حقوق و تکالیف خود را خارج از ایران بدانید

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۵ – خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ از مرزهای ایران که بیرون می‌روید، قدم به دنیایی ناشناخته گذاشته‌اید که نه زبان مادری شما را متوجه می‌شوند و نه با خلقیات ایرانی آشنایی دارند. از این‌رو ممکن است به دلیل ناآشنایی به حقوق خود و قوانین حاکم دچار مشکل شوید.

تاریخ خبر : 1393/01/05 – خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ از مرزهای ایران که بیرون می‌روید، قدم به دنیایی ناشناخته گذاشته‌اید که نه زبان مادری شما را متوجه می‌شوند و نه با خلقیات ایرانی آشنایی دارند. از این‌رو ممکن است به دلیل ناآشنایی به حقوق خود و قوانین حاکم دچار مشکل شوید.

وزارت امور خارجه ایران سه مورد را به عنوان حقوق و تکالیف اتباع ایرانی یادآوری می‌کند که دانستن آنها تا حد زیادی از به دردسر افتادن گردشگر جلوگیری خواهد کرد.

ـ چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محلی بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محلی را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری کنید.

ـ اتباع جمهوری اسلامی ایران باید توجه داشته باشند که در زمان حضور در یک کشور خارجی تحت حاکمیت قوانین کیفری و مدنی آن کشور خواهند بود، در نتیجه تبعات هرگونه عمل خلاف قانون در کشور متوقف فیه بر عهده فرد بوده و چه بسا از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران نیز در داخل کشور موجب تعقیب فرد باشد.

ـ عموما در کشورها عکس برداری از مناطق دولتی، نظامی، امنیتی و در برخی از موارد اماکن مذهبی و فرهنگی، ممنوع بوده و منجر به بازدداشت و پرداخت جریمه خواهد گردید، بنابراین لازم است پیش از عکس برداری از اماکن قبلا با مسئولین امنیتی آن اماکن هماهنگی نموده و از آنها اجازه بگیرید.

حقوق و تکالیف خود را خارج از ایران بدانید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان