قیمت ام جی ۳۶۰ به صورت قطعی مشخص شد + جدول شرایط فروش

اگر خاطرتان باشد سال گذشته بود که شرکت ام جی پارس موتور اعلام کرد برنامه عرضه ام جی ۳۶۰ را دارد و حتی در نمایشگاه خودرو تهران نیز این خودرو را در معرض دید عموم قرار داد

اگر خاطرتان باشد سال گذشته بود که شرکت ام جی پارس موتور اعلام کرد برنامه عرضه ام جی 360 را دارد و حتی در نمایشگاه خودرو تهران نیز این خودرو را در معرض دید عموم قرار داد. اما عرضه این خودرو چند ماه به تاخیر افتاد و چهارشنبه گذشته در سکوت خبری(!) اولین سری ام جی 360 به مشتریان اولیه تحویل داده شد و قرار است به زودی و در چند روز آینده فروش پیش فروش آن به صورت عمومی باز شود. البته با توجه به سطح سرمایه گذاری سایک و برنامه بلند مدت این شرکت در تولید خودرو در ایران معلوم نیست چرا در چنین سکوت خبری و در خفا این خودرو به مشتریان تحویل داده شد و تنها در کانال تلگرامی این شرکت چند عکس از آن منتشر شد! بگذریم!

ام جی 360

ام جی 360

با توجه به کاتالوگ ارائه شده از سوی ام جی پارس موتور، می‌توان فهمید که عضو جدید خانواده ام جی در بازار کشور به همراه یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر خطی خواهد بود که با نوسان دور موتور آن در محدوده دور 5500، می‌توان حداکثر 110 اسب بخار قدرت از آن استخراج کرد، این درحالی است که حداکثر گشتاور 135 نیوتن‌متری این پیشرانه در 4500 دور بر دقیقه بدست می‌آید که بر سر راه آن یک جعبه دنده 4 سرعته اتومات از نوع تیپ‌ترونیک و یا جعبه دنده دستی قرار گرفته و نیروی تولیدی این پیشرانه را پس از تبدیل، به سمت چرخ‌های محرک جلو ارسال می‌کند که منجر به ثبت سرعت 170 کیلومتر بر ساعت شده است.
با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی ام جی پارس موتور، مخزن سوخت ام جی 360 دارای گنجایش 55 لیتر خواهد بود و همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن هم به ازای کارکرد 100 کیلومتر به عدد 6.8 لیتر در شرایط کاملاً استاندارد می‌رسد.

ام جی 360

ام جی 360

در ادامه گفتنی است که این اژدهای چینی، در طول 4579 میلی‌متر، عرض 1804 میلی‌متر، ارتفاع 1490 میلی‌متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2660 میلی‌متر ساخته شده که در قسمت جلو بر روی سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون و همچنین در قسمت عقب نیز بر روی سیستم تعلیق چند بازوی H شکل همراه با میله‌های پیچشی سوار شده است. علاوه بر این‌ها گفتنی است که برای مهار این خودرو بر روی چرخ‌های جلو و عقب از ترمزهای دیسکی استفاده شده و همچنین از این ابعاد و اندازه، شرکت خودروسازی MG حدود 482 لیتر آن را به فضای بار اختصاص داده است.
از امکانات و تجهیزات ویژه ام جی 360 برای حضور در بازار کشور نیز می‌توان به سیستم توزیع نیروی ترمز، سیستم کمک ترمز، سیستم کنترل ترمزها در پیچ، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها، ایربگ‌های ایمنی برای سرنشینان جلو، سنسور پارک عقب، سیستم صوتی مجهز به 2 بلندگو و 2 تیونر، چراغ‌های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه‌های جانبی مجهز به چراغ راهنما، آینه‌های برقی مجهز به گرمکن و همچنین سیستم تهویه مطبوع اتاق همراه با فیلتر تصفیه کننده هوا اشاره داشت که بر روی مدل‌های استاندارد، بویژه مدل‌های دستی از خودروی ام جی 360 مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاتالوگ ام جی 360

کاتالوگ ام جی 360

اگر هم با پرداخت 9 میلیون تومان هزینه بیشتر نسخه اتومات ام جی 360 را ترجیح می‌دهید، همراه با آن امکانات ویژه‌ای هم دریافت خواهید کرد که شامل دوربین دید عقب، مانیتور 8 اینچی لمسی مجهز به بلوتوث، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، شیشه بالابر راننده مجهز به تشخیص مانع و قطع قدرت، سر دنده کروم و چرم، چراغ بدرقه، چرغ‌های مخصوص روز، روکش‌های چرمی صندلی‌ها، صندلی‌های عقب با قابلیت تاشوندگی، محفظه زیر صندلی سرنشین جلو، تکیه گاه آرنج صندلی‌های عقب، چراغ مطالعه صندلی‌های عقب، محفظه نگهداری عینک و همچنین شامل سانروف برقی می‌شود که بر روی نسخه گیربکس دستی خبری از آنان نیست.

قیمت ام جی 360

قیمت ام جی 360

قیمت ام جی 360 برای نسخه دستی 56 میلیون تومان اعلام شده و نسخه اتوماتیک ام جی 360 دقیقاً 65 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. زمان تحویل این خودرو 30 روزه است و این قیمت شامل تمامی هزینه‌های شماره‌گذاری، بیمه، مالیات و عوارض است. ام جی 360 از سوی ام جی پارس موتور 3 سال گارانتی دارد.
این نکته نیز قابل ذکر است که اخیراً در چین نسخه فیس لیفت ام جی 360 نیز معرفی شده و با توجه به عکس منتشر شده از خودروی تحویلی، به نظر می‌رسد نسخه غیر فیس لیفت در ایران تحویل داده شده است.
باید گفت که با قیمت اعلامی از سوی ام جی پارس موتور، ام جی 360 رقیبت خودروهایی چون بسترن B30، بی وای دی F3، برلیانس H330 و یا به زودی دانگ فنگ S30 خواهد بود که در مقابله یا این هم وطنی‌های خود، رقابتی سخت را پیش رو دارد.
در زیر می‌توانید فیلم معرفی ام جی 360 را در زمان نمایشگاه خودرو تهران مشاهده کنید. البته در آن زمان هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر