ماهان شبکه ایرانیان

نکاتی در رابطه با خرید لباس برای سال نو

همواره به یاد داشته باشید که بالا بودن قیمت همیشه به معنای بهتر بودن کیفیت نیست. گول قیمت و نام تجاری را نخورید.

نکاتی در رابطه با خرید لباس برای سال نو

سعیده نوباوه

 

 

لباس‌هایتان را به چهار دسته تقسیم کنید

یکی از موثرترین راه‌های نظم بخشیدن به کمد لباس‌ها، تقسیم همه لباس‌ها به چهار دسته است.به سراغ کمدتان بروید و نگاهی به درون آن بیاندازید. قطعا شما به همه این وسایل نیاز ندارید و همیشه از همه آنها استفاده نمی کنید. دسته اول مربوط به لباس‌هایی هستند که باید دور ریخته شوند.

دسته دوم لباس‌هایی هستند که باید به شخص دیگری، مانند یکی از اعضای خانواده که لباس برای او قابل استفاده است یا یک فرد نیازمند داده شود. دسته سوم لباس‌هایی هستند که باید تعمیر شوند و آخرین دسته نیز لباس‌های کاربردی شما هستند که به طور روزانه و مداوم از آنها استفاده می‌کنید.

با حذف دو دسته اول از کمد لباس‌هایتان خواهید دید که چه میزان فضای جدید ایجاد خواهد شد. هنگام تصمیم گیری برای حذف لباسی، احساساتی برخورد نکنید. اینکه لباسی را در اولین سالگرد ازدواجتان یا تولد فرزندتان یا هر واقعه خاص دیگری پوشیده اید نباید مانع نظم بخشیدن به محیط اطراف شما شود. اگر لباس به راستی برای شما دیگر کاربردی ندارد، به راحتی با آن خداحافظی کنید.

طبق قانون گوشت و سیب زمینی عمل کنید

مایکل کرس، یکی از طراحان معروف لباس می‌گوید: «70 درصد از لباس‌هایی که شما در کمدتان دارید باید مانند گوشت و سیب زمینی در غذا باشند و تنها 30درصد باید تزئین روی غذا باشند. بسیاری از خانم‌ها به صورت برعکس به این نسبت‌ها عمل می‌کنند و بعد در نهایت با خود می‌گویند چرا ما نمی توانیم خوش پوش و خوش لباس باشیم؟»

با توجه به این نکته، به این نتیجه می‌رسیم که بخش عمده کمد ما را باید لباس‌های اصلی تشکیل دهند و تنها بخش کوچکی باید مربوط به لوازم تزئینی و جانبی باشند. این موضوع هنگام خرید نیز بسیار مهم است. خیلی از ما هزینه زیادی صرف تزئینات غیر ضروری لباس خود می‌کنیم، مانند خرید کمربند، سنجاق سینه، زیورآلات،... اما از بخش‌های اصلی پوشش خود غافل می‌مانیم.

اگر به دنبال ظاهر و پوششی متفاوت و جدید هستید، باید به دنبال خرید لباس‌های اصلی جدید باشید. از فرعیات، مانند کمربند، می‌توان به دفعات استفاده کرد بدون اینکه کسی متوجه شود.

به سلیقه و ویژگی‌های شخصی خود توجه کنید

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند لباسی که بر تن دارند نرم و راحت باشد، بدانید که خریدن یک لباس رسمی و تنگ که شما را معذب می‌کند کار اشتباهی است. برعکس این مورد نیز صادق است. یعنی اگر شما فردی هستید که به زیبایی بیش از راحتی اهمیت می‌دهید و دوست دارید به هر قیمتی خوش پوش باشید، باید به دنبال لباسی با ظاهری خاص باشید ولو اینکه در آن احساس راحتی نکنید.

 هنگام خرید لباس، باید ببینید آیا گزینه ای که قصد انتخاب آن را دارید در شما احساس خوبی ایجاد می‌کند یا خیر. اگر شما در مغازه و پیش از خرید عاشق آن لباس نشوید، بدانید که به احتمال زیاد از آن استفاده نخواهید کرد. بدین ترتیب، برای انتخاب طرح و رنگ مناسب مشکل زیادی نخواهید داشت.

به شرایط جغرافیایی و فصول غالب توجه کنید

برای سال نو به گونه ای خرید کنید که در اکثر فصول سال بتوانید از آن لباس‌های استفاده کنید. برخی تصور می‌کنند از آنجا که هوا در اوایل بهار هنوز خنک است، باید برای سال نو اقدام به خرید لباس‌های گرم کنند. اما این تصور صحیح نیست. اگر می‌خواهید از لباسی که می‌خرید بیشترین استفاده را کنید، سعی کنید جنس آن به گونه ای باشد که هم بتوان از آن در فصول سرد سال  و هم در فصول گرم استفاده کرد.

پوشیدن لباس‌های زخیم مانند انواع پالتو بر روی لباس اصلی در فصول سرد سال به شما اجازه می‌دهد لباس دلخواه خود را بپوشید.

به اندازه و جنس پارچه توجه کنید

پیش از منظم کردن کمد لباس‌هایم، من پانزده شلوار داشتم اما تنها از سه تای آنها استفاده می‌کردم. علت این بود که آن سه شلوار جنس خیلی خوبی داشتند و اندازه آنها نیز بسیار برای من مناسب بود. از آن زمان به این نتیجه رسیدم که هنگام خرید لباس، باید گزینه ای را انتخاب کرد که کاملا اندازه باشد.

لباسی که مجبور شویم برای پوشیدن آن چند کیلو از وزن خود را کم کنیم یا دکمه‌های آن را جا به جا کنیم گزینه مناسبی نیست.

هنگام خرید احساساتی عمل نکنید و از منطق خود استفاده کنید. جنس پارچه در اندازه لباس تاثیر دارد. برخی پارچه‌ها انعطاف پذیرتر هستند و برای خانم‌های درشت مناسب ترند.

گول قیمت را نخورید

همواره به یاد داشته باشید که بالا بودن قیمت همیشه به معنای بهتر بودن کیفیت نیست. گول قیمت و نام تجاری را نخورید. برخی فروشنده‌ها لباس‌های معمولی را به دلیل مطرح بودن طراح آن یا منطقه ای که فروشگاه یا مغازه در آن واقع است چندین برابر گران‌تر می‌فروشند. کافیست هنگام خرید کمی جست و جو کنید تا بتوانید لباس دلخواه خود را با قیمت مناسب پیدا کنید.

از طرف دیگر، با قیمت پایین یک لباس نیز وسوسه نشوید. درست است که قیمت بالا همیشه دلالت بر کیفیت نمی‌کند، اما پایین بودن بیش از حد قیمت نیز نباید دلیلی برای انتخاب باشد. توجه داشته باشید که گزینه مناسب گزینه‌ای است که قیمت آن معقول و منطقی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان