ماهان شبکه ایرانیان

امروز باید چیا بدونیم؟ از انتقاد مشایخی از انتظامی تا پیرمردی که ۴۷ سال دستش را بالا نگه داشته است!

زوج های اندکی تا پایان زندگی و سن پیری در کنار یکدیگر می مانند. به علت فسخ آسان ازدواج وسهولت  طلاقبسیاری از زوجین به علت های گوناگون از یکدیگر جدا می شوند. اما دلیل برخی جدایی ها اختلافات بین زوجین نیست و تنها دلیل این نوع طلاق ها از کارافتادگی یکی از زوجین است.

امروز باید چیا بدونیم؟” از انتقاد مشایخی از انتظامی تا پیرمردی که 47 سال دستش را بالا نگه داشته است!”

 

” وفاداری زن فیلیپینی به شوهرش”

زوج های اندکی تا پایان زندگی و سن پیری در کنار یکدیگر می مانند. به علت فسخ آسان ازدواج وسهولت  طلاقبسیاری از زوجین به علت های گوناگون از یکدیگر جدا می شوند. اما دلیل برخی جدایی ها اختلافات بین زوجین نیست و تنها دلیل این نوع طلاق ها از کارافتادگی یکی از زوجین است.

اما زن سالخورده اهل مانیل فیلیپین با نگهداری و مراقبت از شوهر از کارافتاده اش تصویری از یک زوج وفادار را نشان داد که تحسین کاربران اینترنت را برانگیخت.

 

 

زمانی که پلیس رانندگی از وی سوال کرد با گاری حامل این پیرمرد به کجا می رود، این پیرزن که سواد نداشت کاغذی را به آنها نشان داد که آدرس نزدیک ترین بیمارستان روی آن کشیده شده بود. ظاهرا شوهر مریض وی نیاز به درمان فوری داشت و این پیرزن با قرار دادن شوهرش روی این گاری قصد داشت او را سریعا به بیمارستان برساند.

 

این زن حتی بدهلیل نداشتن پول پیشنهاد پلیس رانندگی را مبنی بر کرایه آمبولانس رد کرد و به پلیس گفت دلیل استفاده از این گاری برای حمل شوهرش نداشتن پول بوده است. این پلیس انساندوست با ضمن فراهم کردن غذا و آب برای این پیرزن، با تهیه چند عکس از وی و انتشار آن در صفحه فیسبوک خود از مردم خواست تا به وی کمک کنند.

 

” رفتگر, قهرمان شهر شد”

ژائو یونجیو، رفتگر 56 ساله چینی بین اهالی شهرش لقب قهرمان واقعی زندگی را گرفته، انتخابی که به گفته خودش ریشه در کودکی و اطرافیان او دارد.

 

 

زمانی که ژائو یک نوجوان 16 ساله بود پدرش فوت می‌کند و مادرش برای تامین مخارج زندگی مجبور شد به سختی کار کند، در این میان کمک همسایه‌ها و حمایت‌های مالی و عاطفی آنها باعث شد تا ژائو و مادرش از آن سالهای سخت عبور کنند و زندگی خود را سر و سامان دهند. حالا ژائو، با الگو گرفتن از همسایه‌های کودکی‎اش، تمام پس انداز 30 ساله‌ خود را که مبلغی در حدود 25 هزار دلار شده را صرف کمک به کودکان محرومشهرش می‌کند، پولی که با زحمت و کار 16 ساعته در شهرداری بدست آمده و تا کنون هزینه تحصیل 37  کودک بی‎سرپرست را تامین کرده است.

 

ژائو از 4 و نیم صبح تا 9 شب مشغول کار است، با حقوق محدود 350 دلار در ماه،  که هر چند کم است اما  با مدیریت خوب او ثمره‎ای پربار برایش داشته است.

او می‌گوید؛  تصمیم گرفته‌ام که زندگی خودم را صرف کمک به دیگران کنم.

 

 

“عجیب ترین اعتراض”

 

باز هم خبری عجیب و غریب از اعمال و رفتار  مرتاض های هندیسوژه رسانه‌ها شد، امار براتی مرتاضیاست که به نشانه اعتراض،  47 سال است که دست خود را بالا نگه داشته.سال 1970 بود، آشوب و ناآرامی‌های جهانی آنچنان امار را تحت تاثیر قرار داده بود که آرامشش از او گرفته شد.

امار همسر و فرزند خود را در هندیترک کرد تا صدای اعتراض خود را به جهانیان برساند،  حالا پس از این همه سال، دست او به یک تکه چوب خشک و بی‌حس تبدیل شده. امار می‌گوید ابتدا این کار درد شدیدی برای من داشت، انگشتانم خشک می‌شد و حس کرختی شدیدی پیدا می‌کردم تا اینکه به مرور زمان به این کار عادت کردم.

 

 

 

 

” عجمیان برای ماجرای انتقاد بزرگان سینمای ایران واکنش نشان داد”

روشنک عجمیان، بازیگر سینما و تلویزیون، با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرامش، به ماجرای انتقاد تند جمشید مشایخی از عزت الله انتظامی واکنش نشان داد؛ این بازیگر ضمن تاکید بر تجربه و دانش بالای همه پیشکسوتان سینمای ایران، از دنبال کنندگانش خواست تا به حواشی دامن نزنند.

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت کشورمان در مراسم یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با لحن تندی از عزت الله انتظامی انتقاد کرد و همین امر موجب واکنش های مختلفی از سوی بازیگران و دست اندرکاران سینما و هواداران آنها در شبکه های اجتماعی شد.

روشنک عجمیان نوشت: “مشایخی،نصیریان،انتظامی،رشیدی،کشاورز و… چه فرقی میکند؟ همگی عزیز دل هستن و نازنین و خاک صحنه خورده واستاد، اینقدر راحت چشم نبندیم به روی خاطراتی که برامون ساختن،کاسه داغ تر از آش هم نشویم؛ دراین بلبشو ی سینما که نقش‌ها دایره وار میچرخه و هیچی و هیچ کس سرجا نیست، بهتره به اینگونه حواشی دامن نزنیم و لااقل قدر این نسل باتجربه رو بدونیم.
قضاوت نکنیم،قبل از هرگونه قضاوت یه شاید و اگر بزاریم.
پ.ن: برای من مشایخی و انتظامی هردو عزیزند”

 

 

” رونالدو با مردم بارسلونا ابراز همدردی کرد”

ساعاتی پیش حمله ای تروریستی در رمبلاس بارسلون اتفاق افتاد که باعث کشته شدن 13 تن و زخمی شدن بیش از 80 تن  شد. در این حادثه تروریستی یک خودرو ون ناشناس با ورود به بخش تردد عابران پیاده در مرکز شهر بارسلون اسپانیا، ده ها نفر را زیر گرفت.

راننده ون پس از حمله ترورریستی ، خودرو را رها کرده و متواری شده است. پس از این حمله تروریستی تعدادی از چهره‌های مطرح آن را محکوم کرده و با زخمی‌ها و بازماندگان احساس همدردی کردند.

یکی از این افراد کریستیانو رونالدو بود که در توئیتر خود نوشت :

” اخبار منتشر شده از بارسلونا رنج آور و ناراحت کننده است. با خانواده و دوستان قربانیان این حادثه همبستگی و همدردی می کنم. ”

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان