ماهان شبکه ایرانیان

مشخصات فوتون ساوانا ،قدرتمند اما نه چندان زیبا+قیمت

کاربلد :کمپانی فوتون یکی از زیر مجمعه های برند بایک محسوب گردیده و از نظر قدمت این خودرو ساز از پیشنه بسیاری طولانی برخودار است .فوتون در بخش های مختلف از قبیل خودروهای سواری ،تجاری سنگین کشاورزی و غیره فعالیت دارد .این شرکت همچنین در بحث بین المل از عقبه مناسبی برخودار است چرا که در حال حاضر با کمپانی معروف دنیا نظیر مرسدس بنز و غیره مشارکت دارد.

در ایران هم مثل سایر کشور ها طرفداران خودروهای شاسی بلند کم نیست و شاسی بلند های زیادی را در سطح شهر می توانید ببینید، حال عظیم خودرو که قبلاً در زمینه خدمات پس از فروش فعالیت داشته اکنون اقدام به واردات خودرویی از کمپانی قدیمی چینی یعنی فوتون کرده است.

 

مشخصات تولید کننده

کارخانه تولید کننده فوتون
کشور تولید کننده چین
نام انگلیسی و مدل اتومبیل Foton Sauvana
شرکت خدمات دهنده عظیم خودرو

 

ابعاد فوتون ساوانا

ساونا برای اینکه در حد و اندازه یک SUV واقعی ظاهر شود از ابعادی برابر با 4830 میلیمتر در طول 1910 میلیمتر در عرض و  1885 میلیمتر در ارتفاع برخودار می باشد.

 

 

از نکات برجسته ساوانا می توان به ارتفاع 220 میلیمتر کف خودرو از زمین اشاره کرد که همین موضع باعث شده میزان غرق شدگی ماشین در معابر رودخانه ای برابر با 600 میلیمتر گردد.

 

طراحی ظاهری فوتون ساوانا

جلو پنجره ساوانا هم دارای ظاهری عجیب است بطوریکه چندین نوار مورب کرمی در دو طرف برند دایره ای شکل فوتون هیچگونه هارمونی را ایجاد نکرده است.2

 

 

اما در نمای ظاهری کمی امیدوار می شویم که شاید بتوان یک SUV واقعی داشت چرا که برجستگی های روی گلیگر ها در کنار خط صاف کمبر بند شانه ای هیب یک شاسی بلند را به بیننده تلقین می کند.

 

 

طراحان فوتون ساوانا در نمای عقبی کمی بهتر عمل کرده و با ایجاد چراغهای بزرگ با لامپ های LED در کنار نوار کرمی رنگ پهن در بین دو چراغ تا حدودی زیبایی را له کالبد این خودرو دمیده اند. اما با دیدن عقب خودرو باز هم به یاد خودروهای دهه نودی خواهید افتاد.

مشخصات فنی بدنه فوتون ساوانا

کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند
ابعاد طول 4830 میلی متر عرض 1910 میلی متر ارتفاع 1885 میلی متر
وزن 1940 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 265/65 R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 265/65 R17

 

بیشتر بخوانید :

فوتون ساوانا به ایران رسید؛ گران ترین خودرو چینی بازار+مشخصات و قیمت

 

 فوتون ساوانا نام اولین شاسی بلندی است که توسط عظیم خودرو عرضه میشود که البته قرار است این خودرو در ابتدا به صورت واردات و تا آخر سال جاری به صورت مونتاژ تولید و عرضه شود.همانطور که گفته شد فوتون ساوانا خودرویی شاسی بلند و 7 نفره است که با ویژگی های آفرودی و انتخاب حالت های رانندگی ( تک دیفرانسیل ، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین )  که دارد میتوانید مسیرهای ناهموار را براحتی طی کنید.

 

طراحی داخلی فوتون ساوانا

 با نشستن درون کابین ساوانا تا حدودی فراموش خواهید کرد که درون یک محصول چینی نشسته اید .طرحی جذاب و الهام گرفته از محصولات ژاپنی ،کیفیت خوب متریال ،استفاده از صفحه نمایش لمسی در درون داشبورد ،فرمان سه پره مجهز به اداوات کروز کنترل و تنظیمات سیستم صوتی به جذابیت های کابین این خودرو می افزاید. باید یکی از مهمترین خصیصه های فوتون ساوانا را صندلی ردیف سوم دانست که در هیچ نمونه خودروهای چینی بازار ایران موجود نیست.

 

 

 

جدول مشخصات فنی موتور

حجم موتور 1981 سی سی
نوع موتور موتورهای بنزینی دارای توربو شارژر
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش مسقیم
ظرفیت باک 75 لیتر
حداکثر توان خروجی 201 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی 300 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

عظیم خودرو ،ساوانا را با موتور جدید 2.0 لیتری توربو شارژرGDI با حداکثر توان 214 اسب بخار و بیشنه گشتاور 320 نیوتن بر متر برای بازار ایران در نظر گرفته است.

 

 

طبق طلاعات منتشر شده از سوی عظیم خودرو این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و میزان مصرف سوخت آن در نسخه دستی برابر با 9.6 و در نسخه اتوماتیک برابر با 9.8 لیتر در صد کیلومتر می باشد.. البته این مقدار توان در نسخه اتوماتیک تولید شده و در نسخه دستی این مقدار به 198 اسب بخار تنزل یافته است.

 

سیستم ترمزها

نوع سیستم ترمز ترمز ABS به همراه EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

 

سیستم تعلیق و فرمان

نوع سیستم تعلیق سیستم TOD
نوع سیستم فرمان هیدرولیک (HPS)

 

امکانات فوتون ساوانا

ساوانا در تیپ های مختلف به تجهیزاتی از قبیل سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور نور، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، صفحه نمایش 7 اینچی، آینه های برقی جانبی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و هفت صندلی دو ایریگ برای سرنشنیان جلو ،سسنور پارک، رینگ آلومینومی، کامپیوتر سفری ،سیستم کمکی ترمز ABS و EBD، چراغ مه شکن، تهیوه مطبوع اتوماتیک و دوربین عقب مجهز شده است .

 

 

 

عظم خودرو فوتون ساوانا را در دو تیپ استاندارد و لاکچری و در دو نسخه دستی و اتوماتیک به بازار ایران خواهد کرد که تجهیزات فوق نسبت به تیپ های فوق متفاوت خواهد بود.

 

جدول امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده / سرنشین / جانبی
سیستم های امنیتی و حفاظتی استارت دکمه ای ، سیستم ضد سرقت ، کمربند ایمنی پیش کشنده
سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه اتوماتیک
سیستمهای مولتی مدیا کامپیوتر سفری ، صفحه نمایش همراه با رهیاب ماهواره ای ، نمایشگر 7 اینچی، GPS
سیستم صندلیهای جلو و عقب صندلی چرمی ، تنظیم دستی
سیستم آیینه ها ینه حساس به نور، آینه های جانبی تاشو برقی
سیستم شیشه ها شیشه بالابرهای برقی
سیستم های سقف سانروف
سیستم روشنایی جلو و عقب چراغ مه شکن ، روشنایی خودکار ، دی لایت
سنسورهای پیش فعال سیستم کنترل پایداری ، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی ، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی ، سیستم‌های HDC, TCS ، سسنور پارک ،
متفرقه کروزکنترل ، دوربین عقب

 

قیمت فوتون ساوانا 

رضا عظیمی، مدیر عامل شرکت عظیم خودرو در پاسخ به سوال شرایط فروش و نحوه قیمت گذاری گفت: « برنامه ما این است تا فوتون ساوانا را با قیمت 130 تا 160 میلیون تومان عرضه کنیم. با توجه به سیاست های جدید شرکت های خودرویی، بدیهی است که شرایط فروش اقساطی را برای این SUV در نظر می گیریم».

 

کلام اخر

 برای دوستداران سگمنت SUV و شاسی بلند های فول سایز در حال حاضر گزینه صفر کیلومتر و مناسبی در اختیار نمی باشد هر چند شما با مبالغ بسیار هنگفت شاید بتوانید یک محصول ژاپنی مناسب بیابید ،اما مطمئنا بسیار از اقشار جامعه توان پرداخت این مبالغ را نخواهد داشت. پس تنها راه چاره رفتن به سراغ ساوانا خواهد بود.در پایان باید گفت  اگر شما یک شاسی بلند فول سایز با سه ردیف صندلی و قدرت بالا را می پسنید چشم هایتان را بر روی چهره نه چندان زیبای این خودرو ببیند و به محض اعلام شرایط فروش جهت خرید اقدام نمایید.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان