ماهان شبکه ایرانیان

این اشتباهات را در فرودگاه انجام ندهید [قسمت دوم]

امروزه یکی از رایج‌ترین راه‌های مسافرت کردن, استفاده از هواپیماست

امروزه یکی از رایج‌ترین راه‌های مسافرت کردن, استفاده از هواپیماست. مطمئنا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید همه کارها طبق برنامه پیش رفته و سفر بی‌خطری داشته باشید. در ادامه در مورد اشتباهات رایجی که ممکن است از طرف مسافران در فرودگاه انجام ‌شود خواهیم گفت و راه حل رو به رو شدن با آن را نیز توضیح خواهیم داد. پس با بنیتا همراه باشید تا به شما کمک کنیم پرواز کنسل شده‌تان را به بهترین شکل مدیریت کنید و حتی در فرودگاه بتوانید دوش بگیرید.

اشتباهات رایج در فرودگاهIstock/monkeybusinessimages

مایعات را در قعر چمدان می‌گذارید
مایعاتی که کم حجم هستند را در یک کیسه گذاشته و در زیپ جلویی چمدان خود قرار دهید. لپ‌تاپ و تبلت را هم به همین صورت در چمدان قرار دهید.

اشتباهات رایج در فرودگاهIstock/skynesher

همراه داشتن خودکار را برای پروازهای خارج از کشور فراموش می‌کنید
در فرودگاه شاید نیاز باشد تا فرم‌های مربوط به مهاجرت را پر کنید و خدمه پرواز خوشحال خواهند شد که از آن ها درخواستِ گرفتنِ خودکار نکنید. پس همیشه یک قلم همراهتان داشته باشید.

اشتباهات رایج در فرودگاهIstock/yuran

کودکان خردسالتان را روی پاهایتان می‌نشانید
خطوط هواپیمایی به شما اجازه می‌دهند تا نوزادانتان را بدون نیاز به تهیه بلیت در طول پرواز روی پایتان قرار دهید ولی این کار خیلی خطرناک است. خلبان پاتریک اسمیت (Patrick Smith) در مصاحبه‌اش گفته است که در اثر کم و زیاد شدن سرعت ممکن است که کودک از میان بازوانتان رها شده و پرت شود. ولی منطق دولت این است که احتمال زخمی شدن در تصادف با ماشین بیشتر از سانحه هوایی است و با این کار فقط متحمل هزینه اضافی خواهید شد. بهترین شیوه برای حمل کودکان این است که آن‌ها را در صندلی مخصوص ماشین بگذارید.

اشتباهات رایج در فرودگاهIstock/Yuri

وسایل ضروری را داخل چمدان می‌گذارید
اگر چمدان‌هایتان گم شدند یا با تاخیر قرار است که برسند, خیلی مهم است که وسایل ضروری خود را در کیف دستی خود قرار دهید. وسایلی مانند دارو, نسخه دارو, شارژر موبایل, مقدار کمی لباس و مدارکی که شما را از بخش بازرسی عبور داده و مدارک رزرو هتل. این وسایل را هیچ‌وقت داخل چمدانتان قرار ندهید چون همیشه از این کار پشیمان خواهید شد.

اشتباهات رایج در فرودگاهIstock/yuran

ضد آفتاب نمی‌زنید   
پرواز کردن با هواپیما برای پوست شما خوب نیست. برخی مطالعات نشان می‌دهند که خلبانانی که برای یک ساعت در ارتفاع تقریبی 9000 متری پرواز می‌کنند, همانقدر تشعشع جذب می‌کنند که به مدت 20 دقیقه در اتاقک برنزه کننده پوست دراز بکشند. مطالعات دیگری نشان می‌دهد که این افراد 10 برابر بیشتر از بقیه در خطر ابتلا به سرطان پوست هستند.

اشتباهات رایج در فرودگاهIstock/UygarGeographic

در پایانه از سرویس بهداشتی استفاده نمی‌کنید
استفاده یک نفر از سرویس بهداشتی در زمان بلند شدن هواپیما, می‌تواند پرواز را به تاخیر بیندازد. یکی از خدمه‌های پرواز با سابقه به نام سارا کیگل (Sara Keagle) در مصاحبه‌ای گفته است که هواپیماها قبل از بلند شدن در یک صف قرار می‌گیرند تا نوبت پروازشان شود و اگر در زمان بلند شدن هوپیما, یک نفر در حال استفاده از دستشویی باشد, کل پرواز متوقف می‌شود تا آن شخص به صندلی‌اش برگردد و کمربندش را ببندد. به همین دلیل جای هواپیما در صف از بین می‌رود.

اشتباهات رایج در فرودگاهIstock/Abel Mitja

در پایانه قهوه نمی‌نوشید
بهتر است یک قهوه, چای یا یک بطری آب در ترمینال بنوشید. لوازمی که در هواپیما استفاده می‌شوند, تمیز نیستند. در یک تحقیق که روی آب آشپزخانه 14 خط هواپیمایی صورت گرفته, انواع و اقسام میکروب‌ها از سالمونلا گرفته تا تخم برخی حشرات در آن‌ها یافت شد. و سطح آلودگی در برخی موارد 10 بود یعنی صدها برابر بیشتر از استاندارد دولت آمریکا.

اشتباهات رایج در فرودگاهIstock/Anastasy Yarmolovich

هنگام گم شدن چمدان قضیه را آسان می‌گیرید
خطوط هواپیمایی به ازای هر شی که در داخل چمدانِ گم شده, باشد مبلغ تقریبی معادل 12 هزار تومان به شما می‌دهد. پس اگر می‌خواهید تا خسارتتان را هرچه زوتر دریافت کنید, فرمگزارش خود را هرچه سریع‌تر پر کنید زیرا برخی خطوط هواپیمایی ضرب العجل‌های سفت و سختی برای این موضوع دارند. پس قبل از اینکه از فرودگاه خارج شوید فرم خود را پر کنید و لیست تمام اشیا به اضافه هزینه‌های غیر منتظره ناشی از گم شدن چمدان را نیز در لیست بیاورید. ممکن است برای آن ها هم خسارت دریافت کنید. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان