ماهان شبکه ایرانیان

چهار مزیت نگهداری گربه در منزل

گربه‌ها جذاب دوست‌داشتنی و شادی‌آور هستند٬ اما برای درمان بیماری‌ها هم این فرشته‌های کوچک به شما کمک خواهند کرد.شکی نیست که گربه‌ها با حرکات بامزه و شیرینشان به قلب و روح ما گرمی و شادی می‌بخشند اما واقعیت این است که علاوه بر این٬ نگهداری از آن‌ها برای ما سلامتی می‌اورد.

گربه‌ها جذاب دوست‌داشتنی و شادی‌آور هستند٬ اما برای درمان بیماری‌ها هم این فرشته‌های کوچک به شما کمک خواهند کرد.
شکی نیست که گربه‌ها با حرکات بامزه و شیرینشان به قلب و روح ما گرمی و شادی می‌بخشند اما واقعیت این است که علاوه بر این٬ نگهداری از آن‌ها برای ما سلامتی می‌اورد.

سلامت قلب

گربه ها برای سلامتی مفید هستند

نوازش کردن یک گربه فقط برای آرام کردن او نیست بلکه برای صاحب او هم پر منفعت است زیرا نوازش یک گربه باعث می‌شود که باعث رها شدن هورمون اکسی توسین در خون انسان می‌شود. اکسی توسین هورمونی است که مرتبط با پیوند عاطفی است. همان هورمونی که هنگام در آغوش کشیدن کسی که دوستش داریم و یا هنگامی که یک مادر به نوزادش شیر می‌دهد در خون ترشح می‌شود. این هورمون استرس را کم می‌کند و منفعت دراز مدت  بسیاری بخصوص برای آرامش و سلامت قلب شما دارد.

همراهی و مصاحبت

گربه ها برای سلامتی مفید هستند

داشتن یک گربه حال و هوای شما را متعادل می‌کند. طبق مطالعات انجام شده از بیمارانی که به مراقبت‌های ویژه‌ی قلبی نیاز داشتند٬ آن دسته از این بیماران که با گربه‌ی خود زندگی می‌کردند٬ میزان نجات و شانس بهتر شدن بیشتری نسبت به کسانی که بدون حیوان خانگی زندگی می‌کند داشتند. به علاوه بر طبق تحقیقات متخصصین 82 درصد از افراد  معتقد بودند هنگام ناراحتی حضور گربه باعث برطرف شدن آن نارحتی و یا حداقل تسکین آن حس می‌شود. 65 درصد افراد از نوازش کردن گربه‌ها احساس آرامش می‌کنند و 57 درصد بر این بورند که ترس و نگرانی‌هایشان در کنار گربه‌ها کاهش می‌یابد.

گربه‌ها هم چنین برای صاحبان خود همدمی عاطفی هستند. متخصصان معتقدند همراهی گربه‌ها و انتخاب آن‌ها به عنوان حیوان خانگی در خانه ناشی از میزان حساسیت و هوش این حیوان است.

 

گربه درمانی

گربه ها برای سلامتی مفید هستند

داشتن گربه همچنین به روند بهبود کودکان اوتیسمی( نوعی بیماری توهمی) کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده کودکان اوتیسمی که گربه دارند بعد از سن 5 سالگی رفتارهای هنجارتری به نسبت دیگر کودکان اوتیسمی دارند. گربه همچنین به عنوان همراه بیماران مبتلا به ASD در حال محبوب شدن است.

کاهش حساسیت و آلرژی

داشتن گربه در محیط خانه می‌تواند به کاهش بیماری‌ها و مشکلات احتمالی کودکان که در آینده ممکن است پیش آید کمک کند.

تحقیق روی 397 کودک از زمان تولد تا یک سالگی نشان داد که تماس و ارتباط با این حیوان دوست داشتنی از سنین کم سیستم ایمنی کودک را قوی‌تر می‌کند تا بهتر با بیمارب‌های عفونی تنفسی مقابله کند و او را از آلرژی‌های احتمالی تا حد زیادی مصون می‌کنند.

اما مواظب باشید

گربه ها برای سلامتی مفید هستند

داشتن گربه به عنوان حیوان خانگی ممکن است در روند سلامتی خانواده مخاطره هم ایجاد کند. برای مثال انگل توکسو پلاسما (Toxoplasma) در صورت گربه به وفور دیده شده است و اگر تصادفاً از طریق دهان انسان قورت داده شود باعث بیماری توکسوپلاسموسیس(toxoplasmosis) می‌شود که یک بیماری بسیار جدی و خطرناک است. می‌تواند مغز٬ چشم و دیگر ارگان‌های بدن را تخریب کند. گرچه نوع شدید آن برای  افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند پیش می‌آید. با این حال گاهی اوقات افراد با سیستم ایمنی بالا هم ممکن است مشکلات و عوارض این بیماری را تجربه کنند. به علاوه بزاق دهان یک گربه مملو از باکتری‌های خطرناکی است که باعث بیماری‌های عفونی خطرناک می‌شود که در اثر لیس زدن بخشی از بدن انسان که جراحت دارد٬ یاکتری از این طریق وارد بدن انسان می‌شود.

حالا به خاطر اثرات مثبتی که داشتن گربه روی سلامتی شما می‌گذارد باید از این دوست خزدار خود قدردان باشید اما حواستان باشد که محل خواب‌تان فاصله‌ی قابل قبولی با گربه‌ی شما داشته باشد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان