از سرگذشت این مکان‌های متروک چه می‌دانید؟

مکان‌های متروک دنیا هرکدام داستان و تاریخی دارند. هرکدام از این مکان‌ها به علت خاصی بسته شده و به شکل فعلی درآمده‌‌اند. در این مطلب با چند مکان متروک دیگر در دنیا آشنا خواهید شد.

از سرگذشت این مکان‌های متروک چه می‌دانید؟

مکان‌های متروک زیادی در دنیا وجود دارند که هرکدام تاریخچه‌ و داستان خاص خود را دارند.  برخی از آن‌ها حس ترس، برخی تنهایی و برخی عظمت آن مکان را به ما القا می‌کنند. پیش از این در بنیتا هم از مکان‌های متروک دنیا و شهربازی‌های متروک که به مکان‌های ترسناکی تبدیل شده‌اند گفته بودیم و امروز در این مطلب به برخی دیگر از مکان‌های متروک جهان اشاره می‌کنیم و داستان آن‌ها را خواهیم خواند. در ادامه با ما همراه باشید.

ایستگاه مرکزی میشیگان، دیترویت

مکان های متروک در دنیا

در سال 1913 که این ایستگاه در حال ساخت بود، به عنوان بلندترین ایستگاه قطار در جهان شناخته می‌شد. این ایستگاه در سال 1988 بسته و در اواخر سال 1990 بازگشایی شد. یک سال بعد مجددا به دلیل فعالیت‌های خرابکارانه بسته شد و از آن زمان تا کنون به همین صورت باقی مانده و توسط ماموران امنیتی نگهبانی می‌شود.

پریپیات در اوکراین

حادثه چرنوبیل

شهر پریپیات که اکنون به شهر ارواح شهرت دارد در شمال اوکراین واقع شده است. در 27 آوریل 1986، بعد از حادثه‌ی چرنوبیل، دولت دستور تخلیه‌ی فوری این منطقه را داد. هیچ‌کس حق نداشت وسیله‌ای با خود ببرد. برای جلوگیری از رعب و وحشت عموم، به مردم قول داده شد که می‌توانند خیلی زود به خانه‌های خود برگردند. امروزه این شهر برای بازدید امنیت لازم را دارد و مردم می‌توانند از این شهر متروکه بازدید کنند.

جزیره‌ دیسکاوری در فلوریدا

جزیره متروکه دیزنی لند

این جزیره که از املاک والت دیزنی به شمار می‌رود، در سال 1974 ساخته شد و به عنوان یک جاذبه‌ی توریستی هر ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کرد تا بتوانند شاهد زندگی گونه‌های جانوری باشند. در سال 1999 این مکان بسته شد و از آن زمان به صورت متروکه باقی مانده است.

هتل ال سالتو در کلمبیا

هتل ال سالتو

هتل ال سالتو که در کلمبیا واقع شده، در اوایل دهه‌ی 1990 بسته شد. علت تعطیلی این هتل، این بود که بازسازی هتل باعث کاهش تعداد گردشگران این منطقه شده بود اما گفته می‌شود خودکشی‌های زیادی در این هتل رخ داده و مردم تصور می‌کنند این مکان تسخیر شده و نفرین شده است. علت هرچه که هست، این هتل اکنون کاملا خالی از سکنه است.

بیمارستان نظامی بیلیتز در آلمان

مکان های متروک دنیا

در طول جنگ جهانی اول، ارتش آلمان از این بیمارستان که بزرگ‌ترین مجموعه خدمات پزشکی برای سربازان بود استفاده می کردند.  این بیمارستان از اواخر 1945 تا 1995 در اختیار ارتش سرخ بود. یکی از مراجعین معروف این بیمارستان آدولف هیتلر بوده است. مردم محلی اعتقاد دارند در محدوده‌ی بزرگ این بیمارستان متروکه اتفاق‌های غیر طبیعی می‌افتد و ارواح در آن‌جا حضور دارند و جو این منطقه کاملا گرفته و ترسناک است.

قلعه میراندا در بلژیک

قلعه میراندا در فیلم هانیبال

این قلعه‌ی باشکوه که به سبک نئو گوتیک ساخته شده، از سال 1991 خالی از سکنه است. هزینه‌ی بازسازی آن بسیار بالا و پیدا کردن سرمایه‌گذار مشکل بود. جالب است که بدانید سریال معروف هانیبال در این قلعه فیلمبرداری شده است.

اگر این مطلب برای شما جالب بود، سری به مطلب «مکان‌های مرموزی که اجازه ندارید ببینید» بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان