ماهان شبکه ایرانیان

سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۷ – گناوه – خبرگزاری مهر: بخش ریگ شهرستان گناوه با جاذبه های متعدد گردشگری هر ساله شاهد حضور گردشگران بسیاری در این بخش بوده که چند روزی از تعطیلات نوروزی خود را در سرزمین میرمهنای بندر ریگی سپری می کنند و در همین راستا مسئولان بخش ریگ نیز با تلاشی جدی در حال فراهم کردن هر چه بهتر شرایط میزبانی از گردشگران نوروزی و رفع کمبودها ...

تاریخ خبر : 1392/12/7 – گناوه – خبرگزاری مهر: بخش ریگ شهرستان گناوه با جاذبه های متعدد گردشگری هر ساله شاهد حضور گردشگران بسیاری در این بخش بوده که چند روزی از تعطیلات نوروزی خود را در سرزمین میرمهنای بندر ریگی سپری می کنند و در همین راستا مسئولان بخش ریگ نیز با تلاشی جدی در حال فراهم کردن هر چه بهتر شرایط میزبانی از گردشگران نوروزی و رفع کمبودها در سطح این بخش هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، بخش ریگ شهرستان گناوه با طبیعتی مثال زدنی هر ساله شاهد حضور خیل عظیمی از گردشگرانی است که به شهرستان گناوه سفر می کنند و این شهرستان و به ویژه بخش ریگ را برای سپری کردن تعطیلات نوروزی خود انتخاب می کنند.

پیشینه بندر ریگ همچون بندر گناوه به دوره ایلامی ها می رسد و در طول تاریخ خود دارای فراز و فرودهای بسیاری به لحاظ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … بوده است.
سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز

میرمهنای بندر ریگی از قهرمانان ضد استعماری ایران
این بندر باستانی زادگاه یکی از قهرمانان ضد استعماری ایران زمین یعنی میرمهنای بندر ریگی بوده که توانست به سلطه و استعمارگری چند قرن پرتغالی ها در خلیج فارس پایان دهد.

بندر ریگ در دوره ای نه چندان دور به عنوان مرکز سیاسی محدوده فعلی شهرستان گناوه محسوب می شده و تمام تحولات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … به ویژه در دوره حکمرانی خوان های حیاتداوود بر بلوک حیاتداوود به این شهر ختم می شد.

روستاهای این بخش اعم از روستاهایی که در طول نوار ساحلی و در دشت های این بخش قرار دارند، هر کدام در نوع خود دارای زیبایی های دل انگیز و بیشمار هستند که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

این بخش دارای مردمانی بسار مهمان نواز و خونگرم با سواحلی کم نظیر با چشم اندازهایی به غایت زیبا و آثار باستانی بسیار است که چشم هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد.

مرکز این بخش شهر ریگ است که در فاصله نزدیک به 20 کیلومتری شهر گناوه با توجه به مسیر فعلی قرار دارد؛ این بندر باستانی در فاصله 10 کیلومتری از بزرگراه گناوه – برازجان واقع است.
سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز

گنجینه ای گرانبها از صنایع دستی در بندرریگ
با افتتاح جاده ساحلی بوشهر- ریگ – گناوه این بندر برای همیشه از بن بست تاریخی خارج شد و در حال حاضر بیشتر کسانی که از بوشهر قصد سفر به گناوه و یا بالعکس را دارند از این مسیر به دلیل کاهش بعد مسافت نسبت به مسیر گناوه- برازجان- بوشهر تردد می کنند.

بندر ریگ دارای چندین بازار خرید کالاهای خارجی است که گردشگران می توانند با سفر به بندر ریگ به خرید از این بازارها در کنار لذت بردن از سواحل کم نظیر و دیدن آثار باستانی آن اقدام کنند.

بندر تاریخی ریگ دارای گنجینه ای گرانبها از صنایع دستی هنرمندان پیر و جوانی است که گردشگران نوروزی می توانند به عنوان سوغات سفر به بندر ریگ این صنایع را با خود از این شهر به یادگار ببرند.

در همین راستا امسال نیز به مانند سال های پیشین مسئولان بخش ریگ از مدتی قبل با برنامه ریزی ها و تدارک گسترده در تلاشند تا شرایط بهتری را نسبت به گذشته برای میزبانی از گردشگران نوروزی در سطح این بخش داشته باشند و به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خود در میزبانی از گردشگران نوروزی اقدام کرده اند.
سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز

آمادگی دستگاه‌های اجرایی بندرریگ برای میزبانی از مسافران نوروزی
بخشدار ریگ شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نیاز است که با برنامه ریزی مناسب و اصولی به طور شایسته ای به این صنعت بپردازیم و در این زمینه باید از تمامی پتانسیل ها استفاده کرد.

مصطفی بازیاری گفت: با توجه به بارش سنگین برف در مناطق شمالی کشور پیش بینی می شود که استان بوشهر و خصوصا شهرستان گناوه پذیرای مسافران بیشتری نسبت به سال های گذشته باشد.

بازیاری بیان داشت: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا مسافرانی که به این منطقه سفر می کنند، سفر به بندرریگ را جزو برنامه هر ساله خود قرار دهند و همواره خاطرات خوشی از این دیار در اذهان خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقتصاددانان قرن بیست و یکم را قرن صنعت گردشگری نام نهاده اند، افزود: از جمله اقداماتی که نیاز هست هرچه سریعتر صورت پذیرد، بهسازی مسیر راه های روستاهای محمدی گوابین، مجنون و آمادگی پایگاه های هلال احمر و اورژانس جاده ای است.

بخشدار ریگ شهرستان گناوه گفت: گشت‌های نظارتی، فعال بودن شرکت های بیمه، رفع عیوب احتمالی پمپ های بنزین و گاز و چاپ نقشه راهنمای بخش ریگ از دیگر مقولاتی است که باید مسئولان مرتبط به آن توجه ویژه کنند.
سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز

آماده‌بودن محل اسکان مسافران در بندرریگ
شهردار بندر ریگ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای آمادگی در تعطیلات نوروزی جلسات متعددی در شهرداری برگزار شده و اقداماتی نیز تا کنون صورت گرفته است.

کرامت طاهری گفت: آماده سازی معابر ورودی و خروجی شهر، نظافت روزانه پارک ها و میادین، نصب بنرهای خیرمقدم، آماده بودن محل اسکان مسافران، برگزاری جشنواره های فرهنگی و توجه ویژه به نیازهای مسافران نوروزی از جمله بهداشت در برنامه کاری این شهرداری است.

طاهری بیان داشت: شهرداری بندر ریگ در ایام تعطیلات نوروزی همه روزه به فعالیت خود ادامه خواهد داد و هر روز یکی از مدیران ستادی در شهرداری حضور دارد.

وی ادامه داد: همچنین قسمت خدمات شهرداری مانند همیشه بلکه جدی تر در ایام تعطیلات نوروز نیز فعال خواهد بود.

طاهری اضافه کرد: شهرداری از تاریخ 20 اسفند هیچگونه مجوز حفاری صادر نخواهد کرد.

شهردار بندر ریگ در پایان گفت: لکه گیری و آسفالت معابر، رنگ آمیزی جداول و خط کشی معابر سطح شهر نیز از دیگر برنامه های شهرداری است که با جدیت پیگیری و دنبال می شود.
سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز

ترمیم و تعریض تقاطع جاده قدیم بندر ریگ و جاده ساحلی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گناوه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش می شود که لکه هایی که در مسیر جاده ساحلی به وجود آمده است هرچه سریعتر برطرف شوند.

صدرالله عبدالهی گفت: در نقاطی نیز که نیاز به نصب تابلو می باشد، تلاش می شود که تابلوهای لازم نصب شده و همچنین ترمیم و عریض تر کردن تقاطع جاده قدیم بندر ریگ و جاده ساحلی را در دستور کار داریم.

تجهیز مدارس بندرریگ برای اسکان مسافران نوروزی

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر ریگ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در تعطیلات نوروز سال 92 جمعیتی برابر با جمعیت شهر بندر ریگ یعنی شش هزار نفر مسافر از فرهنگیان آموزش و پرورش در مدارس بندر ریگ اسکان داده شدند.

فریدون فریدونی با اشاره به نیازها در مدارس برای رفاه حال مسافران گفت: هم اکنون نیازمند تعدادی فرش، یخچال و تعدادی سطل های زباله چرخ دار در سطح مدارس هستیم.

تهیه چادر و تانکرهای آب و چاپ نقشه و بروشور
صالحی نماینده سازمان میراث فرهنگی در شهرستان گناوه نیز به خبرنگار مهر گفت: تهیه چادر، تانکرهای آب، نقشه، بروشورها و تبلیغات لازم برای معرفی هر چه بهتر شهرستان از اقدامات این مرکز در تعطیلات نوروزی است.

روان سازی ترافیک شهرستان گناوه برای ایام نوروز
جانشین فرماندهی پلیس راه شهرستان گناوه نیز اظهار داشت: در چند روز آینده جلسه ای تخصصی در خصوص ایجاد و استقرار پایگاه سیار با بخشدار محترم برگزار می شود.

سروان ناصر شکور گفت: در خصوص روان سازی ترافیک نیز نیاز است که نماینده ای از پلیس راه شهرستان در بخش ریگ حضور داشته باشد.
سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز

روستای چهارروستایی مأوایی برای استراحت و رفع خستگی مسافران
دهیار روستای چهارروستایی بخش ریگ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدارس این روستا آماده میزبانی از مسافرین نوروزی هستند.

شهمرادی گفت: مجتمع تفریحی و پارک بین راهی این روستا مشکل برق و روشنایی دارد و در این زمینه نیاز است که سریعاً اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان این نکته که روستای چهارروستایی به عنوان ورودی شهرستان گناوه محسوب می شود، افزود: این روستا با توجه به موقعیت خاص خود پذیرای حجم بالایی از مسافران است و ضرورت دارد که به این منطقه توجه ویژه ای شود.

دهیار روستای چهارروستایی بخش ریگ در پایان گفت: این روستا می تواند در کنترل ازدحام مسافر و همچنین ترافیک در شهرهای گناوه و بندر ریگ تاثیرگذار بوده و مأوایی برای استراحت و رفع خستگی مسافران باشد.

برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در کنار ساحل روستای جزیره شمالی
دهیار روستای جزیره شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هرس کردن درختان، احداث سایبان و آلاچیق در کنار ساحل، لوله کشی برای آبرسانی به مسافران، آماده سازی مدارس روستا، آماده سازی سرویس های بهداشتی در کنار ساحل از جمله اقدامات صورت گرفته برای تعطیلات نوروزی و حتی پیش از این تعطیلات در روستای جزیره شمالی است.

داریوش حائری با اشاره به برنامه ریزی برای گرامیداشت مراسم چهارشنبه سوری در کنار ساحل این روستا گفت: در ایام نوروز جشنواره غذاهای محلی در کنار ساحل زیبای خلیج فارس برگزار می شود و همچنین قایق های تفریحی نیز برای خدمت

رسانی به مسافران ساماندهی شده اند.
سرزمین میرمهنا آماده میزبانی از گردشگران/ بندرریگ در تب و تاب ایام نوروز

……………………………………
گزارش و عکس: حسین غلامی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان