۱۵ طرح افسانه‌ای دی. آی.وای (DIY) آشپزخانه در سال ۲۰۱۶ [قسمت سوم]

در ادامه مقاله در خدمت شما هستیم، همانطور که از قسمت قبل به یاد دارید گفتیم که آشپزخانه یا مطبخ یکی از مکان‌های مهم خانه هست که افراد منزل حداقل چند ساعت در روز از آن محل استفاده می‌کنند؛ بنابراین دقت در طراحی، چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه از نکات مهم در طراحی خانه هست

در ادامه مقاله در خدمت شما هستیم، همانطور که از قسمت قبل به یاد دارید گفتیم که آشپزخانه یا مطبخ یکی از مکان‌های مهم خانه هست که افراد منزل حداقل چند ساعت در روز از آن محل استفاده می‌کنند؛ بنابراین دقت در طراحی، چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه از نکات مهم در طراحی خانه هست. در زمان گذشته آشپزخانه‌ها دارای کابینت ثابت و جاسازی‌شده و محل مشخصی برای اجاق‌گاز، یخچال و دیگر وسایل آشپزخانه نبودند و در نتیجه طراحی آشپزخانه ساده‌تر بود؛ اما امروزه با توجه به استفاده از کابینت‌های ثابت و جاسازی‌شده و عدم امکان جابجایی وسایل سنگینی نظیر اجاق‌گاز، یخچال، فریزر، لباسشویی و… چیدمان و طراحی وسایل آشپزخانه و نورپردازی آشپزخانه باید با دقت انجام پذیرد. با بنیتا همراه باشید.

 


5-  لوازم جدید آشپزخانه - طرح دی. آی.وای (DIY)

آشپزخانه شیک
لوازم جدید در آشپزخانه می‌تواند یک تغییر بصری بزرگ را ایجاد کند. بهترین نوع سرمایه‌گذاری در این نوع لوازم، به‌گونه‌ای است که شما لوازم قابل‌حمل را انتخاب کنید، یعنی موقع رفتن به پیک‌نیک هم بتوانید تعدادی از این لوازم موردنیاز را به همراه خود ببرید. ظاهرا این نوع لوازم کمی کنجکاوی را در ذهن شما هم به وجود آورده‌اند چون ویژگی قابل‌حمل بودن آن‌ها منحصربه‌فرد خاص است. این نوع لوازم هوشمند و قابل‌حمل می‌توانند باعث تغییر زیادی چه در زندگی صاحبان و چه اجاره‌کنندگان ایجاد کنند، این تغییرات مفید و شایان عبارت‌اند از: کاهش در صورتحساب مواد غذایی، لذت بردن از بهره‌وری بیشتر در زندگی و زندگی بیشتر با محیط زیست. بهتر است پول خود را خرج این گونه لوازم کنید. تکنولوژی به کار رفته در این لوازم هنوز قدرت کافی را ندارد و در بعضی موارد این لوازم کمتر از 100 درصد کار را مکانیزه می‌کنند و بقیه کار باید توسط انسان و به صورت دستی انجام شود. این نوع از لوازم بیشتر به کار کسانی می‌آیند که مهارت‌ها خانه‌داری دارند. از لحاظ تکنیکی در دنیای واقعی فولاد زد زنگ دارد جای خود را به لوازم رنگی در آشپزخانه می‌دهد. توجه داشته باشید که این نوع آشپزخانه‌ها می‌توانند علاوه بر به فروش رسیدن، کرایه هم داده شوند. مشتریان زیادی حاضرند که برای به نمایش گذاشتن محصولات آشپزخانه‌ای خود از این دکور زیبا و چشم نواز استفاده کنند.


قیمت: قسمت این وسایل هوشمند می‌تواند از 400 دلار شروع شود و تا 50 هزار دلار ادامه داشته باشد.
بازگشت سرمایه (ROI): حدود 100 درصد پولی که برای خرید این لوازم داده‌اید را می‌توانید دریافت کنید، یکی از اهداف خرید این نوع لوازم هم می‌تواند همین نرخ بازگشت هزینه باشد. با توجه به کم شدن کارها و قابلیت حمل در این نوع لوازم، ما می‌توانیم به شما قول دهیم که کل سرمایه شما بازخواهد گشت و حتی می‌توانید که تجارتی را با کرایه دادن این لوازم راه بیندازید.


6-  کف آشپزخانه

کف آشپزخانه
ریال تور مگ (Realtor Mag) در قالب یک گزارش اعلام کرد افرادی که کف آشپزخانه خود را از نوع هارد وود (hardwood) انتخاب می‌کنند می‌توانند تمام سرمایه خود را پس از مدتی برگردانند و اگر از هارد وود (hardwood) جدید هم استفاده کنند بیش از 90 درصد سرمایه آن‌ها بازخواهد گشت و این یک نتیجه خیره کننده و برگ برنده برای این نوع کفی‌ها خواهد بود. این ویژگی باعث شده که این نوع کفی‌ها جز بهترین قسمت‌های بهینه‌سازی خانه‌ها در مقایسه با دیگر بخشه‌ای منزل شوند. البته مجهز کردن کفی‌های آشپزخانه به این نوع کفی‌ها یکسری مسئله را هم برای شما پیش خواهد آورد، ولی امسال باوجود نقاط قوتش یکی از معروف‌ترین انتخاب‌ها شده است. دکوراتورز ویزدام (Decorator’s Wisdom) پیش بینی کرده‌است که این نوع کفی‌ها مخصوصا نوع خاکستری و واشد (washed) از محبوب‌ترین انتخاب‌ها در سال جاری خواهند شد.
قیمت: خب برای محاسبه این نوع کفی‌ها باید به نکاتی توجه داشت؛ مجهز کردن یک کفی به عرض 90 متر مربع هزینه‌ای بالغ‌بر 970 تا 1250  دلار را در بر خواهد داشت. ولی کفی‌های جدید ساخته شده رنج قیمتی در حدود 6 تا 85 دلار برای هر متر مربع خواهند داشت. اینجا هزینه کارگر، مواد اضافی برای لبه‌ها، لایه‌های بدون استفاده، لایه زیرین و تجهیزات و ابزارها را هم نباید فراموش کرد.
بازگشت سرمایه (ROI): در این مورد باید ذکر کنیم که سرمایه شما می‌تواند چیزی بین 90 تا 100 درصد بازگردد چون کفی هم یکی از بخش‌های مهم در نمای آشپزخانه است و می‌توان هنگام فروش در بنگاه و آگهی‌های تبلیغاتی بر روی آن مانور داد گرچه که درهرصورت رخ‌نمایی آن دیده خواهد شد.


7- رنگ

رنگ در زیبایی بیشتر آشپزخانه تاثیر غیرقابل‌انکاری دارد؛ بنابراین بهتر است با ایجاد تضادهای رنگی زیبا در آشپزخانه، قلمرو حکمرانی خانم‌ها را زیباتر از پیش کنید. بیش از 60 درصد فضای آشپزخانه را کابینت‌ها تشکیل داده‌اند. بیشتر مواقع هم همه کابینت‌ها یک رنگ هستند. در آشپزخانه‌هایی که همه دیوارها و کابینت‌ها سفید هستند، با رنگ کردن دیوار داخلی کابینت روح تازه‌ای به آن‌ها می‌بخشید. رنگ آبی آسمانی بسیار پررنگ برای کابینت سفید ایده خوبی است. برای تاثیر نمایشی زیبا می‌توانید یکی از دیوارهای آشپزخانه همچون دیوار پشت ظرف‌شویی را انتخاب و آن را با کاشی‌های رنگی بپوشانید. به طور مثال، سبز ملایم در کنار رنگ استیل سینک و ظرفشویی ترکیب خوبی می‌سازد. برای ارتباط منسجم بقیه قسمت‌های آشپزخانه نیز بهتر است مثلاً صندلی‌های ناهارخوری و برخی از ظروف تزئینی را سبز انتخاب کنید. از کابینت‌هایی که در شیشه‌ای دارند یا طبقه‌های بی در آشپزخانه برای نمایش ظروف رنگی و مورد علاقه خود استفاده کنید.

رنگ در اشپزخانه

هیچ چیز به اندازه رنگ نمی تواند به دیوار شخصیت ببخشد. با ظرف های رنگی کابینت‌ها و طبقه‌های در باز آشپزخانه را مزین کنید. پارچه‌های رنگی برای پرده، مبل یا رومیزی انتخاب کنید. البته باید رنگی باشد که گرم و راحت به نظر برسد و آزار دهنده نباشد. به طور مثال، اگر کاناپه‌ای در آشپزخانه دارید، می‌توانید کوسن‌های رنگی برای آن انتخاب کنید تا علاوه بر راحتی، جلب توجه نیز بکنند. چرا همیشه باید همه وسایل آشپزخانه یکرنگ و شبیه هم باشند؟ یکی از وسایل بزرگ آشپزخانه مانند اجاق‌گاز، یخچال یا ماشین لباسشویی را رنگی انتخاب کنید. رنگی را هم انتخاب کنید که مکمل یا متضاد رنگ باقی وسایل است. این تضاد رنگی ناگهان نگاه را به سمت خود خیره می‌کند. فقط می‌خواهید آشپزخانه خود را کمی روشن‌تر کنید بدون اینکه خیلی در ظاهر و یکدستی ان تاثیری بگذارید؟ ما برای شما سبز ملایم و آبی را پیشنهاد می‌دهیم.
قیمت: قیمت رنگ‌آمیزی میتواند چیزی در حدود 200 دلار تا بیش از 800 دلار باشد.
بازگشت سرمایه (ROI): خب در اینجا نرخ بازگشت عددی مابین 80 تا 100 درصد است و بستگی به احساس شما و اینکه هر لحظه در آشپزخانه ماندن چه انرژی و حسی به شما می‌دهد را دارد. یکی از گزینه‌های خوب در تبلیغات فروش می‌تواند انتخاب رنگ مناسب برای انتقال حس و به نمایش گذاشتن شکوه خانه و آشپزخانه باشد.


8- تخته سنگ دکوری

تخته سنگهای درون آشپزخانه
در یک آشپزخانه بزرگ با اضافه کردن یک تخته سنگ بزرگ می‌توان تغییرات زیادی را ایجاد کرد. قطعاً با اضافه کردن این ویژگی ارزش درک شده از آن مکان افزایش پیدا خواهد کرد. فقط موقع انتخاب یکرنگ برای این سنگ نهایت دقت را به خرج دهید چون انتخاب رنگ آن در تعیین کردن سرنوشت به فروش رفتن منزلتان، سهم به سزایی دارد. همچنین فکر تعویض آن پس از تحقیقات بسیار نمی‌تواند ایده خوبی باشد. با دقت به رید این محصولات را قیمت به قیمت مقایسه نکنید بلکه به‌اندازه و سطحی که درازای پولتان می‌خرید، توجه کنید. به یاد داشته باشید که نصب به‌صورت افقی این تخته‌سنگ‌های دکوری مرسوم است.
قیمت: قیمت خرید این تخته سنگ‌ها چیزی مابین 592 دلار تا1372  دلار است. حداقل بودجه برای هر مترمربع 86 تا 120 دلار است. گرانیت، سنگ مرمر و یا ورق‌های فولادی می‌توانند قیمتی دو برابر داشته باشند.
بازگشت سرمایه (ROI): خب نکته جالب در اینجا بازده 0 تا 70 درصدی این سنگ‌های تزیینی است، ممکن است هنگام فروش خانه هزینه خرید و نصب این سنگ‌ها را دریافت نکنید ولی در میزان تبلیغ شما بستگی محسوسی را دارد و این بستگی به مهارت شما در تبلیغ دارد. این سنگ می‌تواند نقطه کانونی تبلیغات شما برای فروش باشد و باید بدانید که هر چه اندازه آن بزرگ‌تر باشد، بیشتر به نفع شماست.

 

در ادامه با ما همراه باشید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر