تماشاگران تبریزی سنگ تمام گذاشتند؛

تراکتور بدون ستاره‌های میلیاردی خطرناک شد/ «عیبی‌یوخ» تاثیرگذار

تیم فوتبال تراکتورسازی که شروع خوبی در لیگ هفدهم نداشت به لطف حمایت خوب و مثالزدنی تماشاگرانش و دانش کادر فنی حالا قد راست کرده است.

تراکتور بدون ستاره‌های میلیاردی خطرناک شد/ «عیبی‌یوخ» تاثیرگذار

به گزارش خبرنگار مهر، واژه پنچر در تاریخ تراکتورسازی می تواند به یک خاطره تلخ مبدل شود که هواداران این تیم پرستاره در فصل گذشته را از رسیدن به آرزوهای دست یافتنی محروم ساخت. تیم پرستاره اول فصل گذشته که جدی ترین مدعی قهرمانی در لیگ برتر بود ، صدرنشینی در مسابقات را تجربه کرد ، تا فینال جام حذفی پیش رفت و در نهایت از رسیدن به هر دو جام محروم ماند.

اما به راستی اگر تراکتورسازی با حضور کرار، ادینیو ، آقایی و خالد شفیعی پنچر بود، در این صورت به تیم جوان و بازیکنان بی تجربه این فصل چه باید گفت؟

تراکتورسازی در فصل جدید رقابت های فوتبال باشگاهی ایران تا پایان هفته پنجم دو پیروزی و سه شکست به دست آورده اما آن چیزی که هواداران پرشور این باشگاه را راضی نگاه داشته سبک بازی پیش رو، جذاب و هدفمند تیمی است که با تکیه به ستاره های جوان خودش در کنار با تجربه های وفاداری مثل ابراهیمی کیانی و ایرانپوریان می تواند به یکی از محبوب ترین تیم های تاریخ تراکتور مبدل شود.

هواداران تراکتورسازی در پایان بازی های هفته دوم و سوم مقابل پرسپولیس و استقلال تا دقایق طولانی تیم خود را با شعار عیبی یوخ تشویق کردند چرا که باور داشتند این تیم، جذاب رو به جلو و با برنامه بازی می کند. تنها بدشانسی عامل نتیجه نگرفتن در 3 بازی سخت ابتدای فصل بوده که تراکتورسازی در اهواز و گرمای 47 درجه مقابل استقلال خوزستان شکست خورد، با بدشانسی و حتی اشتباهات داوری برابر پرسپولیس که یکی از آماده ترین تیم های سال های اخیر فوتبال ایران است مغلوب شد و با بدشانسی مضاعف در بازی که فرصت های گل زنی متعددی داشت برابر استقلال تهران شکست خورد.

با این وجود تراکتورسازی در هفته های چهارم و پنجم و در حالی که باز هم حمایت همه جانبه هواداران پرشور خودش را به همراه داشت در دو بازی سخت مقابل نفت تهران و سایپا در خانه حریف به پیروزی رسید.

حالا سوال جدی اینجاست که چگونه تیم پر ستاره فصل گذشته که بارها گفته می شد پنچر است ، در این فصل با از دست دادن حداقل 6 بازیکن تاثیرگذار زیباتر و جذاب تر از گذشته بازی می کند؟

هادی محمدی در ابتدای فصل به دلیل پارگی رباط صلیبی از جمع بازیکنان یحیی کنار رفت. جاسم کرار ترجیح داد فوتبال خودش را در آبادان دنبال کند ، ادینیو به برزیل بازگشته ، سعید آقایی در سپاهان بازی می کند، اخباری به سایپا بازگشته و خالد شفیعی در لیگ کره جنوبی بازی می کند. تراکتوری ها به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات هیچ بازیکن جدیدی به خدمت نگرفتند اما تراکتور با جدایی 6 بازیکن تاثیرگذار خودش پنچر نیست!

تیم یحیی گل محمدی آنقدر روان و چشم نواز بازی می کند که مهدی کیانی بازیکن جنگنده مرکز زمین را می توانید پا به توپ در چند قدمی خط دروازه حریف تماشا کنید ، زمانی که با عبور از دروازه بان و مدافع آخر با یک ضربه قاطع خیال سرخ های تبریز را از یک پیروزی شیرین خارج از خانه راحت می کند.

یا محمد نادری مدافع چپ پای 21 ساله را در 5 مسابقه با عملکرد کم نقص به عنوان یک مدافع میانی می بینیم ، بازیکنی که پست تخصصی او دفاع کناری است و در فصل گذشته مورد اعتماد کادر فنی قرار نگرفت تا آنجا که به عنوان بازیکن قرضی راهی نساجی قائم شهر شد و حالا با اعتماد یحیی گل محمدی بازیکن ثابت تراکتورسازی در لیگ برتر و اتفاقا یکی از ستاره های موفق این تیم است.

تفاوت را در تراکتور میلیاردی فصل گذشته تا تیم جذاب امروز باید در همین تغییرات دنبال کرد. جایی که محمدرضا آزادی 17 ساله با اعتماد بنفس و یک ضربه بی نقص توپ را به گوشه دروازه اخباری می فرستد اما ادینیوی 35 ساله در طول یک فصل با قرارداد میلیاردی مهره ثابت نیمکت تراکتوری ها بود.

این تفاوت را هوادار پرشور به خوبی درک کرده وقتی با تمام وجود نام جوانان جویای نام تراکتور را فریاد می زند و به خوبی می داند که این فریادها آینده طلایی تراکتورسازی را با همین جوان های گمنام رقم خواهد زد.

تراکتورسازی پنچر نیست ، با اعتماد به نفس ، خودباوری ، استفاده بهینه از ثروت هایی که در اختیار داشته و از آنها غافل بوده و با اعتماد به تهامی، طاهران ، گروسیان ، نصر آزادانی ، مهدی زاده و همه ستاره هایی که بیش از بازیکن های میلیاردی به توانایی های خودشان باور دارند و با اعتماد و اعتقاد کادر فنی بادانش خود گام در یک مسیر تاریخ ساز گذاشته اند. از این تیم رویایی که محبوب پرشورهااست می توان انتظار روزهای بزرگی را داشت. می توان در انتظار ظهور ستاره هایی بود که آینده طلایی تراکتورسازی را رقم بزنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر