ساخت تاسیسات فراساحل فازهای پارس جنوبی با رفع موانع گمرکی سرعت گرفت

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره روند ساخت تاسیسات فراساحل فازهای پارس جنوبی گفت: با ورود بخش زیادی از کالاهای اساسی، فعالیت های اجرایی سرعت گرفته و با حمایت کارفرما موانع گمرکی رفع شده است.

ساخت تاسیسات فراساحل فازهای پارس جنوبی با رفع موانع گمرکی سرعت گرفت
به گزارش دوشنبه شرکت ملی نفت ایران، «محمد مشکین فام» افزود: بخش دیگری از کالاهای موجود در گمرک بزودی وارد محوطه ساخت صدرا می شود.
به گفته وی، از هرکدام از فازهای ١٣، ٢٢، ٢٣ و ٢٤، 2 سکو و از فاز ١٤ یک سکوی اقماری در محوطه صدرا تکمیل و راه اندازی می شود.
مشکین فام اعلام کرد با بهره برداری از 6 سکوی جدید پارس جنوبی در سال آتی که هرکدام ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز از میدان پارس جنوبی برداشت می کنند، سه میلیارد فوت مکعب گاز از این سکوها به ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی افزوده می شود.
وی گفت: با این روند، ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی به بیش از ٦٠٠ میلیون مترمکعب و نزدیک به سه برابر گاز تولیدی از این میدان در آغاز دولت یازدهم می رسد.
به گفته وی، سکوی 14A نیز که کار ساخت آن در محوطه شرکت ایزوایکو در حال انجام است، تا اردیبهشت سال آینده تکمیل و آماده راه اندازی می شود.
وی اعلام کرد: ردیف های فرآوری اتان، پروپان و بوتان در فازهای ٢٠ و٢١ تکمیل شده و آماده بهره برداری است اما برای راه اندازی این واحدها حجم قابل توجهی از گاز نیاز است که اکنون به دلیل افزایش نیاز مصرفی و پرهیز از تولید آزمایشی از این بخش ها، گاز تولیدی این فازها به خط سراسری تزریق می شود.
به گزارش ایرنا، میدان گازی پارس جنوبی (یا گنبد شمالی در بخش قطری)، بزرگ ترین میدان گازی مستقل جهان به شمار می رود که با برخورداری از 34.2 تریلیون مترمکعب گاز استحصال پذیر، نزدیک به ١٩ درصد از کل ذخایر گازی جهان را در خود جای داده است.
این میدان گازی در عمق بیش از سه هزار متری از بستر خلیج فارس و در محوطه ای به وسعت ٩هزار و ٧٠٠ کیلومتر مربع قرار دارد.
نزدیک به سه هزار و ٧٠٠ کیلومترمربع از این میدان مشترک، در آب های سرزمینی ایران و 6 هزار کیلومتر مربع از آن در آب های قطر واقع شده است.
اقتصام**2022**1961** تنظیم کننده: میثم طاهری** انتشار دهنده: مریم مسعود



https://t.me/irnaeco
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر