ماهان شبکه ایرانیان

به ، طعم خوش زندگی

همه ما میوه «به» را می شناسیم و به شکل های گوناگون از آن استفاده کرده ایم. این میوه نیز مانند بسیاری از هدیه های دیگر طبیعت به ما ، دارای خواص مفید بسیاری است و از آن در درمان و پیشگیری از بیماری های زیادی می توان استفاده کرد

به ، طعم خوش زندگی
همه ما میوه «به» را می شناسیم و به شکل های گوناگون از آن استفاده کرده ایم. این میوه نیز مانند بسیاری از هدیه های دیگر طبیعت به ما ، دارای خواص مفید بسیاری است و از آن در درمان و پیشگیری از بیماری های زیادی می توان استفاده کرد. در اینجا با ویژگی های جالب این میوه آشنا می شوید:
نام علمی این میوه ، Cydonia Oblonga است و در زبان انگلیسی به نام Quince خوانده می شود.
این میوه از خانواده سیب و گلابی است و یکی از قدیمی ترین میوه های شناخته شده توسط انسان است . بیش از چهار هزار سال است که میوه به در کشورهای آسیایی و مدیترانه ای رشد می کند.
در حال حاضر ، این میوه در کشورهای آمریکای لاتین ، خاورمیانه و ایالات متحده آمریکا نیز یافت می شود. میوه به رشد یافته در آمریکا با نوع رشد یافته این میوه در آسیای غربی و کشورهای استوایی فرق دارد . در کشورهای سردسیر میوه به ، ظاهری زیبا ودرخشان دارد و بوی خوش آن نیز به خوبی احساس می شود. میوه به ، گوشتی خشک و کرکی دارد که طعم آن ترش و تقریقا گس است . میوه رسیده زرد رنگ و به شکل گلابی است و بسیاری از مردم ترجیح می دهند به را نه به شکل خام که به صورت پخته مصرف کنند. میوه به پخته طعمی بسیار شیرین و بویی بسیار خوش دارد و برای درست کردن کمپوت مناسب است . مربا و مارمالاد به نیز پرطرفدار است.
در کشورهای گرمسیری ، خوردن این میوه به صورت خام هم مرسوم است . در آمریکا به را به صورت خام مصرف نمی کنندو اجازه می دهند که هگوشت سفت و سخت میوه از صورتی به ارغوانی تغییر رنگ دهد تا هنگام پخت نرم تر و شیرین تر شود.
هنگامی که می خواهید به بخرید ، درشت ترین میوه را انتخاب کنید . میوه ها باید سفت باشند و اگر ضربه خورده باشند ، به علت فعال شدن آنزیم ها قهوه ای رنگ می شوند.
به همین دلیل حمل و نقل آنها باید با احتیاط کامل صورت گیرد تا ضربه نخورند. این میوه ، معمولا در اول فصل ، سبزتر ودر آخر فصل ، زردترو طلایی تر است . سعی کنید میوه ای را بخرید که زرد و طلایی رنگ باشد . شما می توانید میوه های به را در یک ظرف پلاستیکی قرار دهید و آنها را به مدت دو ماه در یخچال نگهداری کنید .

خواص به
 

به دارای چربی های اشباع اندکی است و کلسترول آن نیز در سطح بسیار پایینی قرار دارد. این میوه سرشار از ویتامین C ، فیبر و مس است .
به دارای آهک نیز هست . این میوه خاصیت ملینی دارد و برای رفع نفخ شکم نیز مفید است .
آب این میوه نیز دارای خواص مفید بسیاری است . درمان اسهال خونی و خونریزی معده به کمک آب به بهتر انجام می گیرد.
خوردن این میوه به کسانی که می خواهند وزن کم کنند کمک می کند راحت تر به هدفشان برسند.
کسانی که به را در برنامه غذایی خود می گنجانند، برای جلوگیری از تصلب شرایین ، گامی به جلو برداشته اند.
شربت به از اسهال و ادرار زیاد جلوگیری می کند. خوردن به برای مبتلایان به پرفشاری خون هم موثر می باشد.
به مانند همه میوه ها ، دارای مقادیر زیادی فیبر است و همین به جلوگیری از بروز یبوست کمک می کند.

ترکیبات به
 

یک عدد میوه به 100 گرمی این ترکیبات را در خود دارد:
انرژی : 26 کیلوکالری
آب : 84/2 گرم
پروتئین : 0/3 گرم
کربوهیدرات: 6/3 گرم
فیبر : 5/8 گرم
قند کل : 6/3 گرم
چربی کل : 0/1 گرم
کلسترول : 0
ویتامین A: 0
ویتامین D: 0
تیامین : 0/02 میلی گرم
ریبوفلاوین : 0/02 میلی گرم
ویتامین C: 15 میلی گرم
کلسیم : 14 میلی گرم
منیزیم : 6 میلی گرم
آهن :0/3 میلی گرم
ویتامین B12: 0
ویتامین B6: 0/04 میلی گرم
منبع:دنیای تغذیه ،شماره ی 92
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان