ماهان شبکه ایرانیان

چگونه لکه چربی را از روی لباس پاک کنیم _ قسمت دوم

پاک کردن لکه روغن از لباس کار بسیار سختی است که حتی گاهی مواقع هرچه تلاش می کنیم موفق به پاک کردن کامل آن نمی شویم. در قسمت دوم این مقاله روش های دیگری را برای پاک کردن این لکه های سرسخت به شما پیشنهاد می کنیم.

لکه های چرب

پاک کردن لکه روغن از لباس کار بسیار سختی است که حتی گاهی مواقع هرچه تلاش می کنیم موفق به پاک کردن کامل آن نمی شویم. در قسمت دوم این مقاله روش های دیگری را برای پاک کردن این لکه های سرسخت به شما پیشنهاد می کنیم.

روش سوم

پاک کردن لکه‌های خیلی لجوج

1. استفاده از خمیر می‌تواند کمک کند. با جوش شیرین و یک کم آب،‌ خمیر درست کنید و آن را روی نقطه‌ای که لک شده بمالید. بگذارید آن قدر روی لکه بماند که کاملا خشک شود.

2. از یک فرچه نرم استفاده کنید و خمیر را از روی پارچه کنار بزنید. جایی که کثیف بوده را نگاه کنید. اگر هنوز لکه چربی را می‌بینید، به مرحله بعد بروید.

3. آن را با مایع ظرفشویی خیس کنید و رویش را بمالید. بعد در آب داغ یا گرم فرو ببرید و اجازه دهید 20 دقیقه همانجا بماند. سپس لباس را با آبی که دمایش برابر با دمای اتاق است،‌ آب بکشید. اگر لکه رفته بود، لباس را به روش همیشگی‌تان خشک کنید.

4. مراجعه به یک حرفه‌ای، مرحله بعدی است. برای سرسخت‌ترین لکه‌ها،‌ بهتر است سراغ یک حرفه‌ای بروید. به جای این که مواد شیمیایی قوی‌تری را امتحان کنید و به این ترتیب،‌ خراب شدن پارچه را به جان بخرید، بگذارید یک نفر که در این باره مهارت و ابزار کافی را دارد، لکه را به جای شما پاک کند.

پاک کردن لکه های چربی

روش چهارم   

پاک کردن لکه چربی از روی لباس‌های ظریف

1. جیر: راه حل آن، استفاده از سرکه و نشاسته ذرت روی سطح جیر است. در هر مرحله از این روش،‌ باید با لباس خیلی نرم و ظریف برخورد کنید چون به راحتی خراب می‌شود.

- نشاسته ذرت را روی لکه بپاشید و بگذارید نیم ساعت بماند تا چربی را جذب کند. از ماهوت پاک کن یا برس‌های مخصوص پاک کردن پارچه جیر، برای زدودن نشاسته استفاده کنید.

- یک پارچه مایکروفیبر (همان جنسی که با آن عینک آفتابی را تمیز می‌کنید) یا هر پارچه بدون پرز دیگری را درون سرکه فرو ببرید. آن را به آرامی روی سطح لک شده بمالید تا وقتی که چربی برود.

- بگذارید جای آن خشک شود،‌ بعد از یک برس کمی زبرتر استفاده کنید تا پارچه را کاملا تمیز کنید.

2. ابریشم: برای لباس‌های ابریشم، ‌از پودر بچه و مایع ظرفشویی استفاده می‌شود. وقتی روی پارچه ابریشم لک چربی می‌افتد، ‌به نظر می‌رسد هیچ وقت پاک نشود، ولی پودر بچه و مایع ظرفشویی در اغلب موارد موثر است.

- پودر بچه را روی لکه بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند، بعد آن را پاک کنید.

- مایع ظرفشویی را روی آن بمالید. بگذارید نیم ساعت همین طور باشد و سپس پارچه را آب بکشید.

- لباس را آویزان کنید تا خشک شود.

3. چرم: لکه‌های چربی روی چرم را پیش متخصص ببرید. چرم خیلی راحت لک می‌شود و بیش از بقیه پارچه‌ها ممکن است در اثر استفاده از محلول‌های خانگی آسیب ببیند. بهتر است آن را مستقیم پیش خشکشویی ببرید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان