ماهان شبکه ایرانیان

تکیه معاون الملک

تکیه معاون‌الملک یکی از بناهای به جای مانده از دوره قاجاریه در شهر کرمانشاه است. کاشی‌های منحصر به فرد آن، این بنا را از دیگر تکایای شهر متمایز می‌کند

تکیه معاون‌الملک یکی از بناهای به جای مانده از دوره قاجاریه در شهر کرمانشاه است. کاشی‌های منحصر به فرد آن، این بنا را از دیگر تکایای شهر متمایز می‌کند. این بنا در بافت قدیم شهر، در محله آبشوران قدیم و در خیابان شهید حـداد عادل قرار دارد. این تکیه بـه دستور حسین خان معروف به «معین‌الرعایا» ساخته شد. این بنا از سه قسمت حسینیه، زینبیه و عباسیه تشکیل شده است.

در س‍‍ال‌ 1327در گ‍رم‍‍اگ‍رم‌ م‍ب‍‍ارز‌ات‌ م‍ش‍روطه‌ خ‍و‌ا‌ه‍‍ی‌ گ‍رو‌ه‍‍ی‌ ‌از م‍ش‍روطه‌ خ‍و‌ا‌ه‍‍ان‌ ب‍ه‌ ‌ع‍ل‍ت‌ ‌آن‍ک‍ه‌ ت‍ک‍ی‍ه‌ م‍‍ع‍‍اون‌ ‌ال‍م‍ل‍ک‌ م‍ح‍ل‌ ‌اج‍ت‍م‍‍ا‌ع‌ م‍خ‍‍ال‍ف‍‍ان‌ م‍ش‍روطه‌ ش‍ده‌ ب‍ود ب‍‍ا ‌اس‍ت‍ف‍‍اده‌ ‌از ت‍وپ‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ س‍ن‍گ‍ی‍ن‌ ‌ای‍ن‌ ب‍ن‍‍ا‌ی‌ ن‍ف‍ی‍س‌ ر‌ا ک‍ه‌ ‌ه‍م‍چ‍ون‌ گ‍و‌ه‍ر ش‍ب‌ چ‍ر‌ا‌غ‍‍ی‌ در ‌غ‍رب‌ ‌ای‍ر‌ان‌ م‍‍ی‌ درخ‍ش‍ی‍د وی‍ر‌ان‌ ک‍رده‌ و ب‍ه‌ ‌آت‍ش‌ ک‍ش‍ی‍دن‍د. ب‍‍ا ف‍روک‍ش‌ ک‍ردن‌ ‌آت‍ش‌ ‌ه‍رج‌ و م‍رج‌ ، ح‍س‍ن‌ خ‍‍ان‌ م‍‍ع‍ی‍ن‌ ‌ال‍ر‌ع‍‍ای‍‍ا م‍‍ع‍روف‌ ب‍ه‌ م‍‍ع‍‍اون‌ ‌ال‍م‍ل‍ک‌ در س‍‍ال‌ 1307ب‍ه‌ ب‍‍ازس‍‍از‌ی‌ م‍ج‍دد ‌ای‍ن‌ ب‍ن‍‍ا‌ی‌ ب‍‍اش‍ک‍وه‌ پ‍رد‌اخ‍ت‌.

تکیه معاون الملک

تکیه معاون الملک

تکیه معاون الملک

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان