گنجینه خانواده ییتس به نمایش درمی‌آید

نامه‌هایی از شاعر ایرلندی ویلیام ییتس درباره ادبیات و فلسفه و آثار نقاشی از برادر وی و خواهران و پدرش از جمله آثاری هستند که در ساتبیز لندن زیر حراج می‌روند.

گنجینه خانواده ییتس به نمایش درمی‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، گنجینه‌ای از خانواده ییتس شامل صدها نامه پر احساس، اندوهناک و فلسفی از شاعر و میز تحریری که وی روی آنها این نامه‌ها را نوشت، برای اولین بار در دوبلین و لندن در ماه سپتامبر به نمایش درمی‌آیند و به دنبال آن در حراجی ساتبیز در لندن به حراج گذاشته می‌شوند.

در این حراجی کتاب‌ها، نقاشی‌ها، مبلمان و لوازم شخصی این خانواده هنرمند که زندگی و آثارشان موجی هنری در تاریخ قرن بیستم ایرلند ایجاد کرده است، به نمایش گذاشته می‌شوند.

نامه‌هایی از ویلیام باتلر ییتس شاعر برنده جایزه ادبی نوبل، شماری از تابلوهای نقاشی که برادر وی کشیده بوده و وسایلی از پدر هنرمند آنها از جمله آثار این مجموعه است.

در این میان 130 نامه دست‌نویس از اولین عاشق ییتس اولیویا شکسپیر و این فیلسوف نیز جای دارد. آنها در دهه 1890 با هم آشنا شدند و سرانجام به عنوان دوستانی عمیق‌تر از عاشقانی دلخسته برای هم باقی ماندند.

نامه‌نگاری‌های بین ییتس و شکسپیر درباره مسایل ادبی، فلسفی و شعر از نامه‌های این مجموعه است. این نامه‌ها از آنجا حفظ شده که پس از درگذشت شکسپیر پسر خوانده او ازرا پاوند شاعر همه این موارد را جمع‌آوری کرد . پیش بینی می‌شود این نامه‌ها به قیمت بیش از 350 هزار پوند به فروش برسد.  

این آخرین بخش از آثار بازمانده از ییتس است که پس از درگذشت پسر وی مایکل در سال 2007 در معرض فروش گذاشته می‌شود.

ویلیام باتلر ییتس زاده 13 ژوئن 1865 و درگذشته 28 ژانویه 1939 از بزرگ‌ترین شاعران و نمایشنامه‌نویسان ایرلندی بود. ییتس با جستار در انواع عرفان، تصوف، فولکلور، ماوراءالطبیعه، اشراق و نو افلاطونیسم سیستمی سمبلیک آفرید که در تصاویر و اشعارش الگویی یکپارچه داشت. درک برخی اشعار وی بدون آشنایی با سمبلیسم خاص وی دشوار است. علاقه‌اش به علوم غریبه، ادبیات سنتی و ادبیات وحشت، باعث شهرت او و در نهایت دریافت جایزه ادبی نوبل از سوی او شد.

این مجموعه از 14 تا 16 سپتامبر در رویال آکادمی دوبلین و پس از آن از 22 تا 26 سپتامبر در ساتبیز لندن در معرض دید عموم قرار می‌گیرند و روز 27 سپتامبر زیر چکش حراج می‌روند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر