ماهان شبکه ایرانیان

ظفری:

راه نجات کشور در بازگشت به گفتمان دفاع مقدس و انقلاب است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه بازنگری گفتمان دفاع مقدس و دهه اول انقلاب جزء ضرورت‌هاست، گفت: راه نجات کشور در بازگشت به گفتمان دفاع مقدس و انقلاب است.

راه نجات کشور در بازگشت به گفتمان دفاع مقدس و انقلاب است

به گزارش ایسنا، سردار مهدی ظفری یکشنبه 29 مرداد در آئین افتتاح دهمین اردوی دانشجویی طریق جاوید که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز در صحنه‌های راهبردی سهم داریم و می‌بینیم تیم دیپلماسی کشور با 6 کشور می‌نشینند و آنها اهمیت می‌دهند تا با تیم کشور ما صبحت کنند، به علت تفکر و روحیات امام خمینی(ره) است که بر جامعه و دیپلماسی ما حاکم است.

وی با اشاره به وجود دو اندیشه درباره انقلاب در کشور خاطرنشان کرد: تفکری انقلاب را پایان‌یافته می‌داند که باید به این قشر گفت چرا انقلاب کردیم؟

وی با بیان اینکه برای دانستن هدف انقلاب باید به اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) مراجعه کرد، یادآور شد: براساس گفته امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی باید شاکله، بنیان و اساس حکومت جهانی باشد چرا که هدف انقلاب تشکیل حکومت جهانی است. اگر بنا باشد قدرتی به کشوری تجاوز کند نخستین اقدام آن مطالعه پیشینیه آن کشور است و اینکه می‌بینیم گزینه‌های روی میز حذف می‌شود، به علت پیشینیه ایران در دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) همواره دشمن را تحقیر می‌کردند، افزود: در شب اول حمله به کشور، 140 فروند هواپیما ایران را بمباران کرد که در این زمان امام(عج) بر حق ما پیامی می‌دهند که ظاهرا ساده و کوتاه است مبنی بر اینکه "دزدی سنگی را پرتاب و فرار کرده است".

وی با اشاره به اندیشه‌های دفاعی حضرت امام(ره)، افزود: حضرت امام خمینی(ره) به دنبال تحقیر دشمن بودند و همین که گفتند "دزدی سنگی را پرتاب کرده و فرار کرد" نشان‌دهنده تحقیر دشمن است و امروز باید دشمن را تحقیر کرد همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تحقیر می‌کنند و کوچک می‌شمارند.

ظفری با بیان اینکه ما ایرانی‌ها تا قبل از انقلاب چیزی به نام امنیت ملی نداشتیم، عنوان کرد:  کشورهایی که برد و چشم‌اندازهای حوزه امنیت ملی خود را خوب انتخاب نکنند دچار مشکل می‌شوند اما امروز مدافعان حرم توسعه امنیت ملی دارند.

وی خاطرنشان کرد: رویکردی از انقلاب اسلامی به نام انتخابات وجود دارد که در کشوری مانند جمهوری اسلامی باید راحت اجرا شود اما جنجال‌های اجتماعی‌ای رخ می‌دهد که باید گفت ما انقلاب نکردیم که جریان‌ها و احزاب مختلف راه بیندازیم.

وی با تأکید بر اینکه  قدرت یک مفهوم علمی و اندیشه‌ای است، یادآور شد: در عالم جنگ، قدرت جزیره‌ای و انحصاری وجود دارد که قبل از جنگ جهانی دوم قدرت به صورت جزیره‌ای بود.قدرت جزیره‌ای یعنی شکل و ساختار یکنواختی ندارند و اگر به کشور توجه کنیم می‌بینیم کشور ما چندین برابر مساحت امروز را داشته چرا که جزیره‌ای بود اما بعد از جنگ جهانی دوم قدرت انحصاری شد.

ظفری با بیان اینکه حاصل جنگ جهانی دوم، جنگ سرد است، گفت: جنگ سرد یعنی دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده درحالی که هیچ وقت در طول تاریخ ندیدیم آمریکا و شوروی مستقیم با هم درگیر شوند در واقع هرچه دستاورد نظامی و علمی دارند در راستای رقابت هم باشد اما جنگی اتفاق نمی‌افتد.

وی اظهار کرد: ما ایرانی‌ها تا قبل از انقلاب چیزی به نام امنیت ملی نداشتیم که در این دوره امام بر حق دست به انقلاب می‌زند که این زلزله ژئوپلیتیکی باعث شد قدرت شکل گرفته از جنگ جهانی دوم دچار تزلزل و یا دچار تردید در نوع قدرت خود شوند براین اساس می‌بینیم صاحبان قدرت وارد جنگ با انقلاب اسلامی می‌شوند.

وی با اشاره به زمان جنگ در ایران اظهار کرد: زمانی‌که ارتش می‌خواهد خود را با مأموریت‌های انقلاب اسلامی تطبیق دهد یعنی دوره گذار انقلاب اسلامی که دوره گذار دوره سختی است و باید مراقب باشیم در این دوره دچار مشکل نشویم.

به گزارش ایسنا،در حاشیه دهمین اردوی طریق جاوید، نمایشگاه زندگی به سبک خمینی(ره) نیز برپا شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان