در صدو شانزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه مطرح شد؛

۱۲ استاندار در انتظار محاکمه/ صدور حکم بدوی برای مدیران کانال های تلگرامی/ صدور حکم سرکرده عرفان حلقه

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در جهت تولید ملی و اشتغال، کمک‌های لازم را به دولت ارائه می‌دهد.

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و شانزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: پیشاپیش فرا رسیدن هفته دولت را تبریک عرض می کنم و یاد و خاطر رئیس جمهور مردمی، متدین و انقلابی شهید رجایی را گرامی می دارم.

وی افزود: در آستانه آغاز به کار دولت دوازدهم هستیم و به حمدالله مجلس به وزرای پیشنهادی رای اعتماد داد و امیدوارم دولتمردان به احقاق آن چه که در قانون اشاره شده و مردم انتظار دارند بپردازند و نسبت به تولید و اشتغال همت کنند و قوه قضاییه هم در جهت تحقق امور و سرمایه گذاری و تولید داخلی و رفع گرفتاری مردم به دولت کمک می کند و امیدواریم دولت هم در این مسیر موفق باشد.

معاون اول قوه قضاییه در رابطه با بیشترین تخلفات در دستگاه قضایی بیان داشت: یکی از مسایل مورد عنایت قوه قضاییه به ویژه از سال 94 تاکنون، برخورد با کسانی است که در دستگاه قضایی و به نام قوه قضاییه اقدام به تخلف می‌کنند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که مقام معظم رهبری بعد از انتخابات بر روی برخی تخلفات گله کردند و خواستار جلوگیری از وقوع این گونه تخلفات بودند، در رابطه با آخرین وضعیت پرونده تخلفات انتخاباتی گفت: این پرونده شامل دو بخش است، بخشی که مربوط جرم است و بخش دیگر تخلف محسوب می شود که تخلفات به قوه قضاییه ارتباطی ندارد.

وی گفت: برای 12 استاندار کیفر خواست صادر شده، اما دادگاه تشکیل نشده است و 17 مورد از پرونده های مربوط به شهرستان ها به صدور حکم انجامیده که در مرحله بدوی و قابل تجدید نظر خواهی است. برای 24 مورد حکم برائت صادر شده است و برای حدود 200 تا 300 تخلف هم در تهران پرونده تشکیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در رابطه با پرونده‌های زمین خواری تصریح کرد: اخیرا در اسلامشهر برای فردی که 95 هکتار زمین را تغییر کاربری داده بود و از سوی برخی نهادها حمایت می شد، پرونده تشکیل شد که با 119 میلیارد تومان وثیقه آزاد شد.

وی در رابطه با بازداشت فردی به نام ج به اتهام جاسوسی گفت: دادگاه این متهم برگزار می شود و اتهام وی امنیتی است و از بیان جزییات آن معذور هستم.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده تخلفات مالیاتی گفت: در خصوص مالیات متاسفانه کارمندان اداره مالیات و یا افراد سوء استفاده‌گر مطرح می کنند که میزان مالیات افراد را کاهش دهند. یکی از موارد تخلف در شهر ری بود که 12 متهم دارد و برخی از کارمندان و دلالان بازداشت شده اند و پرونده در مرحله دادسرا قرار دارد.

 در حال تکمیل...
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان