راههای سریع برای تمیز کردن لکه‌ها و خرابکاری‌های شما!

هر چقدر هم که مراقب باشید باز هم چنین مواردی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد

خانه داری

هر چقدر هم که مراقب باشید باز هم چنین مواردی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. با این پیشنهادها و راه کار‌ها می‌توانید مطمئن باشید که لکه‌ها احتمالا باقی نمی‌مانند. بعد از خواندن این مقاله به جای ناراحتی از لکه‌های ایجاد شده، می‌دانید که برای از بین بردن آن راه‌کاری هم دارید و باید شروع به کار کنید. سریع‌ترین راه حل برای هر لکه‌ای ممکن است آن چیزی نباشد که شما فکر می‌کنید اما با اطمینان این روش‌های امتحان‌شده را در پیش گیرید تا احتمالا به حالت اولیه شان باز‌گردند.

1. آدامس چسبیده به کفش

اگر این اتفاق قبلاً هم برای شما اتفاق افتاده باشد احتمالاً می‌دانید که برای از بین بردن آدامس باید روی آن یخ بگذارید تا حالت یخ زده به خود گیرد و سپس شروع به تراشیدن آن کنید. اما اگر این کار آدامس را کاملاً جدا نکرد، ما راه دیگری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سرکه سفید را محکم روی آدامس بکشید، با این کار آدامس نرم می‌شود و سپس به راحتی از سطح به طور کامل پاک می‌شود.

 2. لک دئودورانت روی لباس

این لکه گچی شکل به این معنی نیست که شما مجبور هستید لباس‌تان را عوض کنید. کافی است این راه سریع را در پیش گیرید: از یک دستمال پارچه‌ای برای تمیز کردن آن استفاده کنید. دستمال را کاملاً خیس کنید، آب اضافی آن را بگیرید و روی لک دئودورانت بکشید تا کاملاً محو شود.

 خش در سطوح مختلف

3. خش افتادگی‌های سطوح چوبی

این آسیب‌ها به نظر غیر قابل تعمیر می‌رسند،اما ما به شما این خبر خوب را می‌دهیم که اشتباه می‌کنید. ابزار تعمیر سطح چوبی شما در آشپزخانه‌تان پیدا می‌شوند، گردوی تازه یا گردو خشکی که چربی داشته باشد سطح خراشیده شده چوب را تیره‌تر نشان خواهد داد و آن‌ها را پنهان می‌کند. گردو را روی رگه‌های چوب بمالید و سپس با یک پارچه نرم تمیز کنید.

4. لباس‌های پر از چروک

اتو زدن لباس‌های خود را فراموش کنید (حتی فکر کردن به آن هم باعث ایجاد حس خستگی در ما می‌شود). این روش برای باز کردن چروک‌ها ساده‌تر و سریع‌تر از اتو کردن آن‌ها است. تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که لباس را به یک چوب لباسی آویزان کنید و آن را با آب اسپری کنید و لباس را بتکانید. با خشک شدن آب اسپری شده لباس شما صاف و زیبا می‌شود.

 لکه جوهر

5. لکه جوهر

برای تمیز کردن این لک مزاحم، یک گلوله پنبه را در الکل فرو ببرید و روی لک بکشید تا پاک شود. یک دستمال حوله‌ای یک بار مصرف یا دستمال کاغذی را زیر آن بگذارید تا لک و الکل را به خود جذب کند و به راحت‌تر پاک شدن لکه کمک کند. اما مراقب باشید: با توجه به جنس پارچه ممکن است لکه جوهر روی پارچه پخش شود. پس اول محتاطانه شروع به پاک کردن لکه کنید.

لکه شمع

6. لکه‌های شمع

شمع حس خوبی دارد، اما تا جایی که پارافین آب شده آن تمام میز را نپوشانده است. اگر پارافین هنوز نرم است آن را با گذاشتن یخ بر روی آن سفت کنید، و سپس با استفاده از یک کاردک یا کفگیر شمع را بتراشید. اگر پارافین روی رومیزی ریخته است، با یک اسفنج آغشته به محلول پاک‌کننده آن را تمیز کرده، سپس یک دستمال کاغذی روی لکه گذاشته و با اتو کردن آن، لکه را محو کنید.

7. لک قهوه

به نظر می‌رسد که این اتفاق زیاد می‌افتد. از یک دستمال مرطوب برای از بین بردن لکه استفاده کنید. می‌توان از این روش برای لکه‌هایی مانند سس گوجه، آبمیوه‌ها و دیگر لکه‌های مشابه استفاده کرد.

 لکه لاک ناخن

8. لک لاک

اگر تصادفاً شیشه لاک قرمزی روی فرشتان بیافتد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فوراً لاک را تا حد امکان از سطح فرش بردارید. سپس به دقت با یک لاک پاک کن سراغ لکه بروید. با استفاده از یک قطره چکان کمی استون روی لکه بریزید. با یک پارچه خشک لکه را پاک کنید، و این کار را تا محو شدن کامل آن ادامه دهید.

 زنجیره گره خوده و راه حل باز کردن آن

9. زنجیر گره خورده

دلیلی ندارد فقط به خاطر گره خوردن گردنبند‌تان نتوانید از آن استفاده کنید. مقداری پودر بچه روی گره‌ها بریزید تا گره‌ها کمی باز شوند. سپس با استفاده از یک سنجاق قفلی گره‌ها را کاملاً از هم باز کنید. بافت پودر مانند یک روان کننده عمل کرده و کار شما را راحت‌تر می‌کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر