رونمایی مفهومی نسل جدید بی ام و Z۴

شرکت بی‌ام‌و در سال ۱۹۱۶توسط فرانتس یوزف پوپ تاسیس شد. این شرکت هم‌اکنون مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز و مینی می‌باشد. در سال ۲۰۱۲بی‌ام‌و شمار ۱٫۸۶۱٫۸۲۶ دستگاه خودرو تولید کرد و به‌عنوان چهاردهمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد.در ادامه با ما همراه شوید... .

کمپانی خودروسازی BMW در جدیدترین رویداد "Pebble Beach"، از خودروی کانسپت بی ام و Z4 رونمایی کرد که در مجموع خیلی بیشتر از یک طرح کانسپت خواهد بود. آدریان ون هویدنک، مدیر طراحی جهانی بی ام و می‌گوید: این یک اشاره است، یک اشاره بسیار نزدیک به آن چیزی که سال آینده برای تولید آماده خواهد شد.

 

 

 

 

می‌توان گفت که این کانسپت شباهت‌های بسیار زیادی به سری جدید 8 بی‌ام‌و دارد. نسل بعدی بی‌ام‌و Z4 روی شاسی‌ خودروهای اسپرت ساخته خواهد شد که محصول همکاری دو کارخانه بی‌ام‌و و تویوتا است.

 

مطالب پیشنهادی :

پورشه 911 GT2 قدرتمند با 700 اسب‌ بخار امسال معرفی می‌شود

معرفی و مشخصات نسل تازه آئودی A8

 

همچنین در تصویر منتشر شده می‌توان توری کلیه‌ای شکل ولی اینبار کاملاً کرومی ساخته شده است تا جذابیت بسیار بیشتر و همچنین زیبایی بسیار بالایی را به چهره نسل جدید Z4 بخشیده باشد،دو چراغ‌ بزرگ را در جلوی خودرو دید که روی سپری بزرگتر از مدل‌های قبلی قرار گرفته‌اند. رویهم‌رفته به نظر می‌رسد طراحی این کانسپت خشن‌تر باشد.

هرچند ورودی‌های بزرگ هوا در اطراف سپر و همچنین تیغه‌های بزرگ قالب‌گیری شده بر روی سپر برای افزایش ضریب آیرودینامیکی این خودرو باعث شده است تا خصوصیات اسپرت بی ام و Z4 فراموش نشود.

 

 

 

به داخل کابین برویم، با ترکیبی از طراحی مدرن و ساده روبرو خواهیم شد که به زیبایی هرچه تمام‌تر بر روی کانسپت Z4 پیاده شده است که شروع آن با ترکیب رنگ بندی متفاوت قسمت راننده و قسمت شاگرد آغاز خواهد شد.

پس از آن غربیلک فرمان می‌تواند یکی از مولفه‌های پیشرفته این خودرو باشد که از روی ماشین‌های کانسپت و آینده نگر الگوبرداری شده است و سپس به کنسول مرکزی نسبتاً ساده خواهیم رسید که در بالاترین قسمت آن یک صفحه نمایشگر لمسی قرار گرفته است. به بیانی ساده‌تر، این خودروی مفهومی در کنار بی ام و سری 8، اولین نگاه از نسل‌های آینده را به مخاطبان خود نشان می‌دهند که برای تحقق آنان مراحل چندانی باقی نمانده است.

 

 

 

به احتمال زیاد بی‌ام‌و Z4 مجهز به پیشرانه چهار سلیندر 2.0 لیتری یا شش سیلندر خطی 3.0 لیتری خواهد بود که محرکه آن روی چرخ‌های عقب خودرو تعبیه شده است. از سوی دیگر، سقف این خودرو می‌تواند باز و بسته شود و نسبت به نسل‌های قبلی خود سریع‌تر، زیباتر و خشن‌تر خواهد بود. با توجه به مشخصه پیشرانه قدرت خروجی کانسپت Z4 نزدیک به 200 الی 340 اسب بخار خواهد بود.

باید یک روز دیگر منتظر ماند و دید که بی‌ام‌و Z4 چه مشخصات فنی و ظاهری خواهد داشت. برای خبرهای بیشتر با کاربلد باشید.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر