اعلام آمار اقامت مسافران نوروزی تا ۶ فروردین ماه

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۸ – رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از اقامت بیش از ۲۵ میلیون نفر شب از ۲۹ اسفند ماه تا ۶ فرودین ماه در مراکز اقامتی اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان ها خبر داد.

تاریخ خبر : 1393/01/08 – رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از اقامت بیش از 25 میلیون نفر شب از 29 اسفند ماه تا 6 فرودین ماه در مراکز اقامتی اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،مرتضی رحمانی موحد،گفت: مکانیزم ستاد در ارائه آمار سفرهای نوروزی اقامت در هتل‌ها،هتل آپارتمان‌ها،مراکز استیجاری، کمپ‌ها و محل‌های اسکان سازمان‌ها و ارگان‌هاست که به طور مستمر در ستاد تجمیع می‌شود؛ این شیوه‌ای مرسوم در تمام دنیاست و مورد تایید متخصصان و کارشناسان گردشگری است، اگرچه نواقصی در این زمینه وجود دارد.

وی اضافه کرد: در هفت روز گذشته بیش از 24 میلیون و 380 هزار نفر شب در مراکز اقامتی کشور اسکان داشته‌اند که از این میزان حدود 5درصد اقامت در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، 18درصد اقامت در منازل استیجاری و 14.5درصد اقامت در کمپ‌های موقت و 18.6 درصد اقامت در کلاس‌های مدارس را به خود اختصاص داده‌اند.

رحمانی موحد بیان کرد: اقامت در چادرهای مسافرتی هم با 28.6 درصد بوده است.

وی اضافه کرد: نزدیک به17هزار مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مجتمع‌های بین راهی تاکنون انجام شده است که از این میان 219 مورد تشویق صورت گرفته و تعداد 792 تذکر و 197 اخطار کتبی صادر شده است ضمن آنکه 80 مورد هم به تعطیلی یا تعلیق منجر شده است. تعداد شکایات واصله از مراکز اقامتی هم 78 مورد بوده و 42 شکایت هم از دفاتر خدمات مسافرتی تاکنون به ثبت رسیده است.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر درباره آمار بازدید از مراکز دیدنی هم گفت: تاکنون بیش از 9 میلیون نفر بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری به ثبت رسیده است.

رحمانی موحد توضیح داد:در آرائه آمار اقامت مسافران نوروزی آمار پنهان و چند وجهی هم وجود دارد چرا که بعضی از هموطنان و گردشگران ما در سفر خود به مناطق و جاذبه‌های گردشگری در منازل اقوام و بستگان و آشنایان اسکان می‌یابند و عده‌ای هم دارای خانه‌ها و ویلاهای شخصی هستند که در آمار ستاد ثبت نمی‌شوند ولی از منظر گردشگری این گروه نیز به سفر رفته‌اند و جزو گردشگران محسوب می‌شوند.

اعلام آمار اقامت مسافران نوروزی تا 6 فروردین ماه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر