تاریخ خبر : 1393/2/1 – تلاش ها برای جذب گردشگر به ایران همچنان ادامه دارد و در تازه ترین اتفاق یک ایرانی جوان در ژنو سوئیس با راه اندازی کمپین بزرگ «باید ایران را دید»، توانسته است به تنهایی شبکه های خبری بزرگ جهان و حتی دیپلمات های جهان را برای حضور در کمپین بزرگ گردشگری ایران ترغیب کند.
در ادامه مطلبی که روز دوشنبه در روزنامه همشهری با عنوان «کمپین بزرگ جهانی برای سفر به ایران در ژنو / ایران را باید دید» منتشر شد آمده است: ایجاد کننده کمپین بزرگ گردشگری جهانی ایران در توییتر به آدرس MustSeeIran# در گفت وگویی اختصاصی با روزنامه همشهری به چگونگی ایجاد این کمپین بزرگ گردشگری شبکه اجتماعی توییتر اشاره می کند.
علی عراقچی در گفت وگوی خود با صفحه زیست بوم این روزنامه می گوید که کمپین« ایران را باید دید» مانند کودک اوست و او اجازه نخواهد داد هیچ کس در هیچ نقطه از جهان این کمپین بزرگ را زیر سؤال ببرد.
او دانشجوی مقطع دکتری در رشته مدیریت دانشگاه ژنو است. او همچنین کارمند بخش آی تی دفتر سازمان ملل در ژنو سوئیس است.
وی رشته کامپیوتر را در ایران خوانده است و برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه ژنو در سوئیس رفته است.
او می گوید که ایجاد کمپین بزرگ ایران را باید دید یکی از کارهای خوبی است که در حمایت از صنعت گردشگری ایران انجام داده است.
او در گفت وگوی خود با روزنامه همشهری تأکید می کند که صنعت گردشگری ایران واقعا توانایی جایگزینی به جای صنعت نفت را دارد و توسعه آن در ایران می تواند به بالا رفتن سطح زندگی ایرانی ها و رفاه اجتماعی بینجامد.
مرور صفحه MustSeeIran# نخستین کمپین بزرگ گردشگری ایران در یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی جهان بیانگر این است که حتی جیم اسکیوتو دبیر بخش امنیت ملی شبکه جهانی سی. ان. ان نیز 2تصویر از سردر تاریخی بازار تهران و غذای سنتی ایرانی ها به اشتراک گذاشته و گفته است که برای دیزی غذای سنتی ایرانی که مورد علاقه اش است برای سفر به ایران کمک می خواهد. تنها این دو تصویر و نوشته او از ایران در میان هزاران تصویر و نوشته دیگر در توییتر، 54مرتبه از سوی کاربران توییتر بازنشر شده است.
جالب اینکه در این 3روز که از شروع کمپین جهانی گردشگری او برای جذب گردشگر به ایران گذشته است تنها یک پست او با عنوان «ایران را باید دید» 827مرتبه تا ساعت 3 بعد از ظهر دیروز در شبکه اجتماعی توییتر بازنشر شده است.
اشتیاق رسانه های جهانی و دیپلمات های غربی:
در نگاه به مطالب منتشر شده و تصاویر مثبتی که در صفحه MustSeeIran# در توییتر از جاذبه های گردشگری ایران منتشر شده است حتی می توان جدا از نمایندگان و مدیران رسانه های بزرگ جهانی از بی بی سی تا بلومبرگ و سی ان ان، سفیر هلند در تهران را نیز مشاهده کرد که با انتشار تصویری زیبا از تهران در صفحه توییتر خود از فعالیت این کمپین تبلیغاتی برای سفر به ایران حمایت کرده و هواداران خود در توییتر را راهنمایی کرده است که برای مشاهده تصاویر زیبا از ایران به صفحه کمپین بزرگ «ایران را باید دید» مراجعه کنند.
او در مورد راه اندازی کمپین معرفی جاذبه های گردشگری ایران با عنوان ایران را باید دید به همشهری می گوید در جایی که او زندگی می کند در اروپا و در سوئیس چیزی جز طبیعت سبز وجود ندارد درحالی که ایران می تواند با بهره گیری از داشته های فرهنگی و تاریخی خود درآمد زیادی از صنعت گردشگری جهان را جذب کشور کند.به گفته عراقچی، آنچه او را برای راه اندازی کمپین بزرگ گردشگری ایران در توییتر ترغیب کرد آخرین سفرش به اصفهان و مشاهده جاذبه های گردشگری این شهر بود.
آنطور که عراقچی می گوید، آخرین سفرش به اصفهان او را ترغیب کرد که گامی در مسیر معرفی جهانی جاذبه های گردشگری ایران در خارج از کشور و در شهر ژنو سوئیس بردارد.او می گوید: در جریان راه اندازی این کمپین تنها بوده و هیچ حمایتی از هیچ سازمان و نهادی نداشته است.
بانک تصویری رایگان جاذبه های گردشگری :
صفحه توییتر «ایران را باید دید» اکنون از ده ها هزار بازدید کننده مجازی از جاذبه های گردشگری ایران برخوردار است و علاقه مندان به ایران از تجربه دیدار از جاذبه های گردشگری کشور و فرهنگ ایرانی سخن می گویند. MustSeeIran# در توییتر گام مهمی در مسیر معرفی کم هزینه جاذبه های گردشگری ایران برداشته و توانسته است تبدیل به یک بانک تصویری و اطلاعاتی از جاذبه های گردشگری ایران شود. یک صفحه اینترنتی در شبکه پرمخاطب توییتر که مقر آن در ژنو سوئیس است و توسط یک جوان 33ساله و دانشجوی دانشگاه ژنو اداره می شود.