۲۱ اکتشاف زیر دریا که دیدنشان شما را به تعجب وا می دارد

اقیانوس‌ها ۸۰ درصد زمین را پوشانیده‌اند

اقیانوس‌ها 80 درصد زمین را پوشانیده‌اند. تخمین زده می‌شود که تا به امروز انسان تنها 5 درصد تمام آب‌های جهان را دیده است. با احتساب اینکه تا قرن‌ها مسافرت در دریا یکی از روش‌های اولیه‌ی انسان برای طی مسافت‌های دور بوده است. پس خیلی واضح است، امکان وجود صدها یا هزاران چیز جالب در آن وجود دارد، گنج‌ها و موجوداتی که در پهنه‌ی اقیانوس‌ها پیدا نشده باقی‌مانده‌اند.

ولی وقتی در این پهنه‌ی بزرگ جستجو می‌کنیم، انسان‌‌‌ها بعضی اکتشافات عجیب به دست آورده‌اند. تعدادی از آن‌ها اکنون باستانی هستند و تعدادی از آن‌ها جدید هستند (نسبت به زمان‌های بقیه)، اما همه‌ی آن‌ها فوق‌العاده عجیب هستند.

زیردریایی اف فور یو (F4U CORSAIR)

Source: Imgur

زیردریایی استفاده‌شده در جنگ جهانی دوم که سوخت تمام کرد و راننده‌ی زیردریایی با تصمیمی سریع مسیرش را عوض کرد و در ته اقیانوس جا گرفت. با استناد به این جریان، راننده‌‌ی زیردریایی می‌توانست قبل از اینکه زیردریایی غرق شود، خودش را رها کند و از این حادثه جان سالم به درببرد.

شهر گمشده‌ی هراکلیون (Heracleion)

Source: Imgur

برای پنج سال، باستان‌شناس مشهور، فرانک گودیو (Frank Goddio) در یک حرکت ستودنی، به دنبال شهر گمشده‌ی مصری می‌گشت. وقتی کاملاً نا‌امید شده بود، ناگهان به‌صورت تصادفی رو ویرانه‌های شهر گمشده لیز خورد.

ناوگان روح

Source: Imgur

تصور کنید که در حال غواصی هستید و در یک‌لحظه خودتان را در محیط وهم‌آور گور زیردریا پیدا کنید. ناوگان روح مربوط به زمان جنگ جهانی دوم است. گوری با بیش از 40 وسیله‌ی نقلیه‌ی بمب‌گذاری‌شده نزدیک مرداب چوک (Chuuk Lagoon)

پارک مجسمه‌ای

Source: Imgur

آب‌های گرم کارائیبی واقع در کنکون مکزیک، یک جذبه‌ی گردشگری را برای غواصان معرفی می‌کند، جایی که می‌توانند بیشتر از 500 مجسمه‌ی سبک زندگی را مشاهده کنند.

ام اس زنوبیا (MS ZENOBIA)

Source: Imgur

یک کشتی با بار ده هزار تنی، در خلیج بارناکا در قبرس، در دهه‌ی 1980غرق شد و تابه‌حال همان‌جا مانده است.

رودخانه‌ی زیرآبی

Source: Imgur

غواصان بسیار ماهر می‌توانند به رودخانه‌ی زیرآبی برسند که معروف به غار سنوت آنجلیتا (Cenote Angelita) است. درختان و گیاهانی که به نظر می‌رسد از رودخانه رشد کرده‌اند، در حقیقت خطای دیدی است که سبب آن، واکنش ابری از هیدروژن سولفید با آب‌شور است.

یو اس اس اریسکانی (USS ORISKANY)

Source: Imgur

این هواپیمابر سال‌های جنگی زیادی از دو جنگ کره و ویتنام دیده است که درنهایت غرق شد. حالا یکی از بزرگ‌ترین تپه‌های مرجانی مصنوعی جهان است.

گورستان قطارها

Source: Imgur

در سال 1985، باستان‌شناسان گورستان قطاری نزدیک سواحل نیوجرسی پیدا کردند، همراه با لوکوموتیو‌ها و واگن‌هایی متعلق به دهه‌ی 1850. عجیب نیست که نیوجرسی این‌ها را دور ریخته باشد.

بنای تاریخی یوناگونی (Yonaguni)

Source: Imgur

دور از سواحل ژاپن بنای تاریخی یوناگونی وجود دارد، یک سازه‌ی عظیم سنگی که بیش از 5000سال قدمت دارد.

اس اس پرزیدنت کولیج (SS PRESIDENT COOLIDGE)

Source: Imgur

کشتی بزرگی که بعد از برخورد با چندین مین دریایی، روزهای مسافرت خود را تمام کرد و غرق شد.

تایتانیک

Source: Imgur

شما داستان این را می‌دانید، پس ما با گفتن جزئیات شمارا خسته نمی‌کنیم. ما هیچ‌وقت فراموشت نمی‌کنیم جک.(البته در حقیقت جک وجود خارجی نداشت، منظورمان جک فیلم بود. به‌هرحال)

شهر چینی باستانی

Source: Imgur

دریاچه‌ی کیاندوی چین خانه‌ی این شهر باستانی است که در حقیقت واقعاً باستانی نیست، چون توسط یک شرکت ساختمانی عمداً به زیرآب برده شده است.

اس اس دیستلگورم (SS THISTLEGORM)

Source: Imgur

کشتی تجاری بریتانیایی که در جنگ جهانی دوم در دریای سرخ غرق شد که شامل خیلی چیزها بود: از وسایل نقلیه و موتورسیکلت گرفته تا مهمات و اسلحه.

توپ‌های منگنزی

Source: Imgur

برای فاصله گرفتن از گنج‌های غرق‌شده، این توپ‌های منگنزی برای مدت‌هاست که دانشمندان را مورد تعجب قرار داده است. هیچ‌کس نمی‌داند از کجا آمده‌اند یا از چه چیزی تشکیل‌شده‌اند، اما از عرض چند میلی‌متری تا به‌اندازه‌ی هندوانه وجود دارند.

نقره‌ی ایرلندی

Source: Imgur

تحقیقات در ایرلند نشان می‌دهد 61تن نقره‌ی پیداشده در کشتی باری بریتانیایی متعلق به زمان جنگ جهانی دوم است. یک رکورد است!

مکانیسم انتی کایسرا (Antikythera)

Source: Imgur

در قرن 19پیدا شد. مکانیسم انتیکایسرا یک کامپیوتر آنالوگ باستانی است که برای پیش‌بینی حرکت ماه و ستاره‌ها استفاده می‌شد و قدمت آن به حدود 100 تا 205 قبل از میلاد بازمی‌گردد.

راکت آپولو 11

Source: Imgur

وقتی همه فکر می‌کردند در اقیانوس گم‌شده است، این راکت با استفاده از تکنولوژی صوتی در آتلانتیک پیدا شد. این کاوش توسط تیمی محقق که توسط مؤسس آمازون، جف بزوس (Jeff Bezos) رهبری می‌شد، صورت گرفت. جالب است.

سویپس تیکس (SWEEPSTAKES)

Source: Imgur

قایق سفری کانادایی 1867در سال 1885در بیگ تیوب هاربر (Big Tub Harbour) غرق شد. فقط 3 متر زیرآب است، پس حتی غواصان تازه‌کار نیز می‌توانند در داخل راهروهای 100 ساله‌ی آن به گشت‌وگذار مشغول شوند.

توپ‌های ریش‌سیاه

Source: Imgur

نه این دزدان دریایی کارائیب نیست و شاید هم هست. ادوارد تیچ (Edward Teach) بانام مستعار ریش‌سیاه، کشتی ملکه آنه (Queen Anne) را دور از سواحل شمال کارولینا، با هزاران تن از گنج و مصنوعات و این توپ بالای 1350 کیلوگرمی، غرق کرد.

غرق شدن کشتی باستانی مدیترانه‌ای

Source: Imgur

برای هزاران سال، یک گفته‌ی قدیمی پافشاری می‌کرد که یک مسیر تجاری، پر از جواهرات و سفال‌های غرق‌شده وجود دارد. درنهایت در سال 2014، غواصان سواحل مالتا یک کشتی غرق‌شده‌ی فنیقی با سفال‌های قدیمی و گنج‌های طلا که هنوز دست‌نخورده باقی‌مانده بودند، پیدا کردند.

استون هج (Stonehenge) دریاچه میشیگان

Source: Imgur

درست است، این متعلق به دریا نیست، اما ما باید استون هج دریاچه‌ی میشیگان را نیز حساب کنیم، این سنگ ماقبل تاریخ دارای حکاکی‌های پستانداری است که در دوران الیگوسن وپلیستوسن می‌زیسته است.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان