پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین در۷۵کیلومتری کرج و۶کیلومتری روستای ولایت روددر جاده کرج–چالوس واقع است.روستای ولایت رود به دلیل وجود پیست اسکی و همچنین دره زیبای ولایت رود، کوه ها و دشت های آن به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است

پیست اسکی دیزین در75کیلومتری کرج و6کیلومتری روستای ولایت روددر جاده کرج–چالوس واقع است.روستای ولایت رود به دلیل وجود پیست اسکی و همچنین دره زیبای ولایت رود، کوه ها و دشت های آن به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است. پیست دیزین در سال 1348 تأسیس شده است و در شمار پیست های معروف جهان قرار دارد . این پیست اولین پیست اسکی درایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی مورد تأیید قرار گرفته،عنوان بین المللی یافته است.
ارتفاع پایین ترین نقطه آن از سطح دریا2652متر وبلندترین نقطه آن 3622متر می باشد. این پیست دارای3مسیر تله کابین ،2تله سیژ ،23پیست اسکی و هفت تله اسکی بشقابی و تله اسکی چکشی و پیست چمن است که در فصول مختلف سال پذیرای علاقه مندان به اسکی و سایرورزش های تابستانی و زمستانی است. پیست اسکی دیزین از امکانات آموزشی و زمین های تنیس ، والیبال ،زمین بازی کودکان ، پیست اسکی روی چمن و نیز ارتفاعات مناسب برای کوهپیمایی ، پیاده روی و اسب سواری برخورداراست. همچنین امکانات رفاهی آن شامل2هتل ،19کلبه و5رستوران می باشد.
دسترسی به این پیست در فصل تابستان از سمت شمشک در استان تهران و همچنین جاده کرج–چالوس ،روستای ولایت رود امکان پذیر است ولی در زمستان به دلیل بهمن گیر بودن محور شمشک به دیزین ، این مسیرغیر قابل تردد بوده،تنها از جاده کرج–چالوس قابل دسترسی است.

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان