله به مثل نگیرد بلکه بنابر سازگاری و تحمل بگذارد بدیهی است که موجب دوام زندگی و حفظ بهداشت روانی در خانواده خواهد شد، حتی در مسائل تربیتی نیز تحمل فرزندان نابهنجار و سازگاری با ناهنجاری های رفتاری آنان و به هنجار در آوردن آن دشوار است. اگر در خانواده سازگاری وجود داشته باشد یکایک افراد خانواده را به هم دلبسته می کند. روابط را تسهیل و تعمیق می کند و در نهایت در جامعه سلامت و همنوایی به وجود می آید. اگر این شیوه در مناسبات اجتماعی پدید آید خیانت ها و جنایات کاهش پیدا می کند و نیازی به جرم ستیزی نخواهد بود. چه بسا زندگی هایی را دیده ایم که به خاطر یک جر و بحث ساده و یک بگو مگوهای جزئی به جدایی ختم شده است. چرا که هر دو طرف نخواسته یا نتوانسته اند مهارت سازگاری و مدارای به موقع را به کار ببرند، در حالی که اگر از این داروی ارزان در دسترس استفاده می کردند هرگز دچار زیان های روحی، روانی، مادی و اجتماعی نمی شدند. هنگام صحبت با همسر خود توجه داشته باشید که زمان و مکان صحیحی را انتخاب کرده باشید. نباید با طعنه یا خشونت صحبت کنید. احساس خود را هنگام گفت و گوهای منطقی زیاد به بازی نگیرید. از گله کردن بپرهیزید تا به یک توافق برسید. تشویق و تحسین در زندگی های موفق نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.
حفظ آرامش در مشاجرات لفظی خانواده یکی از مهارت های قابل توجه است. این هنر بزرگی است که هویت همسر خود را بپذیرید و به آن احترام بگذارید و در نهایت با شیوه های مختلف مهارت های زندگی می توانید ناسازگاری پدید آمده را کنترل و مهار کنید و این نیاز به آموزش دارد که باید بدانیم اتخاذ چنین شیوه هایی اجر و پاداش الهی را نیز به همراه خواهد داشت.

آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت، با دشمنان مدارا
 

منبع:نشریه راه کمال- شماره 30
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان