ماهان شبکه ایرانیان

نیازهای سالخوردگان که نباید نادیده گرفته شوند

.

نیازهای سالخوردگان که نباید نادیده گرفته شوند


....................
گفته می شود سالخوردگی دوران دوم کودکی است. از لحاظ فیزیکی ممکن است آن ها بزرگسالان پیر به نظر برسند، اما اگر با یکی از آن ها زندگی کنید، متوجه خواهید شد که آن ها مانند یک نوزاد رفتار می کنند. و درست مانند نوزادان، افراد مسن نیز نیازهای خاصی دارند.

نیازهای مالی
جنبه های بسیاری وجود دارد که در مراقبت از سالخوردگان یا افراد مسن دخیل هستند. داشتن آگاهی های لازم درباره احتیاجات و ملزومات متفاوت افراد پیر خانواده، برای کسانی که مسئولیت مراقبت از اعضای خانواده سالخورده مانند والدین یا وابستگان خود را دارند، بسیار حائز اهمیت می باشد. در پاراگراف زیر، نگاهی کلی به نوع کمک و مساعدتی که عموماً افراد سالخورده نیاز دارند و علاوه بر آن برخی از نیازهای ویژه آن ها خواهیم داشت.
اگر اتفاق بیفتد که افراد سالخورده به تنهایی زندگی کنند، به عنوان مثال، بدون حمایت کسی، اما این امر طبیعی خواهد بود که آن ها نیازهای مالی مشخصی خواهند داشت. آن ها نیاز خواهند داشت برای خودشان همه چیز از جمله غذا، مواد غذایی، دارو و امثال آن را تهیه کنند. مستمری بگیران از منبع ثابتی از درآمد ماهیانه هر چند مقدار آن ناچیز باشد منفعت می برند. با این حال، آن دسته از شهروندان سالخورده که هیچ گونه امکانات بازنشستگی یا منبع درآمد دیگری ندارند، به طور کلی بر اساس پس انداز خود یا از طریق طرح های مالی دولت که برای کمک به شهروندان سالخورده در نظر گرفته شده است، به زندگی خود ادامه خواهند داد.
نیازهای مسکن
افراد سالخورده نیاز دارند به محیط اطراف و افرادی که دور و بر آن ها هستند، آشنایی داشته باشند و از این رو ترجیح می دهند در سنین پیری، در خانه بمانند. بودن در محل زندگی آشنا مانند خانه می تواند با توجه به نیازهای در حال تغییر آن ها، تغییر پیدا کند. مزیت دیگر، داشتن یک محله زندگی امن و مفید در صورت بروز هر گونه موارد اضطراری می باشد. وقتی افراد مسن در یک منطقه آشنا ساکن می شوند، آمد و رفت آن ها آسان و سریع صورت می گیرد. با این حال، اگر به علت وجود برخی از دلایل، آن ها از خودشان خانه ای نداشته باشند، می توانند از طرح های مسکن دولت که به طور ویژه ای برای افراد مسن، طراحی شده است، استفاده نمایند. همچنین، خانه های سالمندان خصوصی وجود دارند که به مردم مسن خدمت رسانی می کنند، و در آن جا مراقب سلامتی آن ها بوده و دیگر نیازهای اولیه آن ها را برآورده می نمایند.

مراقبت های بهداشتی

سلامتی یکی از مهم‌ترین نیازهایی است که سالخوردگان به آن احتیاج دارند. همراه با افزایش سن، سرعت عمل بدن کاهش می یابد و بهره وری آن کم تر می شود. سالخوردگان در معرض برخی از مشکلات سلامتی مربوط به افزایش سن قرار می گیرند. این مسئله یکی از جنبه های طبیعی زندگی است و نمی توان به آن کمک کرد. با این حال، از طریق مراقبت های مناسب و امکانات پرستاری، قطعاً یک فرد می تواند با بررسی و پیش گیری آن ها از ابتلا به هر گونه آسیب جدی، در حفظ بسیاری از این مشکلات سلامتی به آن ها کمک کند. معاینه پزشکی به طور منظم در این مورد، روشی مفید برای نظارت بر سلامتی سالخوردگان می باشد. این کار می تواند در پیش بینی بالقوه مشکلات مربوط به سلامتی آینده آن ها مؤثر باشد. هم زمان، معاینه پزشکی منظم در تشخیص مشکلات جدی سلامتی در مراحل اولیه که در طی آن درمان امکان پذیر باشد، نیز سودمند خواهد بود.

نیازهای رژیم غذایی

همان طور که افراد پیر می شوند، دستگاه گوارش آن ها به تدریج شروع به تضعیف شدن می کند. به ویژه افراد مسن و سالخوردگان، با مشکل پیدا کردن و دور شدن از غذاهای مخصوص غیر قابل هضم یا دشوار برای هضم کردن، روبرو می شوند. چیزی که باید یک فرد تشخیص دهد این است که رژیم غذایی سالخوردگان نمی تواند همان رژیم غذایی باشد که بیست سال قبل داشتند. رژیم غذایی آن ها باید این گونه اصلاح شود که حاوی یک رژیم غذایی مغذی و متعادل باشد و در عین حال شامل مواد غذایی باشد که دستگاه گوارش آن ها بدون بروز هیچ گونه ناراحتی یا مشکلاتی برای سالخوردگان، قادر به پذیرش این گونه مواد غذایی باشد. اغلب، رژیم غذایی سالخوردگان باید با توجه به سابقه پزشکی آن ها تغییر داده شود.

پرستاری

اگر یکی از اعضای خانواده شما فرد سالخورده ای است که تحرک و سرعت وی در اثر افزایش سن، کند شده است، چنین شخصی نیاز به مساعدت های مشخصی در برنامه روزانه خود دارد. اگر برای فردی امکان پذیر نباشد که تمام طول روز را در اطراف فرد سالخورده صرف کند، باید یک پرستار تمام وقت را جهت کمک به این فرد مسن در نظر بگیرد. این مسئله می تواند مفید واقع شود، به خصوص اگر فرد نیاز به کمک در فعالیت های اساسی خود مانند راه رفتن، غذا خوردن، حمام کردن، لباس پوشیدن و سایر موارد اجتماعی داشته باشد.

نیازهای اجتماعی و سایر نیازها

چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که تمام عشق و مراقبت خود را نثار خویشاوند سالخورده یا عضو خانواده خود کنید. صرفاً به این دلیل که آن ها پیر شده اند و حرکات آن ها کند شده است، این مسئله به این معنا نیست که باید آن ها را نادیده بگیرید و به آن ها اجازه دهید خودشان را محدود کنند. به یاد داشته باشید، در جریان زندگی، چند سال بعد شما نیز در چنین موقعیتی قرار می گیرید. با آن ها وقت بگذرانید، درد و دل کنید، و به آن ها این احساس را منتقل کنید که آن ها را دوست دارید، مراقبت آن ها هستید و به آن ها عشق می ورزید. توجه ویژه ای به اتاق آن ها داشته باشید. می توانید نصب یک اپلیکیشن دوستانه شهروند سالخورده که استفاده از آن راحت باشد را برای آن ها در نظر بگیرید. می توانید نصب یک هشدار دهنده پزشکی ویژه را نیز برای آن ها در نظر بگیرید که به صورتی ساخته شده اند که در ذهن شهروندان سالخورده باقی می مانند.
این ها نیازهای اساسی سالخوردگان بودند که باید این موارد را در نظر داشته باشید. سعی کنید بهترین خود را برای همه آن ها انجام دهید تا آن ها بتوانند روزهای طلایی زندگی خود را با خوش حالی و آسایش و راحتی سپری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان