جزئیات جدید از یورش داعش به مواضع الحشد الشعبی

تروریست‌های داعش شب گذشته در عملیاتی وسیع، به مواضع حزب‌الله عراق در غرب استان نینوی حمله بردند اما این عملیات شکست خورد.

خبرگزاری فارس: شب گذشته 200 تروریست‌ داعشی با تعداد زیادی خودروی انتحاری و سلاح‌های سنگین به مواضع حزب‌الله عراق در غرب استان نینوی حمله‌ور شدند.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی، تروریست‌ها در مناطق «عین طاوی»، «عین الحضان» و «الشرایع» با یک یورش وسیع، برای اولین بار از تانک استفاده کردند.

اتاق رسانه‌ای الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که در این عملیات 200 تروریست داعشی مشارکت داشتند که 50 تن از آن‌ها از پا در آمدند.

همچنین با مقاومت سرسختانه نیروهای حزب‌الله عراق، 17 خودروی انتحاری پیش از رسیدن به مقصد مورد نظر و انفجار، منهدم شدند.

این درگیری‌ در نزدیکی محل حضور نیروهای پیشمرگه در منطقه «سنجار» بوده و یک فرمانده پیشمرگه در گفت‌‌و‌گو با شبکه روداوو، گفته است که با وجود نزدیک بودن محل درگیری به محل حضور نیروهای پیشمرگه، اما هیچ درگیری بین داعش و پیشمرگه رخ نداده است.

هدف‌ داعش از این حمله ایجاد معبری برای فرار به سمت سوریه و همچنین کمک به دیگر عناصر تروریستی در منطقه تلعفر گزارش شده است.

پیش از این «فالح الفیاض»، رئیس هبأت الحشد الشعبی از بسته شدن مسیر موصل به رقه و تمامی مسیرهای منتهی به سوریه در استان نینوی خبر داده بود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر