خبرگزاری تسنیم: تصاویر خویش انداز تا قبل از ایجاد صفحه های مجازی چندان خریداری نداشتند، اما امروز با گسترش این شبکهها و البته نبود فرهنگی برای استفاده از آنها، کاربردهای متفاوتی پیدا کرده است.
نخست این که فضایی را برای انتشار عقاید و نوع نگاه کاربران فراهم کرده است و پس از آن محلی برای تعامل با مخاطب و همچنین تبلیغاتی مجانی و بدون دردسر.
اما این شبکهها چه در ایران و چه خارج از کشور کاربرد دیگری نیز یعنی استفاده از آنها برای نمایش ثروت پیدا کرده است!برای همین شاید هرگز ندیده باشیم که فرد کپر نشینی با بیغوله خود در حالی که لبخندی بر لب دارد عکس سلفی بگیرد. این موضوع به خاطر نداشتن اینترنت یا گوشی با دوربین پیکسل بالا نیست، بلکه موضوع تفاوت سطح و سبکزندگیهاست. بنابراین افراد ثروتمند و به اصطلاح امروزی تازه به دوران رسیده با سؤاستفاده از فضای پدید آمده فخرفروشیها میکنند و میخواهند داراییشان را در بوق و کرنا کنند.
شوربختانه این که در جمع مسابقهدهندگان نمایش ثروت، فهرستی از هنرمندان
نیز میتوان ارائه کرد. آنانی که باید دنیایی بهتر را برای زیستن دیگران
مهیا کنند، با نمایش ثروتشان به مردمی که آثارشان را با شوق تماشا میکنند
فخر فروشی میکنند. برخی از آنان گاهی برای خود بادیگارد استخدام میکنند و
گاهی در حالی که داخل ماشین چند صد میلیونی خود هستند به دنبال کننده
هایشان دست تکان دهند یا از کنسرتهای آینده شان حرف میزنند! جالب تر
اینکه بعضی از این هنرمندان کسانی هستند که ژست مدافع و حامی حقوق محیط
زیست به خود میگیرند و ولی خودروهایی با حجم بالای سه هزار سیسی سوار
میشوند و کمتر دیده شده بخواهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
طنز
روزگار اینکه این گروه فخرفروشان تازه به دوران رسیده در برنامههای
عمومی و در مناظر عمومی از هنرمندان قدیمی با عنوان استاد یاد میکنند اما
از آنان عبور از زرق و برق دنیا و بیتوجهی به هیاهوهای رایج در فضای
مجازی را نمیآموزند!
در نمونههایی از ارتباط مجازی برخی از آنان با مخاطبان خود تامل کنید: