چگونه چربی را از روی لباس پاک کنیم؟ (قسمت اول)

امروز صبح موقع درست کردن صبحانه، چند قطره روغن روی آستین پیراهن تان چکیده است؟ شاید موقع دوچرخه سواری،‌ زنجیر دوچرخه به شلوارتان خورده و آن را روغنی کرده یا دست تان خورده و بطری روغن بچه روی لباس های شسته نوزادتان برگشته است.

تمیزیامروز صبح موقع درست کردن صبحانه، چند قطره روغن روی آستین پیراهن تان چکیده است؟ شاید موقع دوچرخه سواری،‌ زنجیر دوچرخه به شلوارتان خورده و آن را روغنی کرده یا دست تان خورده و بطری روغن بچه روی لباس های شسته نوزادتان برگشته است.

با یک تکنیک مشابه می توان تقریبا تمام این لکه ها را پاک کرد. برای زدودن روغن از لباس ها،‌ اول از همه باید روی لکه پودر جذب کننده (پودر بچه یا نشاسته ذرت) بزنید و بعد لباس را با شوینده، در داغ ترین آبی که می تواند تحمل کند و آسیب نبیند، بشویید. در مرحله بعد آن را آب بکشید و اگر لازم بود، این کار را تکرار کنید.

در مورد لکه های چربی که خیلی مقاوم هستند، به جای پودر از خمیر جوش شیرین و مایع ظرفشویی استفاده کنید.

روش اول

آماده کردن لباس قبل از شستن

1. روی لکه چربی، ‌پودر بپاشید. می توانید از پودر بچه،‌ پودر طلق (تالک)، بیکینگ پودر یا نشاسته ذرت، هر کدام که دارید، استفاده کنید. روی لکه را با پودر کامل بپوشانید، و کم نگذارید. پودر کم کم چربی را جذب می کند.

- اجازه دهید پودر دست کم نیم ساعت روی لکه بماند و آن را جذب کند.

- در مواردی که لکه بزرگ و مرطوب است،‌ اول با دستمال کاغذی خیلی آرام روی آن بزنید و بعد آن را با پودر بپوشانید.

2. از یک برس یا فرچه نرم استفاده کنید تا پودر را از روی لباس پاک کنید. با برس کشیدن های نرم و کوتاه، ‌پودر را از روی جاهای لک شده پارچه پاک کنید.

- از برس زبر استفاده نکنید چون ممکن است به تار و پود پارچه آسیب بزند. می توانید از یک مسواک نرم کهنه یا فرچه رنگرزی استفاده کنید.

- بعد از این که پودر را با برس پاک کردید، ‌جای لکه را امتحان کنید. هنوز چربی مرطوب زیادی مانده؟ اگر هنوز خیس و مرطوب به نظر می رسد،‌ یک بار دیگر این فرآیند را تکرار کنید.

F_A_241_LIFESTYLE(PART1)روش دوم

شستن لکه

1. مایع ظرفشویی را روی لکه بمالید. این کار را با انگشت یا اگر پارچه ضخیم است با مسواک نرم کهنه انجام دهید. دقت کنید که لکه روغن کاملا به مایع ظرفشویی آغشته شده باشد.

- مایع لباسشویی هم در مورد اغلب لکه ها جواب می دهد.

- هر شوینده ای که استفاده می کنید، باید بدون رنگ باشد تا مبادا پارچه لباس رنگ بگیرد.

2. لباس را 20 دقیقه درون آب داغ بگذارید. سینک،‌ سطل یا هر ظرف دیگری را با آب داغ پر کنید. لباس را به طور کامل در آن فرو ببرید؛ ‌به خصوص مطمئن شوید بخشی که لک شده حتما زیر آب رفته باشد.   

- دستورالعمل مربوط به مراقبت از لباس را بخوانید تا مطمئن شوید آب داغ باعث خراب شدن یا آب رفتن آن نمی شود. اگر روی برچسب پشت یقه نوشته شده که با آب گرم بشویید، همین کار را انجام دهید. اگر روی برچسب نوشته شده با آب سرد بشویید، از این مرحله صرفنظر کنید.

- اگر نگران هستید که فرو بردن لباس درون آب داغ‌ آن را خراب کند، ‌فقط قسمت لک شده را در آب خیس کنید. اگر فقط روی آستین یا یک گوشه لباس کثیف شده، ‌با گذاشتن سنگ یا هر چیز سنگین و ضد آب دیگری،‌ فقط همان قسمت را زیر آب نگه دارید.

3. لباس را دربیاورید و آب بکشید. حالا بخش لک شده را زیر آب روان شیر که دمای آن برابر با دمای اتاق است، ‌بگیرید.

- آن بخش از لباس که لکه برداشته را امتحان کنید. هنوز کثیف است؟ باید دوباره آن را بشویید.

- اگر لکه رفته، ‌می توانید لباس را آویزان کنید تا خشک شود، ‌یا در خشک کن بگذارید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر