ماهان شبکه ایرانیان

چگونه مبلی که از جنس مایکروفیبر است را پاک کنیم؟

مایکروفیبر یک پارچه ضد لک، نرم و مخملی است و به همین دلیل، زیبا و مد روز است. نگهداری از آن هم ساده است. به خاطر داشتن بافت‌های میکروسکوپی، پاک کردنش هم راحت است. اما اگر آن را مرتب تمیز نکنید،‌ به طرز وحشتناکی کثیف می‌شود.

تمیزیمایکروفیبر یک پارچه ضد لک، نرم و مخملی است و به همین دلیل، زیبا و مد روز است. نگهداری از آن هم ساده است. به خاطر داشتن بافت‌های میکروسکوپی، پاک کردنش هم راحت است. اما اگر آن را مرتب تمیز نکنید،‌ به طرز وحشتناکی کثیف می‌شود. 

بیش‌تر مبل‌های مایکروفیبر، از ترکیب مایکروفیبر خالص و پلی استر ساخته شده‌اند. نمی‌شود آن‌ها را با آب خالی پاک کرد چون ممکن است جای لکه آب رویش بماند. اما در صورتی که برچسب مبل شما با حرف «W» علامت گذاری شده باشد، می‌توانید با خیال راحت از آب استفاده کنید.

چگونه مبل با جنس مایکروفیبر را تمیز کنیم؟

‌1. کوسن‌های روی مبل را بردارید.

2. کل مبل یا کاناپه را با جاروبرقی تمیز کنید تا گرد و خاک و آشغالهایش را بگیرد.

3. یک پارچه از جنس ماکروفیبر را کمی خیس کنید و مبل را با آن پاک کنید تا از غبارهای روی سطح آن خلاص شوید. بهتر است به جای پارچه رنگی، از سفید استفاده کنید چون ممکن است به مبل رنگ دهد.

4. الکل ایزوپروپیل (الکل سفید) یا الکل خالص را روی جاهای لک شده اسپری کنید و روی آن را با یک پارچه تمیز، ‌نرم و جذب کننده رطوبت از جنس کتان یا اسفنج یا برس نرم بمالید. الکل برعکس آب یا هر محلولی که با آب درست شده، سریع تبخیر می‌شود و بنابراین کمتر احتمال دارد در بافت فرو برود. اگر روی برچسب مبل نوشته شده «S-W» می‌توانید از محلول‌هایی که با آب درست شده، ‌مثل آب صابون رقیق، شامپو فرش و غیره استفاده کنید.

5. بگذارید پارچه خشک شود. برای اینکه فرآیند خشک شدن سریع‌تر شود، می‌توانید روی جاهای مرطوب،‌ سشوار بکشید.

6. در نهایت، ‌روی سطح پارچه را با یک برس نرم و تمیز، با حرکات چرخشی بمالید. این کار فیبرها را نرم می‌کند.

تمیزیچند نکته اضافی

- قبل از تمیز کردن کل مبل یا کاناپه، محلول تمیزکننده را روی یک بخش کوچک و دور از چشم مبل امتحان کنید. معمولا توصیه می‌شود مبل‌های ساخته شده از مایکروفیبر را با صابون، مایع ظرفشویی یا دیگر مواد شوینده پاک نکنید چون به قابلیت ضد لک آن آسیب می‌زند و بافتش را خراب می‌کند.

- توصیه می‌شود از آب زدن به مبل یا استفاده از محلول‌های شوینده دوری کنید چون ممکن است لک به جا بگذارد.

- اگرچه مبلمان مایکروفیبر برابر لک شدن مقاوم است،‌ این مقاومت صد در صد نیست. بنابراین وقتی لکه تازه‌ای روی آن افتاد، ‌بلافاصله برای پاک کردنش اقدام کنید. به خصوص وقتی چند قطره مایع روی آن می‌ریزد،‌ بلافاصله آن را با دستمال کاغذی خشک کنید تا به لایه زیرین پس ندهد.

- باید مبل را دست کم یک بار در ماه تمیز کنید. علاوه بر این، ‌یک یا دو بار در هفته هم گرد و خاک و آشغال‌های روی آن را جارو بکشید؛ به ویژه اگر حیوان خانگی دارید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان