عکس و برخورد گردشگر با آن

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۲ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از جام جم، بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از تصاویر می‌تواند از کج‌تابی احتمالی حقیقت در ذهن مخاطب جلوگیری کند.

تاریخ خبر : 1392/12/22 – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از جام جم، بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از تصاویر می‌تواند از کج‌تابی احتمالی حقیقت در ذهن مخاطب جلوگیری کند.

نمونه‌های استفاده نادرست از عکس را می‌توان در مواردی مانند بهره‌برداری از تصاویر مناطقی که بازدید آن برای عموم آزاد نیست یا در حال حاضر به هر دلیلی مانند تعمیرات، قابل بازدید نیست، بررسی کرد.

به فعالان حوزه گردشگری توصیه می‌شود؛ استفاده از عکس برای ایجاد تصورات ذهنی در مخاطبان را با توجه به چهار ارزش اساسی پیاده‌سازی کنند.

نخست ارزش کارکردی که به منزله تامین انتظار گردشگر از مقصد سفر است. برای نمونه اگر گردشگر قصد سفر به منطقه تجاری را دارد، استفاده از تصاویر مجتمع‌های تجاری به جای محیط‌های تفریحی مناسب‌تر است.

ارزش اجتماعی که با توجه به ویژگی فعالیت‌های مشارکتی انجام‌پذیر از سوی گردشگر در مقصد سفر تعریف می‌شود. برای نمونه امکان حضور گردشگر در برنامه آیینی و انجام مناسک در کنار بومیان. ارزش احساسی یا عاطفی ناظر بر پاسخگویی به نیازهای احساسی گردشگر مانند نیاز به آرامش یا هیجان است.

برای این نمونه می‌توان استفاده از تصاویر ساحلی آرام یا تصاویر پرش چتربازان را نام برد. ارزش علمی با توجه به هدف گردشگر به ارائه تصویر درباره فرصت‌های اکتشافی و آموزشی می‌پردازد.

در مجموع هیچ‌ کدام از این ارزش‌ها الزاما به‌تنهایی کاربرد ندارند و عکس‌های مورد استفاده تنها در یکی از این گروه‌ها قرار نمی‌گیرد.

براساس نتایج پژوهش «رفتار گردشگری» در سال 2000، مجموع این ارزش‌ها در ایجاد جذابیت عبارت است از ایده‌ها و تصوراتی که یک گردشگر نسبت به یک مقصد تفریحی در ذهن دارد، بنابراین فعالان حوزه گردشگری در تلاش هستند تا با استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود در مقاصد گردشگری، به جذب طیف وسیع‌تری از گردشگران بپردازند.

عکس و برخورد گردشگر با آن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان