ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

انتقام سختی در انتظار داعش است/ شهید حججی از رویش های انقلاب است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه انتقام سختی در انتظار داعش است، گفت: قلع‌وقمع داعش واجب شرعی است.

انتقام سختی در انتظار داعش است/ شهید حججی از رویش های انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول نماز جمعه با بیان اینکه یکی از تفاوت های اساسی میان فرد مومن و غیرمومن در زندگی اعتقاد به خدا و قیامت است، گفت: این دو عنصر خدا و قیامت در زندگی فرد غیرمومن مطرح نیست و همچنین باید به این مسئله هم توجه کنیم که ایمان به خدا، جهاد و هزینه کردن در راه خدا معامله ای پرسود است.

خطیب  موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: از نگاه قرآن این دنیا همچون بازار است، در این بازار کالایی است به نام جان و فروشنده ای به نام انسان و دو خریدار هم مدام جار می زنند که ما خریداریم که یکی از آنها شیطان است و دیگری خداوند مهربان.

وی افزود: باید دید که این کالا را در معامله با چه کسی می فروشیم، تعبیر قرآن این است که سودی در این معامله که بخواهیم کالای خود را به شیطان بفروشیم وجود ندارد و کسانی که این سرمایه را در دنیا به آتش می کشانند و با خود به آخرت نمی برند، زیان بسیاری خواهند دید.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در تجارت با خدا دو عنصر وجود دارد که ایمان و تلاش در راه خدا باشد، گفت: ما باید این دو عنصر را به میدان آوریم و انسان باید با تمام وجودش این مسئله را قبول داشته باشد که همه کاره خداوند است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامیداشت یاد شهید محسن حججی مدافع حرم اظهار داشت: در خصوص این شهید بزرگوار نکاتی هست؛ مانند اینکه شهید حججی از رویش های انقلاب است. کسانی از ابتدای انقلاب تا به حال از این مسیر بریدند، چراکه انقلاب همچون قطاری است که در هر ایستگاه عده ای پیاده و عده ای سوار می شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: این شهید از نسل سوم انقلاب ما محسوب می شود و شهادتش پیامی داشت و آن این بود که نسل دوم و سوم در دفاع از انقلاب اگر با انگیزه تر از نسل اول نباشند، همانند آنها هستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه من از زبان شما مردم از فرماندهان رشید اسلام به ویژه حاج قاسم سلیمانی که گفته اند انتقام این شهید را خواهیم گرفت تشکر می کنم، گفت: شما فرماندهان سپاه تجلی صفت منتقم خداوند هستید و دشمنان یقین داشته باشند که هر گاه سپاه می گوید انتقام خواهیم گرفت، انتقام سختی در انتظار آنها است.

وی تصریح کرد: قلع و قمع داعشی ها واجب شرعی است، به خصوص آن شمری که همراه این شهید ما با خنجر می آمد که امیدوارم او نیز به زودی توسط سپاه و حزب الله به درک واصل شود.

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان