سفیر قطر در ترکیه:

درخواست قطع روابط دفاعی با ترکیه مغایر با قوانین بین‌المللی است

سفیر قطر در ترکیه در واکنش به درخواست کشورهای عربی مبنی بر بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر گفت که این درخواست غیر قانونی و مداخله آشکار در امور داخلی کشور است.

درخواست قطع روابط دفاعی با ترکیه مداخله آشکار در امور داخلی قطر استبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، سفیر قطر در ترکیه در واکنش به درخواست کشورهای عربی مبنی بر بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر گفت که این درخواست غیر قانونی و مداخله آشکار در امور داخلی کشور است.

 «سالم‌بن‌مبارک آل شافی» با اننتشار بیانیه‌ای نوشت: این درخواست مغایر با تمام قوانین و هنجارهای بین‌المللی است و مداخله آشکار در امور داخلی قطر به حساب می‌آید.

 وی افزود: بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه و درخواست برای قطع روابط دفاعی با ترکیه مداخله آشکار در امور داخلی، نقض حقوق مربوط به حاکمیت  و ایجاد ناظر برای قطر است.

آل شافی گفت: قطر از نظر سیاسی، مالی و نظامی در تمامی سیستم‌های مبارزه با تروریسم فعال است و این امر شامل حضور قطر در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش نیز است.

 وی درباره محاصره قطر از سوی 4 کشور عربی گفت: ما نمی‌توانیم درباره حق حاکمیت، استقلال و هرچیزی که آزادی ما در تصمیم‌گیری را از میان می‌برد، وارد مذاکره شویم.

عربستان، مصر، امارات و بحرین روز 5 ژوئن تمامی روابط دیپلماتیک خود با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند، اتهامی که تاکنون برای آن شاهدی ارائه نکرده و دوحه نیز آن را رد کرده است.

ماه گذشته نیز 4 کشور عربی شروط 13 گانه‌ای را برای قطر تعیین  و تهدید کردند که در صورت عدم پذیرش این شروط، تحریم‌های بیشتری علیه دوحه اعمال خواهند کرد.

بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه و شبکه الجزیره از جمله این شروط هستند که با مخالفت مقامات قطر مواجه شدند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر