سرویس فرهنگ و هنر مشرق- کارگردان «آواتار» و «تایتانیک» بالاخره در سال 2019 و پس از گذشت 35 سال از زمان اکران فیلم اول «ترمینیتور»، می تواند دوباره به صورت
قانونی مسئولیت هدایت خلاقانه یک پروژه جدید از این فرنچایز علمی تخیلی را بر عهده
بگیرد.او بازگشته است! جیمز کامرون که در سال 2019 حقوق رسمی
مخلوق محبوبش یعنی «ترمینیتور»
را بازپس می گیرد، میخواهد هدایت گر فیلمی جدید از این مجموعه شود که ممکن است
بالاخره داستان نبرد بین انسانها و اسکای نت را به پایان ببرد. منابع آگاه می
گویند کامرون که 35 سال پس از اکران این فیلم کلاسیک محصول سال 1984 دوباره به صورت قانونی
حقوق رسمی آن را در اختیار میگیرد، در حال انجام مذاکرات اولیه با تیم میلر،
کارگردان «ددپول» و متخصص وی اف اکس است تا او مسئولیت کارگردانی یک ریبوت از این
فیلم و پایانی بر یکی از بزرگترین داستانهای سینمای علمی تخیلی را بر عهده بگیرد.
به گزارش بانی فیلم به نقل از ددلاین، دیوید الیسون که کمپانی وی یعنی «اسکای دنس» تامین کننده مالی فیلم «ترمینیتور جنسیس» بود، در حال حاضر هزینه
حرکتی را تامین میکند که هدفش پیدا کردن برترین نویسندگان علمی تخیلی به منظور
کمک خلاقانه و حرفه ای به فیلمنامه این پروژه است. الیسون در سال 2013 از خواهرش
مگان الیسون که رییس کمپانی آناپورنا پیکچرز است تعدادی از حقوق رسمی «ترمینیتور»
را خریداری کرد. مگان الیسون آن ها را در فستیوال کن سال 2011 به قیمت 20 میلیون دلار خریده
بود.این جدیدترین خبر در مورد یک داستان ادامه دار است. شاید بتوان گفت «ترمینیتور» عجیب ترین مسیر پیشرفت را در
میان فرنچایزهای میلیارد دلاری طی کرده و ماجرا به وقتی برمیگردد که کامرون که آن
موقع به عنوان کارگردان فقط روی فیلم «پیرانا 2» کار میکرد، حقوق رسمی
فیلمنامه ای که نوشته بود را به قیمت یک دلار به گیل آن هرد تهیه کننده فروخت. شرط
او برای فروختن فیلمنامه به این قیمت این بود که امکان اخراج شدن او به عنوان
کارگردان وجود نداشته باشد. نتیجه شد فیلم علمی تخیلی کلاسیک سال 1984 که کامرون و آرنولد
شوارتزنگر را به ستاره تبدیل کرد. کامرون دوباره برگشت و فیلمنامه «ترمینیتور 2: روز حساب» را نوشت و آن
را کارگردانی کرد، اما بعد از آن دیگر دستهایش را از این نام شست.
او به ماریو کاسار و اندی وانیا تهیه کننده گفته بود میخواهد حقوق
رسمی فیلم را بعد از ورشکستگی کمپانی کارولکو خریداری کند، اما آن ها زودتر از او
این کار را انجام دادند و با خود فکر کردند کامرون هم همکاری می کند. با این حال
او کلا از پروژه کنارهگیری کرد. به این ترتیب او هیچ نقشی در سه فیلم سینمایی
بعدی یا سریال تلویزیونی «ماجراهای سارا کانر» نداشت. در نهایت حقوق رسمی فیلم به
قیمت 29٫5 میلیون دلار دست کمپانی پاسیفیکور افتاد که بعد مگان الیسون آن را بعد
از افت آن شرکت، خرید.کامرون از آن موقع تا به حال هیچ نقشی در پروژههای «ترمینیتور» نداشته
و بیشتر هم درباره آن ها سکوت اختیار کرده است. تنها استثنا فیلم قبلی یعنی «ترمینیتور جنسیس» بود. شاید به خاطر
اینکه رفیق قدیمی اش و ستاره فیلم «دروغ
های حقیقی» یعنی آرنولد شوارتزنگر دوباره در قالب نقش اصلی ظاهر شد، کامرون نظری
مثبت به فیلم نشان داد و گفت که این فیلم به کارگردانی آلن تیلور، موفق شده جان
تازهای به این فرنچایز ببخشد و در آن رنسانسی ایجاد کند.
البته تماشاچیان مخالف بودند چون این فیلم 155 میلیون دلاری در باکس آفیس
جهانی 440 میلیون دلار فروخت اما در خود آمریکا عملکردی بسیار ضعیف تر داشت.
شاید کامرون داشت پیشبینی بازگشت خودش به این مجموعه را می کرد. درست مثل کمپانی سونی که سعی میکرد با
سرعت هر چه تمام تر فیلم های «اسپایدرمن»
را بسازد تا بتواند از تاریخ شمارش معکوس منقضی شدن حقوق رسمی آنها جلو بماند،
همیشه مشخص بود که کامرون روزی بازخواهد گشت. در فیلم قبلی به نظر نمیرسید که
اسکای دنس یا پارامونت خواسته باشند در پروسه خلاقانه ساخت فیلم حضوری ادامه دار
داشته باشند، با این حال حضور خلاقانه عملی کامرون پشت فیلم، حتی اگر خودش آن را
کارگردانی نکند، باعث می شود همه چیز تغییر کند. آدم فقط باید به فیلم های
«بیگانه»، «دروغ های حقیقی»، «تایتانیک» یا «آواتار» نگاه کند تا ببیند
او از نظر خلاقانه چه قابلیت هایی دارد.هنوز مشخص نیست که آن ها میخواهند کل ماجرا را ریبوت کنند یا اینکه داستان
را بعد از فیلم دوم کامرون ادامه بدهند. گفته میشود امید بر این است که میلر
کارگردان پروژه باشد. هنوز هیچ یک از افراد حاضر در پروژه نظری رسمی ندادهاند