ماهان شبکه ایرانیان

با نوما، پنجمین رستوران برتر دنیا آشنا شوید.

رستوران نوما در کپنهاگ، پایتخت دانمارک پنجمین رستوران برتر دنیا در رنکنیگ اخیر مجله رستورانهاست. نام این رستوران از ترکیب دو کلمه nordisk یعنی شمالی و mad به معنای "غذا" به زبان دانمارکی گرفته شده است.

 رستوران نوما

رستوران نوما در کپنهاگ، پایتخت دانمارک پنجمین رستوران برتر دنیا در رنکنیگ اخیر مجله رستورانهاست. نام این رستوران از ترکیب دو کلمه nordisk یعنی شمالی و mad به معنای "غذا" به زبان دانمارکی گرفته شده است.

نوما در سال 2003 بازگشایی شد و به خاطر ارائه غذاهای محلی منطقه شمال اروپا و اسکاندیناوی به شهرت ویژه ای رسید. این رستوران در سالهای 2010، 2011، 2012 و2014 به عنوان بهترین رستوران دنیا شناخته شد. 

نوما در انباری قدیمی در مرکز کپنهاگ و در محله ای قرار دارد که 200 سال پیش محل اصلی تجارت کالا از دانمارک به جزایرفارو، ایسلند و گرینلند بود. دراین انبار، ماهی های خشک شده،شاه ماهی نمک سود شده، روغن و پوست نهنگ انبار می شد. در سال 2003 این انبار تبدیل به مرکز هنر و فرهنگ اسکاندیناوی شد و در همان زمان رستوران نوما توسط ردزپی و کلاوس میر در این مکان دایر گردید.

طبق گزارش موسسه غذای دانمارک، بین روزهای 12 تا 16 فوریه، 63 نفر از 435 نفری که در رستوران نوما غذا خوردند بیمار شدند. علائم بیماری، علائمی عصبی بود و مشخص شد که به صورت غیرعمد توسط یکی از آشپزهای رستوران به غذاها منتقل شده. 

ردزپی یکی از مالکان رستوران تصمیم دارد تا بین 31 دسامبر2016 رستوران را تعطیل کرده و در سال 2017 در مزرعه ای نزدیک کپنهاگ آن را بازگشایی نماید.

سبک آشپزی درنوما

سبک پخت غذا در رستوران

سبک غذاهای رستوران نوما، غذاهایی مختص شمال اروپا و اسکاندیناوی است. رنه ردزپی وکلائوس میر، روسای این رستوران تلاش زیادی کردند تا غذاهای بومی اسکاندیناوی را در این رستوران احیا کنند. معروف ترین غذای این رستوران «مرغ و تخم مرغ» است. ردزپی که پیش از این سابقه کار کردن در رستورانهای بزرگی مثل فرنچ لندری، ال بولی، کونگ هانس و لو ژاردین دو سنس را در کارنامه اش می بیند، یکی از مالکان این رستوران است.

دانیل گیوستی سرآشپز این رستوران است. در منوی این رستوران، غذاهای محلی اسکاندیناوی، از جمله غذای دریایی ایسلندی، ماهی فارویی و چندین غذای دیگر دیده می شود که البته اکثر غذاهای این رستوران، غذاهایی دریایی هستند.

جوایز و عناوین

رستوران نوما

نوما دربین سال های 2010 تا 2012 از سوی مجله رستورانها، بهترین رستوران دنیا لقب گرفت و درسال 2014 مجددا این جایزه را فتح کرد. درسال 2010 این رستوران توانست به سالها سلطه رستوران ال بولی اسپانیا به عنوان برترین رستوران دنیا پایان دهد. درسال 2013 نوما در رده دوم قرار گرفت. این رستوران در سال 2015 سومین رستوران برتر دنیا شد و درسال 2016 نوما در رتبه پنجم جای گرفت.

رنه ردپزی

آشپز معروف دانمارکی

او حالا یکی از سرشناس ترین افراد دانمارک و یکی از سرآشپزهای معروف و استثنایی این کشور است که بارها در برنامه های تلویزیونی نیز حضور یافته و باروزنامه ها مصاحبه می کند. در سال 2012 مجله تایم، نام او را در لیست 100 چهره تاثیرگذار دنیا در آن سال اعلام کرد که دلیل آن نه تنها قراردادن دانمارک درنقشه برترین رستورانهای دنیا بود، بلکه به شور و علاقه او برای به کارگیری نوآوری و ابتکار در کارش نیز برمی گشت.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان