ماهان شبکه ایرانیان

۱۱ جایی از خانه که باید کاشی کاری شوند

کاشی‌ها معمولاً متریال های ساده‌ای هستند که معمولاً هم نادیده گرفته می‌شوند. معمولاً از کاشی‌ها در کنار گرانیت، سنگ مرمر و یا از سنگ مرمر به‌جای کاشی‌ها استفاده می‌شود. بااین‌وجود کاشی‌ها می‌توانند بسیار مفیدتر ازآنچه فکر می‌کنید باشند. می‌توانند به خانه شما روح تازه‌ای ببخشند. با بنیتا همراه باشید.

کاشی‌ها معمولاً متریال های ساده‌ای هستند که معمولاً هم نادیده گرفته می‌شوند. معمولاً از کاشی‌ها در کنار گرانیت، سنگ مرمر و یا از سنگ مرمر به‌جای کاشی‌ها استفاده می‌شود. بااین‌وجود کاشی‌ها می‌توانند بسیار مفیدتر ازآنچه فکر می‌کنید باشند. می‌توانند به خانه شما روح تازه‌ای ببخشند. با بنیتا همراه باشید.

اهمیت کاشی در دکور خانهhomify

برای انتخاب کاشی معیارهای متفاوتی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها رامی توان استحکام و مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها دانست ولی شما علاوه بر استحکام این عناصر کوچک، می‌توانید عناصر دیگری را در آن تغییر دهید تا بتوانید فضای پرشده توسط آن را شیک‌تر جلوه دهید. الگوهای روی کاشی‌ها، رنگ آن‌ها، رنگ‌های طبیعی و رگه‌های روی کاشی، تکه‌های بزرگ و کوچک، تکه‌های سقفی، دیواری و ... همه و همه می‌توانند زیبایی خاصی به خانه شما بدهند.
امروز ما می‌خواهیم نگاهی به 11 راه برای تبدیل کاشی‌های خانه شما به کاشی‌های رؤیایی پیشنهاد دهیم:

 


شخصی‌سازی

 اهمیت کاشی در دکور خانه

homify

هیچ شکی در این نیست که انتخاب شما برای نوع کاشی‌های بکار رفته در آشپزخانه شما بیانگر شخصیت سازنده است. همچنین یکی از عناصر جذابیت در آشپزخانه‌ها همین کاشی‌ها هستند. آشپزخانه‌ها به‌عنوان قلب خانه‌ها محسوب می‌شوند و باید همیشه در آن‌ها رنگ و روح جاری باشد. رنگ به این معنی نیست که شما کاشی‌های رنگارنگ را به آشپزخانه ببندید، باید خلاقیت کافی هم همراه آن بکار ببرید. می‌توانید به الگوهای بالا نگاهی بی اندازید.



راحتی

 اهمیت کاشی در دکور خانهhomify

ما در حال بحث در مورد موضوعی به نام آشپزخانه هستیم، باید شما در همه جای خانه‌تان عنصر راحتی را رعایت کنید. این راحتی باید در نوع کاشی‌های شما هم رعایت شده باشد. کاشی‌ها باید بتواند در مقابل حرارت و رطوبتی که در آشپزخانه‌ایجاد می‌شود مقاومت به خرج دهد. دود و روغن بر روی آن‌ها تأثیر چندانی نداشته باشد و از طرفی به‌راحتی بتوان آن‌ها را پاک‌کنید. پاک کردن به‌راحتی به این صورت که با مقداری کف و مایع شوینده بتوانید آن‌ها را براق کنید. بدون هیچ تراشیدن و لایه روبی.



کف آشپزخانه

 اهمیت کاشی در دکور خانهhomify

کف آشپزخانه نیز همانند دیوارهای آن مهم و حیاتی است. عکسی که در بالا مشاهده می‌کنید اثر طراح معروف کاملیا تانوس که معمار و طراح فضاهای داخلی است هست. می‌توانید ببینید که طرح بر روی کاشی‌ها چقدر جسورانه و زیبا در کنار هم چیده شده‌اند. در ضمن جنس این کاشی‌ها به‌صورتی است که شما نباید نگران ریخته شدن مواد به روی آن‌ها باشید و به علت الگوهایی که وجود دارد معمولاً کثیفی انچنان به چشم تمی‌اید. نکته‌ای که وجود دارد این است که سعی کنید ترکیب کابینت‌ها و کاشی‌ها همواره هم‌خوانی داشته باشند. در غیر این صورت اصلاً حالت خوبی وجود نخواهد داشت.



اتاق کودک

 اهمیت کاشی در دکور خانهhomify

برای اتاق بچه‌ها از کاشی‌های استفاده کنید که بتوانید به آن‌ها شکل و الگوی خاصی بدهید و فضاسازی خوبی با آن صورت دهید. این دیگر بستگی به خلاقیت شما والدین عزیز دارد که چقدر بتوانید با کاشی‌های مربعی بازی کنید و بتوانید الگوی زیبا و خلاقانه‌ای برای روحیه شاد کودکتان به وجود آورید. می‌توانید به همراه کودک خودتان بروید و اجازه دهید او در انتخاب کردن شمارا کمک کند و رنگ‌های جسورانه‌تری را انتخاب کند تا برای خودش یک پناهگاه کوچک داشته باشد. می‌توانید در اینترنت الگوهای خاصی را پیدا کنید.

 


محل کار خانگی

 اهمیت کاشی در دکور خانهhomify

ما نمی‌توانیم زیاد در مورد محل کار شما در خانه و جای آن با شما بحث کنیم ولی می‌توانیم به شما بگوییم که چقدر این محیط می‌تواند کسل‌کننده هم باشد. اینجا جایی است که شما باید به‌جای مشاهده تلویزیون و استراحت به انجام کارهای روزانه خودتان و کارهای اداری خودتان بپردازید، پس باید به‌اندازه اتاق تلویزیون جذاب باشد.
کاشی‌ها ازجمله مواردی هستند که می‌توانند به این محیط با استفاده از الگوهای خاص خودشان زیبایی و رنگ ببخشند. این کاشی‌ها می‌توانند شمارا از خستگی برهانند. تحقیقات نشان داده است که معمولاً رنگ محیط می‌تواند میزان تمرکز و دقت شمارا تحت تأثیر خودش بگذارد. برای طرح دلخواه خودتان جستجو کنید و از اتاق کارتان لذت ببرید.

 


راه‌پله‌ها

 اهمیت کاشی در دکور خانهhomify

راه‌پله‌ها در اغلب خانه‌های ما فقط راهی است که طبقه پایین را به طبقه بالا وصل می‌کند، ولی ما می‌توانیم راه‌پله خودمان را به دکوری جذاب تبدیل کنیم که می‌تواند زیبایی خانه شمارا چند برابر کند. در عکس بالا دقت کنید که چگونه راه‌پله با سنگ‌های مرمر و پوشانده شده از شیشه با استفاده از کاشی‌هایی که در پس‌زمینه استفاده‌شده است چقدر زیباتر و رؤیایی‌تر شده است. خانه‌ای با راه‌پله لوکس و زیبا. شما می‌توانید از این فضای مرده برای همگان به‌عنوان محل برگ برنده خودتان استفاده کنید.



باشگاه

 اهمیت کاشی در دکور خانهhomify

اگر شما یک باشگاه خانگی دارید ابتدا باید به شما تبریک بگوییم. بعد فکری به حال کاشی‌های شما خواهیم کرد. عنصری که باید در استفاده از کاشی‌های باشگاه شخصی خودتان در نظر داشته باشید عرق کردن و خیسی حوله‌ها است. پس باید از کاشی‌هایی استفاده کنید که بتوانید به‌راحتی آن‌ها را بشورید و رطوبت آسیب زیادی به آن‌ها نزند. در ضمن کاشی بهترین انتخاب برای این مکان لوکس شما است؛ زیرا که بو و رطوبت در کاشی نفوذ نمی‌کند.



جداسازی فضا

 اهمیت کاشی در دکور خانهhomify

برای خانه‌هایی با فضای بسیار باز شما باید از انواع کاشی‌ها بهره بگیرید، می‌توانید برای جداسازی اتاق‌هایتان و سطوح از کاشی‌هایی با طرح‌های متفاوت استفاده کنید. شما می‌توانید محل نشیمن خودتان از کاشی‌های با طرح چوب استفاده کنید و برای اتاق غذاخوری خودتان از کاشی‌های سرامیکی و متفاوت استفاده کنید. این کار به شما در جداسازی اتاق‌های خانه‌تان بدون دیوار کمک زیادی خواهد کرد. در ضمن دیگر دیواری نیست که خانه بزرگ شمارا کوچک‌تر نشان دهد.



استخر

 اهمیت کاشی در دکور خانهhomify

شما اگر در خارج از خانه خودتان استخری دارید باید به کاشی‌های دور آن بیشتر از داخلش دقت داشته باشید. کاشی‌هایی که در اطراف زمین استخر شما بکار رفته است باید به‌گونه‌ای باشد که در مقابل رطوبت مقاوم باشد و از طرفی نوعی باشد که در اثر راه رفتن شما، مانع لغزیدن نوبت و بتوانید به‌راحتی به روی آن‌ها قدم بزنید. همچنین رنگ آن‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که نور از آن‌ها باعث اذیت شدن شما و مهمانانتان نشود.

 


نما

 اهمیت کاشی در دکور خانهhomify


شما می‌توانید با استفاده از کاشی‌هایی که معمولاً کاشی‌های عمودی هستند خارج از خانه خودتان و نمای خانه خودتان را به‌صورت زیباتری نشان دهید. در طراحی که مشاهده می‌کنید، یک نمای لوکس، شیک، به همراه پیچیدگی در الگوها وجود دارد. شما هیچ‌وقت از این نما خسته نخواهید شد. مطمئن باشید این طراحی یکی از بی‌نظیرترین طراحی‌های نما است.



آشپزخانه بیرونی

 اهمیت کاشی در دکور خانهhomify

ما در مورد آشپزخانه داخل خانه به حد کافی بحث کردیم. یادمان نرود که برخی از خانه‌ها آشپزخانه‌هایی در خارج از خانه‌دارند که می‌توانیم به‌وسیله کاشی‌ها یک کباب‌پز زیبا و ساده در آنجا داشته باشیم. در استفاده از کاشی‌های این منطقه باید کمی محتاط‌تر باشید، کاشی‌هایی که در این منطقه باید باشند ممکن است در معرض روغن و گریسی شدن یا افتادن قطعه داغ باشند؛ بنابراین حواستان به همه این‌ها باشد. کاشی باید همیشه به‌راحتی تمیز شود. این نکته‌ای است که در تمامی قسمت‌های خانه باید رعایت شود.


هرچند در خانه‌های اکثر ما ایرانی‌ها کاشی در مناطق خاصی بکار می‌رود، ولی می‌توانیم با تنوع دادن به طرح‌های دکور داخلی از کاشی‌ها استفاده‌های بهتری داشته باشیم.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان