ماهان شبکه ایرانیان

مشکلات بدنی خجالت آور مردان [قسمت دوم]

مردان معمولاً با مشکلاتی در بدن خود روبرو می‌شوند که باعث خجالت آن‌ها در جمع شده و موجبات شرمساری آن‌ها را فراهم می‌کند. این مشکلات نه‌تنها از سوی آن‌ها حس شده بلکه گاهی اوقات باعث آزار دیگران نیز می‌شود. با بنیتا همراه شوید تا برخی از این مشکلات را بررسی کنیم.

مردان معمولاً با مشکلاتی در بدن خود روبرو می‌شوند که باعث خجالت آن‌ها در جمع شده و موجبات شرمساری آن‌ها را فراهم می‌کند. این مشکلات نه‌تنها از سوی آن‌ها حس شده بلکه گاهی اوقات باعث آزار دیگران نیز می‌شود. با بنیتا همراه شوید تا برخی از این مشکلات را بررسی کنیم.

قسمت اول

عقب رفتن خط رویش مو

عقب رفتن خط رویش مو

یک واقعیت دردناک این است که اکثر مردان از سن 35 سالگی به بعد با کم‌پشت شدن موها مواجه شده و از 50 سالگی به بعد به‌طورجدی موهای خود را از دست می‌دهند. این مشکل معمولاً با عقب رفتن خط رویش موها آغازشده و می‌تواند سبب ایجاد نقاط بی‌مو در روی سر شود. اعمال جراحی برای کاشت مو می‌توانند کچلی سر را کاهش دهند. به‌علاوه فرد می‌تواند برای کاهش ریزش موهای خود به دکتر مراجعه کرده و از روش‌های دارویی استفاده کند؛ اما در این میان همواره باید مراقب محصولاتی که قول یک معجزه بر روی سر شما را می‌دهند نیز بود.

کوررنگی

کوررنگی

کوررنگی معمولاً به این معنی نیست که فرد دنیای اطراف خود را سیاه‌وسفید می‌بیند. شایع‌ترین نوع این مشکل تشخیص رنگ‌های قرمز از سبز است. تقریباً بیش از 10 میلیون نفر در آمریکا درگیر این مشکل هستند. بااین‌حال به نظر می‌رسد این مشکل در زنان کمتر شایع باشد. هیچ راه درمانی برای کوررنگی وجود ندارد، اما اغلب مردم می‌توانند یاد بگیرند که چگونه بر مشکلات مربوط به تشخیص رنگ‌ها غلبه کنند.

خرناس کشیدن

خرناس کشیدن

خرناس کشیدن بدترین راه برای بدخواب کردن شریک زندگی‌تان بوده و مردان نسبت به زنان بیشتر مقصر هستند. در اکثر موارد، خرناس کشیدن بی‌خطر است؛ اما خرناس کشیدن مداوم می‌تواند باعث کاهش کیفیت خواب شما شود. علاوه بر این، خرناس کشیدن می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل جدی‌تر به نام «آپنه‌ی خواب» باشد. اگر احساس می‌کنید که خرناس کشیدن باعث برهم زدن خواب شما و شریک زندگی‌تان می‌شود با یک دکتر مشورت کنید.

آروغ زدن

آروغ زدن

آروغ زدن ممکن است تصویر مؤدبانه‌ای در جامعه نداشته باشد، اما در برخی از فرهنگ‌ها یک آروغ از ته دل نشانه‌ای از رضایت از وعده‌ی غذایی محسوب می‌شود. در مواردی دیگر، داشتن چند بادگلو پس از خوردن غذا عادی است. آروغ زدن راهی برای خارج کردن هوایی است که به هنگام غذا خوردن از سوی شما بلعیده شده است. آروغ زدن پشت سر هم به همراه سایر علائم نظیر دل‌درد یا حالت تهوع می‌تواند نشانه‌ای از سوءهاضمه باشد. برای پیگیری بیشتر این مشکل با دکتر خود مشورت کنید.

گاز معده

گاز معده

احتمالاً هیچ‌کدام از اعمال طبیعی بدن به‌مانند گاز معده دستمایه‌ی طنز قرار نگرفته‌اند. درحالی‌که صدا و بوی این گاز می‌تواند شرم‌آور باشد، دفع آن بی‌ضرر است. این پدیده چیزی بیش از حرکت هوا از دستگاه گوارش یا تجزیه‌ی غذاها توسط باکتری‌ها در روده نیست. بیایید باهم چند واقعیت در مورد گازهای معده را بررسی کنیم:

  • اکثر مردم چیزی بین 6 تا 20 بار در روز گاز معده‌ی خود را دفع می‌کنند.
  • نوشیدنی‌های الکلی نوشابه‌ها، لوبیاها و بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات موجب افزایش گاز معده می‌شوند.
  • غذاهایی که موجب تشکیل گاز معده می‌شوند برای هر فردی متفاوت هستند.

بوی بدن

بوی بدن

فرقی نمی‌کند که سخت کار کنید یا ورزش، هرگونه فعالیت شدید بدنی موجب بو گرفتن بدن انسان می‌شود. عرق کردن تنها مقصر بو گرفتن بدن نیست، بلکه یک باکتری هم در این راه به آن کمک می‌کند. این باکتری از پوست عرق کرده‌ی ما به‌عنوان بستری برای رشد بهره می‌برد. شما می‌توانید با این باکتری از طریق دوش گرفتن مرتب همراه با صابون و استفاده از مواد ضد عرق مقابله کنید. به‌علاوه باید از شست و شوی لباس‌های ورزشی نیز اطمینان حاصل کرد. اگر بوی بدن شما برای طولانی‌مدت باقی می‌ماند، از مصرف خوراکی‌های بودار نظیر سیر یا پیاز خودداری کنید.

کچلی کشاله‌ی ران

کچلی کشاله ی ران

شما برای ابتلا به بیماری کچلی کشاله‌ی ران حتماً نباید یک ورزشکار حرفه‌ای باشید. این عفونت قارچی به‌سرعت و به‌آسانی در باشگاه‌های ورزشی از بدن فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. دست‌ها، حوله‌ها و لباس‌های زیر مقصران اصلی این بیماری هستند. علامت این بیماری خارش شدید در قسمت کشاله‌ی ران است. این عفونت از طریق کرم‌های ضد قارچ قابل‌درمان است. خشک نگه‌داشتن محل عفونت و پرهیز از پوشیدن لباس‌های تنگ به شما در جلوگیری از ابتلا به این بیماری کمک می‌کند.

ادامه دارد ...

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان