ماهان شبکه ایرانیان

مسافران ریلی نگران خدمات داخل قطارها نباشند

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۲ – خبرگزاری میراث فرهنگی ـ حمل و نقل ـ یکی از مهمترین انتقادهای مسافران به دست‌اندرکاران حمل و نقلی ریلی کثیف بودن داخل قطارها و کیفیت پایین خدمات در داخل قطارهاست.اما به تازگی رئیس شرک حمل و نقلی رجاء اعلام کرده در نوروز ۹۳ امکانات افزایش خواهد یافت.

تاریخ خبر : 1393/01/02 – خبرگزاری میراث فرهنگی ـ حمل و نقل ـ یکی از مهمترین انتقادهای مسافران به دست‌اندرکاران حمل و نقلی ریلی کثیف بودن داخل قطارها و کیفیت پایین خدمات در داخل قطارهاست.اما به تازگی رئیس شرک حمل و نقلی رجاء اعلام کرده در نوروز 93 امکانات افزایش خواهد یافت.

به گزارش CHN،‌ کثیف بودن صندلی‌ها و نبود خدمات و تسهیلات در قطارها اگرچه از وظیفه‌اش که همان جابجایی مسافران است نمی‌کاهد اما مسبب ناخوشایندی مسافران می‌شود پیش از این هم مشکلاتی چون یکپارچه نبود فروش بلیتهای قطار منجر به نارضایتی مردم شده بود.اما با تازگی مدیران جدید شرکت راه‌آهن و رجاء اعلام کردند که نه تنها در نوروز بلکه در سال 93 برنامه‌های مناسبی برای توسعه ناوگان ریلی مد نظر قرار دادند.

«سید حسن موسوی‌نژاد»، در پاسخ به سوال CHN، در این خصوص گفت: « برای نوروز سال 1393 تمام تلاش خود را کردیم تا تسهیلات مناسبی را ارائه دهیم.»

وی به شست وشوی واگن ها و صندلی ها و همچنین جرمگیری داخلی و خارجی تمامی قطارها اشاره کرد و افزود: «در ایام پیک نوروزی واگن های مسافری رجاء معطر می شوند تا هموطنان از خدمات مناسبی در واگن های قطار برخوردار شوند.»

مدیرعامل رجاء از دیگر برنامه‌های ارائه خدمات در نوروز را منوط به سم‌پاشی واگن‌ها دانست و افزود: «با پیگیری های انجام شده تمام منسوجات قطارها شامل فرش، ملحفه، پتو، روکش صندلی ها و پرده ها نیز تعویض می شود.»

او بازنگری و بهبود بسته‌های نوروزی برای پذیرایی مسافران را از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده دانست و افزود: « برای ایجاد تنوع غذایی به دنبال طبخ غذاهای گرم هستیم تا از این طریق نظر مسافران را جلب کنیم.

به گزارش CHN،‌ پیش از این همه مدیرعامل رجاء از متتنوع‌سازی نرخ بلیت قطار در نوروز 93 خبر داده و گفته بود: اگر بتوان زمینه‌‌ها و شرایطی فراهم کرد تا افرادی که قادرند در زمان‌های غیر پیک سفر کنند، بتوانند از ناوگان استفاده کنند، ضریب اشغال صندلی افزایش یافته و این امر موجب بهینه‌سازی خدمات خواهد شد؛ در واقع این افراد به ایام غیر اوج مسافرت هدایت می‌شوند که قطعاً نرخ بلیت در آن زمان کمتر بوده و از نظر اقتصادی نیز برای مسافر مقرون به صرفه‌تر است.

بنا به گفته حسن موسوی‌نژاد ‌مثلاً اگر در قطارهای مسیر برگشت (در تردد‌های یکسر خالی) صندلی با نرخ 30 تا 40 درصد کمتر از قیمت عادی بلیت به فروش برسد، قطعاً بسیاری از مردم در راستای توجیه مالی مطلوب‌تر زمان سفر خود را به روزهای غیر پیک تغییر می‌دهند.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء ‌حتی اگر در ایام پیک، قیمت بلیت‌های قطار بیش از قیمت عادی ارائه دهیم، موجب می‌شود بخشی از بازار سیاه بلیت و رانت‌ها در روز‌های خاص حذف شود، زیرا وقتی نرخ افزایش یابد، تقاضا کاهش می‌یابد؛ در کل متنوع‌سازی قیمت بلیت قطار موجب افزایش کیفیت خدمات، منفعت مسافر و توجیه اقتصادی مطلوب‌تر برای شرکت‌های ریلی می‌شود

مسافران ریلی نگران خدمات داخل قطارها نباشند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان